Ministr Lipavský uvedl do funkce novou generální ředitelku Českých center

Jitka Pánek Jurková, generální ředitelka Českých center © Milan Jaroš

Jitka Pánek Jurková, generální ředitelka Českých center © Milan Jaroš

Jitka Pánek Jurková, generální ředitelka Českých center a Jan Lipavský, ministr zahraničních věcí ČR © Česká centra Jitka Pánek Jurková, generální ředitelka Českých center a Jan Lipavský, ministr zahraničních věcí ČR © Česká centra Jitka Pánek Jurková, generální ředitelka Českých center a Jan Lipavský, ministr zahraničních věcí ČR © Česká centra Jitka Pánek Jurková, generální ředitelka Českých center © Milan Jaroš

Generální ředitelkou Českých center se stává Jitka Pánek Jurková. Do vedení sítě českých kulturních institutů v zahraničí přichází po šesti letech řízení jednoho z nich, Českého centra v Bruselu. Do funkce Pánek Jurkovou 1. prosince 2023 jmenoval ministr zahraničních věcí Jan Lipavský na základě výsledků výběrového řízení. Česká centra jsou příspěvkovou organizací ministerstva zahraničních věcí.

"Česká centra jsou skutečně silným nástrojem naší zahraniční politiky. Nová generální ředitelka má s veřejnou a kulturní diplomacií bohaté zkušenosti jak v akademické oblasti, tak v té praktické. V čele Českého centra stála mimo jiné v době, kdy Česko předsedalo EU a Brusel byl doslova hlavním městem pro prezentaci české kultury," uvedl ministr zahraničních věcí Jan Lipavský.

Česká centra letos slaví 30 let svého působení. V současné době je v provozu 28 institutů na čtyřech kontinentech. Na počátku letošního roku se součástí Českých center stala také Kancelář generálního komisaře účasti České republiky na Všeobecné světové výstavě EXPO.

"Česká kultura patří k nejvýznamnějším zdrojům našeho kreditu v zahraničí. Je potřeba jí být dobrým partnerem - právě ona k nám umí připoutat pozornost zahraničního publika a vnášet do mezinárodních debat důležité hodnoty," říká Pánek Jurková. Ve své funkci se bude soustředit na koordinaci strategie s ministerstvem zahraničních věcí s cílem posílit českou veřejnou diplomacii ve světě. "Rozvoj sítě Českých center do mimoevropských teritorií nám umožní přístup k novým publikům, kde je významný, dosud nezpracovaný potenciál. I zde budou Česká centra pomáhat budovat obraz země s bohatou kulturou, která žije v přítomnosti a je aktivním členem mezinárodního společenství," dodala.

Jitka Pánek Jurková vedla v letech 2017-2023 České centrum v Bruselu. V tomto období byla mimo jiné zodpovědná za koncipování a realizaci velké části kulturního programu českého předsednictví v Radě EU. Pánek Jurková se kulturní diplomacii dlouhodobě věnuje prakticky, ale také o ní píše a přednáší. Je spoluautorkou knihy Ambasadoři bohémy: Současná česká kulturní diplomacie a její dilemata (s Eliškou Tomalovou) a podcastu Jazzman versus špioni: Umění jako tajná zbraň mezinárodní politiky.

 

Česká centra, příspěvková organizace Ministerstva zahraničních věcí ČR, jsou stěžejním nástrojem veřejné diplomacie zahraniční politiky Česka a rozvíjejí kulturní vztahy mezi zeměmi. Jakožto kulturní institut jsou členem sítě zahraničních evropských kulturních institutů EUNIC. Prezentují naši zemi v široké škále kulturních a společenských oblastí: od umění přes kreativní průmysly až po propagaci úspěchů české vědy a inovací. Věnují se výuce češtiny v zahraničí. Zapojují se do mezinárodních projektů a slouží jako platforma pro rozvoj mezinárodního kulturního dialogu. V současnosti působí v zahraničí celkem 28 poboček na 4 kontinentech. Kromě Českých center spravují také Český dům v Bělehradě, Bratislavě a Jeruzalémě.

Facebook Instagram Twitter YouTube LinkedIn

www.czechcentres.cz

 

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

 

Klíčová slova ČR-diplomacie-kultura-personální-Česká centra

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Média, společnost a životní styl
Kultura
Politika, veřejná správa a soudy

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.