Microsoft se snaží dostat Game Pass na PlayStation i Switch stůj co stůj
zdroj: Foto: Xbox

Microsoft se snaží dostat Game Pass na PlayStation i Switch stůj co stůj

3. 12. 2023 15:00 | Novinky | autor: Adam Homola |

Microsoft, respektive finanční ředitel Xboxu Tim Stuart, potvrdil během konference Wells Fargo TMT Summit zásadní strategický posun: Záměr přinést Game Pass na širokou škálu platforem, včetně tradičních rivalů v podobě PlayStationu a Nintenda. Uvádí to server GameSpot. Velkým cílem Microsoftu je dostat Game Pass a s ním i vlastní hry a s nimi spojené služby na každou obrazovku a každé zařízení, na kterém se dá hrát.

Tuto strategii dále posiluje masivní akvizice společnosti Activision Blizzard za 1,5 bilionu korun, díky níž Microsoft nově zastřešuje populární série jako Call of Duty, Candy Crush či celé portfolio her od Blizzardu. Nedávno dokončená akvizice má výrazně urychlit plány Microsoftu na expanzi, rozšířit nabídku Game Passu a posílit jeho pozici na trhu.

O ambicích dostat Game Pass i na jiné platformy, než jsou Xbox a PC, mluvil šéf herní divize Microsoftu Phil Spencer v minulosti už několikrát. Zatím jde nicméně spíše stále o teoretické plány, než že byste našli Game Pass předinstalovaný na každé moderní televizi a kompatibilním zařízení. Nemluvě o konkurenčních herních platformách. Na jednu stranu je něco takového nepředstavitelného a šlo by do jisté míry o bezprecedentní tah, na stranu druhou to logický i obchodní smysl dává.

Microsoftu ostatně ani nic jiného nezbývá, neboť prodeje jeho vlastních konzolí nejenže podle všemožných náznaků nejsou nijak oslnivé, navíc ještě neustále klesají. V Evropě nedávno dokonce o desítky procent. Pokud chce tedy zůstat relevantní, musí herní divize Microsoftu rychle konat, co nejdřív realizovat svoji herní budoucnost v cloudu a vecpat se na všechna myslitelná zařízení, kde to jen trochu půjde.

A udělat to dřív, než prodeje Xboxů spadnou pod nějakou kritickou hranici, kde si Phila Spencera zavolá na kobereček Satya Nadella dožadující se případných radikálních změn. Vzhledem k neustále klesajícím prodejům Xboxu je kvartál od kvartálu a rok od roku čím dál zřetelnější, že budoucnost Xboxu neleží pod vaší televizí.

Nejnovější články