Podle pondělního prohlášení byla společnost Farfetch prodána jihokorejskému gigantu v oblasti elektronického obchodování Coupang. Tato transakce poskytuje pět set milionů dolarů (jedenáct miliard korun) společnosti Farfetch na nouzové financování jejího dalšího provozu.

Dohoda, která měla být dokončena počátkem příštího roku byla dohodnuta dříve. To znamená, že Farfetch se jen těsně vyhne bankrotu poté, co zpomaluje trh s luxusním zbožím.

Podle osoby přímo obeznámené se situací však byla dohoda mezi společnostmi složitější. Prodej společnosti firmě Coupang nastal po několika týdnech hledání zachránce, který by byl ochoten poskytnout dostatečný kapitál na udržení provozu Farfetch. Pomoc přišla zvenčí a ne od investorů, jak původně společnost doufala.

Společnost Farfetch zrušila 28. listopadu plánované zveřejnění čtvrtletních výsledků. Investorům zároveň oznámila, aby nebrali v úvahu předchozí finanční prognózy poté, co deník The Telegraph zveřejnil zprávu, že šéf společnosti José Neves jedná se svými předními akcionáři o převedení společnosti do soukromého vlastnictví.

Jednání však nebyla úspěšná. Richemont vydal prohlášení, že nebude do Farfetch dále investovat a jeden z vedoucích Alibaby odstoupil z představenstva.

Farfetch se poté tedy ujala jihokorejská verze Amazonu, která vykázala v roce 2022 čisté tržby ve výši 20,6 miliardy dolarů. Coupang však stále nedosáhla zisků a cena jejich akcií klesla o téměř pětasedmdesát procent oproti roku 2021.

Neves, jakožto šéf Farfetch bezprostředně po pondělním oznámení ubezpečil své zaměstnance, že jejich cíl je stále stejný. A to stát se určující technologickoou platformou pro luxusní průmysl.