Hankook Drivers Rally Trophy pro Jakeše, Stříteského a Jančíka

Druhé místo absolutně, titul vicemistra v klasifikaci 2WD, sedm prvních míst z deseti vypsaných kategorií v rámci MČR-HA a RSS-HA.

Kompletní stupně vítězů ve třídě RN10 v MČR v rally nebo prvních 6 míst ve třídě RN7 v Rallysprint sérii. To jsou jenom některé z letošních výsledků jezdců na pneumatikách HANKOOK.

V letošním ročníku poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY, který je vypsán pro jezdce startující na závodních pneumatikách značky HANKOOK, zvítězil Dominik Jakeš na cupovém Opelu Adam. Na pomyslné stupně vítězů jej na třetím místě doprovodil s identickým vozem loňský vítěz HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY Jakub Jančík. Oba dva si tak prohodili svá loňská umístění a zároveň obsadili první dvě místa v klasifikaci třídy RN7 v Rallysprint sérii i ve značkovém poháru Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2023. Dominiku Jakešovi se dokonce podařilo vyrovnat dva roky starý rekord Martina Knížka, když také získal maximální možný počet čtyřiceti bodů.

Druhé místo obsadil jeden z vůbec nejvýraznějších aktérů letošní sezony Dominik Stříteský na Škodě Fabia R5, kterému se podařilo obsadit druhé místo i v absolutní klasifikaci MČR. K tomu mu pomohlo i vpravdě historické vítězství na Rally Bohemia, když se mu podařilo jako prvnímu českému jezdci po mnoha a mnoha letech porazit v přímém souboji Jana Kopeckého, který navíc startoval s novější specifikací Fabie RS Rally2.

Na čtvrtém místě skončil slovenský jezdec Filip Šipoš na Fordu Fiesta Rally 4, který však letos úspěšně účinkoval v českém seriálu Rallysprint série, kde obsadil druhé místo v silně obsazované třídě RC4 II a osmé celkově. Jde o dosavadní nejlepší umístění slovenského jezdce v poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY. Páté místo obsadil Ondřej Studénka, bronzový medailista třídy 7 Rallysprint série i ADAM Cupu.

Na šestém až desátém místě se umístili jezdci ze Slovenska, mezi které se na sedmé místo vklínil Čech Daniel Bartúnek na Fordu Fiesta Rally 4, který obsadil v Rallysprint sérii 4. příčku ve třídě RC4 II. Šesté místo patří Patriku Magyarovi na Seatu Ibiza, kterému se letos podařilo absolutně zvítězit ve Slovakia Cupu. Na osmém místě skončil známý slovenský reprezentant a několikanásobný mistr Slovenska Martin Koči, který se letos na Peugeotu 208 Rally 4 stal Mistrem Slovenska v národním šampionátu, Mistrem Slovenska v mezinárodním šampionátu ve třídě 2WD a navíc obsadil i třetí příčku v absolutním hodnocení mezinárodního šampionátu. Na deváté příčce je Ladislav Mokran (Renault Clio Sport), který ve Slovakia Cupu obsadil stříbrnou příčku absolutně, stejně jako ve třídě RP3. A to právě za již zmíněným Patrikem Magyarem, který v hodnocení HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY skončil o dvě příčky výše. Desítku nejúspěšnějších uzavírá možná největší překvapení letošní sezony, v česku působící slovák Ján Kundlák. Ten se letos vrátil do rally po dlouhé šestileté pauze a hned získal titul vicemistra v kategorii 2WD, když se mu podařilo mezi všemi „dvoukolkami“ zvítězit na Šumavě a v Pačejově. Je to poprvé v historii HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY, kdy sehráli slovenští jezdci tak významnou úlohu v celkovém hodnocení.

Jedenáctou příčku obsadil jakožto nejúspěšnější „historik“ Vratislav Steuer, který dovedl svoji Škodu 130 LR kromě vítězství ve své třídě také ke druhému místu v kategorii 4 v Rallysprint sérii historických automobilů. Druhým nejúspěšnějším jezdcem mezi historickými automobily byl předloňský vítěz HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY Martin Knížek. Tomu se letos podařilo absolutně zvítězit v MČR-HA v Českém Krumlově a brát absolutní bronz na Historic Vltava Rallye, ale v lepším výsledku v celkovém hodnocení sezony mu zabránily technické závady na Barumce a v Pačejově. Technické závady krásného nového Fordu Escort MK2 zastavily v polovině z jeho letošních šesti účastí i legendárního Jindřicha Štofu, který je ovšem i tak v našem poháru třetím nejúspěšnějším historikem a třetí místo letos obsadil i v MČR-HA v kategorii 2. V obou českých šampionátech historických automobilů pokračuje svým zastoupením již tradiční nadvláda pneumatik HANKOOK, když na nich startuje výrazně nadpoloviční většina účastníků. To dobře ilustruje například i fakt, že v cíli srpnové Star Rally Barum Rally Zlín Historic bylo všech prvních deset posádek na závodních pneumatikách HANKOOK.

O zhodnocení letošní sezony jsme požádali Martina Kamiše ze společnosti MK-RACING, zástupce promotéra poháru a dodavatele závodních pneumatik HANKOOK: „Určitě je třeba vyzdvihnout letošní výkony Dominika Stříteského, ať už jde o absolutní vítězství na horké letní Rally Bohemia nebo celkové druhé místo v MČR. Jsem rád, že naše pneumatiky mohly přispět ke skvělému návratu Jána Kundláka na závodní tratě a zapomenout nemůžeme ani na vítězství Jaromíra Tarabuse ve 2WD na Barum Rally, který až do konce závodu sahal i po vítězství v rámci Mistrovství Evropy. Jsem také rád, že se opět na našich pneumatikách odjel celý Adam Cup, jehož jezdci patří v rámci našeho poháru, i díky početnosti třídy RN7, k těm nejúspěšnějším,“ říká Martin Kamiš a přidává výčet dalších medailových úspěchů jednotlivých jezdců na pneumatikách HANKOOK. „Těší nás trvale velká oblíbenost našich pneumatik mezi jezdci historických automobilů. Jezdci na našich pneumatikách dosáhli v konečné klasifikaci těchto medailových umístění ve svých kategoriích: MČR-HA: Kategorie 2: 1.- 3. místo; kategorie 3: 1 a 2. místo, kategorie 4: 1.-4. místo, kategorie 5. 2. místo. RSS-HA: Kategorie 2: 1.-4. místo, kategorie 3: 1. místo, kategorie 4: 1.-5. místo, kategorie 5: 1.-3. místo. Pokud bychom se vrátili zpět k soudobým automobilům, tak nad rámec již zmíněných úspěchů jezdci na našich pneumatikách získali v MČR také kompletní stupně vítězů ve třídě RN10, druhé místo ve třídě RC4 I, druhé a třetí místo ve třídě RN7 a třetí místo ve třídě RN8. V Rallysprint sérii pak prvních 6 míst ve třídě RN7, 1. a 3. místo ve třídě RN10 nebo 2. místo ve třídě RC4 II.

Všem úspěšným posádkám HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2023 gratulujeme! Za účast pak děkujeme všem více než osmdesáti jezdcům. Těší nás, že dali důvěru právě našim pneumatikám a všem přejeme krásné a klidné Vánoce a šťastný nový rok. I díky hojné účasti je jasné, že budeme s HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY pokračovat i v roce 2024. Veškeré informace, včetně nabídky závodních pneumatik HANKOOK, naleznete na www.hankookmotorsport.cz,“ uzavírá shrnutí letošní sezony Martin Kamiš.

Připomeňme, že v poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY se letos na dálku utkali jezdci sedmi níže vyjmenovaných šampionátů:

Mistrovství ČR v rally, Rallysprint série/Pohár 2+, MČR v rally historických automobilů, Rallysprint série historických automobilů, Majstrovstvá Slovenska v rally a Slovenský Rally Pohár.

Pokud byla posádka přihlášena do poháru v rámci více šampionátů, do celkového hodnocení HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2023 se jí započítává pouze to mistrovství či série, ve kterém nasbírá nejvíce bodů.

Vítězové si mezi sebe rozdělí tyto ceny v podobě špičkových závodních pneumatik HANKOOK dle vlastního výběru v celkové hodnotě až 125.000,- Kč:

1. místo – 8ks pneumatik HANKOOK
2. místo – 4ks pneumatik HANKOOK
3. místo – 2ks pneumatik HANKOOK

Konečné pořadí HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2023 – prvních třicet posádek:

1. Dominik Jakeš – Vítězslav Baďura, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 40 b.
2. Dominik Stříteský – Jiří Hovorka, Škoda Fabia R5, RC2, 37 b.
3. Jakub Jančík – Jan Jurčík, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 37 b.
4. Filip Šipoš – Marcel Hranka, Ford Fiesta Rally4, RC4 II, RSS, 34 b.
5. Ondřej Studénka – Vojtěch Mudrák, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 32 b.
6. Patrik Magyar – Adriana Marinecová, Seat Ibiza, RP3, SRP, 31 b.
7. Daniel Bartúnek – Martin Fabián, Ford Fiesta Rally4, RC4 II, RSS, 31 b.
8. Martin Koči – Radovan Mozner, Peugeot 208 Rally4, tř. 5, 29 b.
9. Ladislav Mokran – Július Kováč, Renault Clio Sport, RP3, SRP, 28 b.
10. Ján Kundlák – Peter Baran, Renault Clio Rally4, RC4 I, MČR, 27 b.
11. Vratislav Steuer – Jakub Nohel, Škoda 130 LR, kat. 4, RSS-HA, 24 b.
12. Tomáš Arnošt – Lukáš Sedláček, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 24 b.
13. Tomáš Omelka – Jindřich Horáček, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 23 b.
14. Matěj Manderla – Martina Kalistová, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 21 b.
15. Tomáš Dudák – Pavel Fuksa, Opel Adam Cup, RN7, RSS, 20 b.
16. Martin Knížek – Petr Šlegl, BMW 318 iS, kat. 4., MČR-HA, 18 b.
17. Tomáš Pašiak – Michaela Ďuricová, Renault Clio III RS, RP3, SRP, 17 b.
18. Marek Králik – Milan Králik, Škoda Felicia RP1, SRP, 17 b.
19. Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel, Ford Escort RS 1600, kat. 2, MČR-HA, 17 b.
20. Jiří Pohlídal – Jan Kubala, Peugeot 208 R2, tř. 6, MSR, 16 b.
21. Jan Šimánko – Michal Bartl, Škoda 130 L, kat. 4, MČR-HA, 16 b.
22. Patrik Jóni – Milan Jóni, Citroën Saxo VTS, RP2, SRP, 15 b.
23. Petr Hejhal – Martin Hejhal, Škoda 130 LR, kat. 4, MČR-HA, 15 b.
24. Adam Čepela – Roman Čepela, Ford Puma, RN10, MČR, 15 b.
25. Peter Jurečka – Milan Timko, Toyota GT86, tř. 5, MSR, 14 b.
26. Karel Jirátko – J. Potužník/M. Skočovský, Opel Ascona, kat. 2, RSS-HA, 14 b.
27. Robert Čaloun – Eva Čalounová, Ford Escort Cosworth, RN9, MČR, 14 b.
28. Václav Hostaš- Jan Valeš, Lada VFTS, kat. 4, MČR-HA, 13 b.
29. Petr Kolář st. – Vanesa Hrdinová, Škoda 130 RS, kat. 2, RSS-HA, 13 b.
30. Michal Kravec – Jan Mastacan, Renault Clio R3, RN8, MČR, 13 b.

V případě rovnosti bodů rozhoduje počet dokončených soutěží a dále nejlepší umístění v absolutním pořadí daného šampionátu v dané sezoně.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!