TOPlist

Honda mění přístup k elektromobilitě. Koncepty řady Zero jsou neuvěřitelně elegantní

Honda Saloon concept CES2
  • Odhaleny byly dva koncepty Saloon a Space-Hub, design obou vozů je velmi futuristický
  • V budoucnu bude kladen důraz na nižší hmotnost elektromobilů i jejich aerodynamiku
  • S novým designovým jazykem přichází i přepracované logo
  • Prvních produkčních modelů se dočkáme zhruba za 2 roky

Honda v rámci CESu, kterého se účastní i naše redakce, uvedla novou řadu elektrických vozů s označením Honda Zero. Ta je zatím zhmotněna ve dvou odlišných konceptech: Saloon je subtilní sedan a Space-Hub jakýsi minivan na pomezí MPV nebo malé dodávky. Kromě nového designového jazyka i základních principů vozidel bylo odhaleno také redesignované logo, které stále drží typické písmeno H, ale jeho tvary se změnily.

Řada Zero má být protipólem aktuálních elektromobilů, které jsou často velké a těžké. Mezi typy karoserií často převládá SUV nebo pick-upy. Honda chce jít jinou cestou. Nové modely mají být elegantní, lehké a aerodynamické mimo jiné také díky nízko položenému podvozku.

Honda Saloon

Sedan Saloon kombinuje minimalistický design s již zmíněnými principy. Kapkovitý tvar narušuje jen obdélníková maska ukrývající světlomety. Jednoduchost se odráží i v interiéru, kterému dominují sportovní sedadla a futuristický volant. Produkční verze tohoto konceptu by měla být k dispozici v roce 2026 v USA.

Honda Space-Hub

Větší koncept Space-Hub zaujme obrovským panoramatickým oknem, přičemž uvnitř vidíme dvě řady sedadel umístěných proti sobě. Počítá se tedy s částečným autonomním řízením, v případě potřeby ale z palubní desky vyjede volant a bude možnost vzít váš osud do vlastních rukou.

Honda Space hub

Co se týče autonomního provozu, systém má vycházet z platformy Sensing, která byla uvedena spolu s modelem Honda Legend v Japonsku již před dvěma roky. Jedná se o autonomní systém úrovně 2, což znamená, že řidič stále musí dohlížet na řízení, a ačkoliv nemusí mít neustále ruce na volantu, právně je zodpovědný za jízdu stále on.

Honda pro oba koncepty připravuje také funkce se zapojením umělé inteligence. Díky sběru dat o řidiči a jeho chování tak potom bude vozidlo schopno vytvářet personalizované prostředí nebo měnit trasu podle aktuální dopravní situace.

Autor článku Adam Bělunek
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

Kapitoly článku