Macík v dunách zaválel, soupeřům nadělil přes hodinu. Jedna z nejnáročnějších etap, co jsme spolu kdy jeli, přiznal navigátor Tomášek

Dvoudenní etapu zvládl Martin Macík skvěle. Vyhrál ji a na Dakaru má hodinový náskok. V cíli velebil Čendu. „Bylo úžasné, co vydržel,“ řekl o kamionu.

i Zdroj fotografie: MM Technology Team
                   

Dvoudenní 6. etapu Chrono 48 zvládla česká posádka Martin Macík, František Tomášek a David Švanda fantasticky. Pořadatelé Dakaru připravili extrémně náročnou trasu v dunách. V hlubokém písku zapadávala řada aut, bugin i kamionů. Mnoho závodníků také nezvládlo dojet do jednoho z bivaků a muselo nocovat v poušti. To ale neplatilo o Macíkovi, který v prvním dnu postupně navyšoval náskok a ve virtuální celkové klasifikaci poskočil na vedoucí pozici.

Třetí etapový triumf

Druhý den jeho kamion také doslova letěl. Nakonec i díky penalizacím soupeřů za neprojetý waypoint narostl náskok Macíka přes hodinu. Druhý Mitchel van den Brink ztratil 1:05,41 hod., třetí místo obsadil Aleš Loprais, který zaostal za vítězem 1:12,40 hod. Doposud vedoucí Janus van Kasteren dojel čtvrtý se ztrátou téměř tří hodin. Co to znamená v celkovém pořadí? 1. Macík 28:59,18 hod., 2. Loprais +1:16,42 hod., 3. Van Den Brink +1:49,59 hod., 4. Van Kasteren +2:37,53 hod.

Martin Macík má po polovině Dakaru více než hodinový náskok.
iZdroj fotografie: MM Technology Team

Posádka vítězného Macíka zářila v cíli radostí. „Dneska jsme opravdu šťastní. Ty dva dny, co se tam dělo, je prostě luxusní. Hlavně musím zmínit Čendu, protože to, co vydržel a v jakém je dneska stavu, je naprosto neuvěřitelné. My máme utržený blatník, zástěrku a rozbitou kapotu. Jinak tomu autu není lautr nic,“ prohlásil mechanik David Švanda. Navigátor František Tomášek popsal, jak složité bylo projet některé waypointy.

Sjezdovka pro kamiony

Jedna obrovská duna, měli jsme jet hodně doleva, ale to byl takový sklon, že to Martin raději pustil dolů. Kluci se ale slitovali a jeli jsme zpátky to najít . To znamená pět kilometrů zpátky, na obrovský kopec a vzali jsme ho. Ten bod bude určitě pár posádkám chybět,“ nepochyboval Tomášek. Jeho slova se vyplnila, penalizaci za něj dostal například Aleš Loprais. A jak zhodnotil navigátor obtížnost dvoudenní etapy? Byla to jedna z nejnáročnějších etap, možná top2, co jsme spolu kdy jeli,“ uvedl Tomášek, který dělá Macíkovi navigátora na devátém Dakaru.

Řidič vítězného kamionu děkoval celému týmu za to, jak skvěle mechanici připravili Čendu. Bylo úžasné, co vydržel. Fakt mu nic není, mám z toho obrovskou radost. Hlavně mi pomohl tam, kde jsem to nejvíce potřeboval, a to bylo právě v dunách. První půlka Dakaru sakra stála za to a jsem rád, že máme nějaké emoce po dojezdu,“ dodal Martin Macík.

Kdo vyhraje Dakar v kategorii kamionů?

Diskuze Vstoupit do diskuze
115 lidí právě čte
Autor článku

Jan Vildmon

Zobrazit další články