Český trh e-commerce se po dvou letech nemalých propadů vrátil v závěru loňského roku k růstu. Ukazují to čerstvá data srovnávače Heuréka, podle nichž stoupl obrat českých e-shopů meziročně o dvě procenta. „Viděli jsme, že teď před Vánocemi lidé čekali na slevy. V polovině listopadu se spustily slevové akce a lidé najednou začali nakupovat,“ říká Konstantin Margaretis, spoluzakladatel a šéf společnosti Skladon, která pomáhá e-shopům s logistikou. Bylo to prý překvapivé, v předchozích letech narůstaly objemy obchodů s blížícími se svátky pozvolněji.

Rychlost dodání není pro zákazníky až tak důležitá. Doručení do druhého dne na tuzemském trhu zvládá jen necelá polovina e-shopů.

A co se ještě dozvíte:

  • ve kterých týdnech před Vánocemi nakupovali on-line lidé nejvíce, kdy bylo nejvíc objednávek
  • kterým segmentům se během uplynulé předvánoční sezóny nejvíc dařilo
  • zda bude i nadále sílit trend posilování velkých e-shopů, které rostou rychleji než zbytek trhu
  • co je pro zákazníky při výběru zboží na e-shopech nejdůležitější a jakou roli v tom hraje rychlost dopravy či dodání
  • jak moc zatěžuje e-shopy vracení zboží a jak se vratky propisují do cen zboží a dopravy
  • v čem Margaretisovi pomohla kniha Jak vybudovat trvale úspěšnou společnost od Jima Collinse
  • jestli je lepší a výhodnější, aby firmu vedl extrovertní génius nebo spíše „nudný“ a pečlivý ředitel
  • v čem je výhoda velkého logistického skladu u Ostravy a jakým směrem povede expanze Skladonu

Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.

Související