Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Česko

Prodeje Škody v Číně prudce klesají, naopak v Evropě má úspěch. Proč se česká značka nechytá i na asijském trhu?


Škoda Superb | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Premium Analýza
Prodejní výsledky automobilky Škoda ukazují na další prudký propad na čínském trhu. Prodeje se tam loni propadly o polovinu na 23 tisíc vozů. To je jen zlomek proti roku 2018, kdy tam Škoda udala na 341 tisíc aut. Pryč jsou dekády, kdy Čína tvořila více než čtvrtinu odbytu škodovek.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

V Česku automobilka prodá za tři měsíce to, co v Číně za celý rok. Automobilka však dokázala klesající trhy vyrovnat výrazným růstem v západní a střední Evropě, nakonec tak aut dodala téměř o pětinu více než v roce 2022.

Prodejům v Číně tak nepomohla ani letní marketingová akce, kdy šlo škodovku získat mimořádně výhodně, prodejce garantoval výkupní cenu po třech letech. Zákazník si koupil auto za v přepočtu 400 tisíc korun (na tamním trhu jde například o lépe vybavený kamiq) a dealer se zavázal, že auto po třech letech vykoupí za 320 tisíc korun a 80 tisíc korun dá slevu na nákup nového vozu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: