Kolik lidí se vejde do plynové komory? Ředitel školy se omluvil za nevhodný úkol

  18:40
Jakým plynem se plní plynová komora? Jaké napětí pouštěli do elektrického vedení kolem vyhlazovacího tábora? Tyto a další podobné otázky přistály v e-mailu deváťákům ze Základní školy Rosice na Brněnsku v rámci školního projektu Holocaust. Na sociálních sítích tento způsob výuky fyziky vyvolal pobouření, podle ředitele školy jde o chybu jednotlivců, za kterou se omluvil.

Američtí dobrovolníci z řad vojáků nastupují do plynové komory, aby vědcům pomohli otestovat účinky yperitu (1945) | foto: Edgewood Arsenal/NPR

Na kontroverzní školní zadání upozornil facebookový účet Líný učitel, za kterým stojí pedagog Robert Čapek. Ten v příspěvku uvedl, že úkolem dětí bylo hledat zmíněné informace na internetu v hodině fyziky, na noteboocích vypracovat prezentaci ve formě odpovědí na zaslané otázky a v pátek je prezentovat před třídou na známky.

Později také doplnil, že e-mail přistál ve schránce studentům ZŠ Rosice. Ředitel školy Zbyněk Minařík toto zadání označil za chybu jednotlivců a za necitlivý přístup se omluvil. Podle něj se škola před blížícím se Dnem obětí holocaustu snažila žákům 9. tříd přiblížit hrůzy a historický dopad tohoto období v komplexní škále.

„Téma holocaustu bylo na naší škole mezipředmětovým projektem. Důraz byl kladen především na humanitní předměty, kde žáci vyhledávali a vysvětlovali základní pojmy související s holocaustem, četli knihy a pracovali s tematickými texty. Následně proběhla řízená diskuse. Žáci tak během několika vyučovacích hodin tomu věnovaných získali dostatečný vhled do daného tématu,“ uvedl Minařík pro redakci iDNES.cz.

Do projektu se podle něj ovšem zapojili i učitelé fyziky, od nichž vzešel i problematický úkol.

Myslíte si, že je takový úkol vhodný?

celkem hlasů: 2311

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00středa 31. ledna 2024. Anketa je uzavřena.

Ne1526
Ano754
Nevím31

„Řečeno na rovinu, tento výstup se vyučujícím hrubě nepovedl a vůbec neměl vzniknout. Je nedostatečně citlivý k danému tématu a rozhodně jej nechci hájit. Považuji to za individuální chybu jednotlivců a mrzí mě, že skvělou práci ostatních částí projektu takto znehodnotili. Chci se osobně omluvit za tento nedostatečně citlivý přístup. Uvědomujeme si, že toto zadání bylo více než nevhodné,“ sdělil Minařík.

„Nesouhlasím však s veřejným lynčem učitelů, který se na sociálních sítích rozpoutal,“ poznamenal.

Pod příspěvkem Líného učitele se totiž objevily desítky nesouhlasných komentářů. „Paní učitelce chybí elementární empatie, tak toto může vypustit mezi děti pouze psychopat,“ napsala například k tématu uživatelka Lenka Kasalová. „Tak tohle asi nejde moc okecat tím, že neznáme celý kontext...Je mi z toho úzko,“ myslí si další uživatelka Barbora Nižnanská. Jiní dokonce navrhovali i trestní stíhání učitelky, která úkol zadala.

Ředitel rosické školy doplnil, že záležitost se vší vážností řeší a dělá vše pro to, aby se podobný exces neopakoval.

7. října 2023

Autor: