Hlavní obsah

AAA Auto v Polsku čelí pokutě. Zákazníci nerozuměli ceně, říká úřad

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Prodejce ojetých vozů AAA Auto čelí pokutě ve výši 72 milionů polských zlotý za nesrovnalosti v prodejní politice a smlouvách.

Článek

Polský úřad pro ochranu hospodářské soutěže a spotřebitelů (UOKiK) našel nesrovnalosti spojené s prodejní politikou českého dealera ojetých vozů Aures Holdings, pod který patří značka AAA Auto, a smlouvami uzavřenými se zákazníky. Stížnosti naznačují, že klienti nebyli dostatečně informováni o celkové ceně vozidla a o tom, že cena zahrnuje i další produkty nebo služby, uvádí web Business Insider.

Úřad shromáždil důkazy o tom, že zákazníci museli dokoupit pojištění a platit za další služby, o kterých nevěděli před podpisem smlouvy. UOKiK také zjistil, že kupující byli nuceni podepsat prohlášení, že zkontrolovali technický stav vozidla, a nemohli vyjádřit nesouhlas nebo připomínky, i když neměli dostatečné znalosti o stavu auta. Tímto způsobem se společnost vyhýbala odpovědnosti za případné vady. Pokuta byla vyčíslena ve výši 72 milionů zlotých (cca 410 milionů korun).

Aures se proti rozhodnutí odvolá a tvrdí, že vždy jednal v souladu s předpisy. Dále uvádí, že vysoké hodnocení od zákazníků například na Google svědčí o spokojenosti klientů. Uvedl také, že během deseti let působení v Polsku se společnost nikdy nesetkala se sankcemi ani varováním od úřadů a že v průběhu vyšetřování plně spolupracovala.

Polské zastoupení společnosti pro Business Insider uvedlo, že pokuta je neoprávněná. Také manažer PR a vnějších vztahů holdingu v Česku Michal Häckl pro SZ Byznys uvedl, že společnost závěry úřadu odmítá. Podle něj firma dodržuje všechny zákony, má spokojené zákazníky a pokutu považuje za nespravedlivou.

Reklama

Související témata:

Doporučované