Vítězství ve WRC3 i RC3 na Monte pro Jana Černého.

JAN ČERNÝ ZAČAL SEZÓNU MS VÍTĚZSTVÍM NA RALLYE MONTE-CARLO

Vítězstvím v šampionátu WRC3 i ve třídě RC3 načala posádka Jan Černý – Ondřej Krajča s vozem Ford Fiesta Rally3 letošní sezónu mistrovství světa.

K triumfu ale vedla dlouhá a trnitá cesta. Vše začalo slavnostním startem v samotném Monaku. „Už ten samotný start je neuvěřitelný zážitek, na který se nezapomíná,“ začíná hodnocení soutěže Honza Černý. „Ty okamžiky jsme si strašně užívali a musím poděkovat všem, kteří nám pomohli si tenhle sen splnit.“

Soutěž samotná se konala v okolí francouzského města Gap. „Na Monte už jsem sice v minulosti dvakrát startoval, ale tyhle zkoušky jsem neznal. A musím říct, že jsem byl překvapen i jiným charakterem zkoušek. Byly náročné, ale mně se jejich skladba velmi líbila.“

Další problém nastal před RZ1, která se jela ve čtvrtek večer. „Z důvodu stávky francouzských zemědělců byly některé cesty zablokované a Filip Mareš, který nám dělal špiona, se nebyl schopen na start zkoušky vůbec dostat. Neměli jsme tak aktuální informace o stavu trati, což se projevilo opatrnou jízdou a poměrně velkou ztrátou. Z druhé večerní zkoušky už jsme poznámky měli a dokázali ji vyhrát.“

 

V rámci WRC3 měl Honza Černý jediného soupeře. V rámci třídy RC3 to byly další tři domácí jezdci. „Rossi ve WRC3 brzy nabral velkou ztrátu a my se tak soustředili na třídu RC3. V té jel výborně Matteo Chattilon a pro nás se stal soupeřem až do konce soutěže. Jsem soutěžák, takže jsem ho chtěl porazit, na druhou stranu jsem musel myslet i na to, že prioritou je pro nás vítězství ve WRC3.

Proto jsem zkoušky, kde se hodně měnil grip a byla ledová místa, jel opatrněji. Tam, kde jsem cítil dobrou přilnavost, jsem na to tlačil.“

Po opatrnějším průjezdu sobotní ranní RZ9 ztrácel na Chattilona už přes minutu. Pak vyhrál šest rychlostních zkoušek v řadě a rázem byl ve vedení. Jenže soupeř zatáhl na předposlední zkoušce a najednou z toho byla ztráta 7,9 vteřiny. Zbývala poslední zkouška. „Srdce závodníka řeklo, že do toho jdeme naplno. Byla to jízda na krev s jednou slušnou krizovkou, ale v cíli jsme se o necelé dvě vteřiny mohli radovat! Emoce byly neuvěřitelné…“

 

Na cílové rampě tak na posádku čekaly dva krásné poháry. „Na takové okamžiky se nezapomíná. Musím znova poděkovat celému týmu za skvělou práci, Ondrovi za skvělé čtení, Filipovi Marešovi za špiona, všem našim partnerům. Z nich musím zmínit jako ambasador projekt „Predné brzdové svetlo“ a spolupráci s Costa Adeje na Tenerife, kde mám druhý domov. I díky nim se to podařilo.“

Speciální poděkování míří i M-Sportu. „Spustil se nám hasičák. Bylo už pozdě večer, nikde nikdo, zaklepal jsem u M-Sportu a sám šéf týmu Rich Millener mně náhradní donesl,“ popisuje úsměvnou historku Honza.

Celý tým teď čeká příprava na další soutěž MS ve Švédsku. „Ve Švédsku jsem nikdy nestartoval. Loni jsem tam pomáhal Filipu Kohnovi, ale zkoušky jsem si ani neprojel. Na druhou stranu jízdu na sněhu miluji a strašně se tam těším. 

V rámci WRC3 tam jede 18 posádek, konkurence bude obrovská. Před soutěží plánujeme dvoudenní test, abychom si vše nastavili a zvykli si na úplně jiný styl jízdy. Díky všem fanouškům za podporu! Kromě spousty českých tam byli vidět i ti z Kanárů, což mě potěšilo.“

 

 

Rally Sweden se koná v termínu 18. – 20. února.