INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

GRI report prodejna RakovnikSpolečnost Kaufland spadá v oblasti udržitelnosti mezi nejlépe hodnocené firmy v Česku. Dalším dobrovolně vydaným reportem udržitelnosti svou pozici opět potvrzuje a posiluje transparentnost svých aktivit.

Šetrně nakládá s plasty, šetří energie, optimalizuje logistiku, podporuje regionální dodavatele a dlouhodobě nabízí rovné mzdy.

„Své závazky k přírodě i ke společnosti bereme velmi vážně. Abychom mohli naše kroky v oblasti udržitelnosti efektivně vyhodnocovat a hledat příležitosti ke zlepšení, potřebujeme k tomu data. Od roku 2018 jsme proto navýšili počet odborně sledovaných ukazatelů o 150 % na více než 600 ukazatelů týkajících se udržitelnosti,“ popisuje tisková mluvčí společnosti Kaufland Renata Maierl.

Již od ledna 2022 společnost Kaufland využívá 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů, přešla na úsporné LED osvětlení a nové i zmodernizované prodejny vytápí odpadním teplem z průmyslového chlazení. Kvóta třídění odpadu se pak zvedla na průměrných 75 % a téměř veškerý papír na výrobu letáků pochází z recyklovaného vlákna. Významně spotřebu plastů omezila také aplikace Kaufland-Card, kterou zákazníci preferují před fyzickou kartou.

Kaufland si cení spolupráce s regionálními dodavateli. Celkově nabízí více než 700 bioproduktů a v dodavatelském řetězci také významně omezuje spotřebu plastů. Kaufland má jako jediný řetězec v České republice svůj vlastní masozávod, kde se díky optimalizacím ročně ušetří až 500 tun plastu. Dalších 100 tun plastových obalů ročně pak ubylo v úseku ovoce a zeleniny a v logistice se podařilo uspořit 6,5 tuny plastového odpadu díky novým big boxům. Do modernizace skladů v Olomouci a Modleticích Kaufland investoval částku ve výši 2,7 miliardy korun. Změny a ergonomická řešení přinesly především významnou úsporu energie a emisí. Díky optimalizaci tras v areálu logistického centra Modletice navíc dopravci každý měsíc najedou o 5 800 kilometrů méně.

Ekologická opatření se projevují i v samotných prodejnách, kde z jogurtů privátních značek Kauflandu zmizela jednorázová víčka a z okurek plastové obaly. V rámci pultového prodeje Kaufland ušetří dalších 14 tun plastu díky papírovému ořezu. Široký sortiment řetězce zahrnuje mimo jiné velký výběr veganských produktů, širokou paletu bezlepkových a bezlaktózových alternativ a také stovky produktů s certifikací Fairtrade, GOTS a FSC nebo pivní speciály od lokálních výrobců.

Kaufland myslí i na své zaměstnance. „Zaměstnanci tvoří klíčovou součást naší společnosti a nesmírně si vážíme jejich práce. Proto dlouhodobě usilujeme o to, aby byli spokojení a cítili se u nás náležitě oceňováni. Klademe zároveň i důraz na diverzitu, férové mzdy a stejnou šanci pro všechny,“ doplňuje Renata Maierl. O mimořádném přístupu k zaměstnancům svědčí letošní šestý úspěch v mezinárodním hodnocení Top Employer.

To, že v Kauflandu rozhodují činy a nikoli prázdná slova, podtrhuje také aktivní podpora 15 neziskových organizací, mezi kterými najdeme například Světlušku, Ježíškova vnoučata, Centrum Paraple, Loono, DEBRA ČR či Nadace Via. Kromě toho Kaufland v rámci Hokejové školy talentů a kampaně Puky pomáhají aktivně podporuje český hokej, dlouhodobě předchází plýtvání potravin a v pilotním projektu testuje zpětný odběr PET lahví a plechovek.

(tz)

Slovo ke dni

  • Umíme se ještě ptát? A máme o to vůbec zájem…

    Člověk je tvor společenský a pro jeho přežití bylo vždy nutné, aby se dokázal stát součástí skupiny. Touha být všeobecně přijímaný není chvilkovým rozmarem. Je v nás hluboce zakořeněná a dává smysl. Abychom ale dokázali s vlky víti, musíme s nimi býti. A tady narážíme na jeden problém. Přestože komunikovat můžeme s celým světem prakticky 24 hodin denně sedm dní v týdnu, čím dál častěji nejen u generace Z, ale dokonce i u těch starších vídáme, že schopnost zeptat se, domluvit se a řešit některé problémy vázne. Domnívám se, že to má souvislost se sebevědomím a sebeobrazem. Máme strach se zeptat špatně. Máme strach z toho, že se budeme cítit trapně nebo se setkáme s nepochopením a odmítnutím. A skutečně. Vidina odmítnutí a vydělení od těch, kteří jsou pro nás důležití, je součástí každodenního thrilleru v pracovní i osobní oblasti. Jen je...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3