Hlavní obsah

Kůži ničím nenahradíš, říkají instruktorky bezpečné jízdy na motocyklu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

I hodně přes dvě stě třicet kilometrů za hodinu mívala na tachometru v cílových rovinkách Zuzka Langová, která sedlala šestistovku motorku na okruhových závodech ještě pod dívčím jménem Schillerová. Jak říká, láska k motorkám je na celý život, a tak se nelze divit, že se po mateřské zase vrací k jedné stopě. I když, pravda, dovolenou s manželem a dětmi rozhodně na motorce neplánuje.

Foto: Miroslav Homola, Novinky

Instruktorky motocyklových jízd, okruhová závodnice Zuzana Langová-Schillerová (vlevo) a Kateřina Hašková

Článek

„Stala se ze mě instruktorka jízd a vzhledem k tomu, jak stoupá zájem o motocykly, a zvláště mezi ženami, myslím, že o práci mít nouzi nebudu,“ řekla Novinkám blondýnka na brněnském Motosalonu. Jak dodává, dávno pryč je doba, kdy se pánové motorkáři dívali na své kolegyně tak trochu přes prsty.

„My ženské jsme na motocyklech stále více vidět, jsme kurážnější, mnohem víc samostatné a také motoristicky vzdělanější a řekla bych, že nás naopak na různých akcích chlapi rádi vidí - a taky že si u nich získáváme patřičný respekt,“ míní někdejší okruhová závodnice.

„Respekt často budí i kolegyně, které sedlají motorky dvě či tři sta kilogramů těžké. Ovšem to může být jedna ze záludností, protože jet na takovém stroji sice může klidně i křehká dívka, ale řídit ho fakt bezpečně už vyžaduje určité zkušenosti a znalosti, které se rovněž snažíme našim adeptkám vysvětlit,“ doplňuje Zuzanina kolegyně Kateřina Hašková.

Jak obě popisují, k nejčastějším chybám patří špatné posazení na motocyklu, propnuté a také křečovitě zatnuté ruce na řídítkách, k nežádoucím návykům patří i posazením způsobený špatný pohled ze stroje.

„Snažíme se, aby si uvědomily, že kam se koukají, tam jedou. Obvykle je to tak, že po pár jízdách s instruktorem, kdy jsme s žákyní obvykle spojeni interkomem, přijdou na to, že je vlastně všechno logické, jednoduché,“ dodává Zuzana. Jízdy jsou určeny jak pro adepty řidičáku na motorku, tak pro ty, kteří už jezdí.

Zájemců o zdokonalování je stále víc

„Zájem o zdokonalování je velký, a to si myslíme, že je dobře, protože motorkářky, které tomuto koníčku propadly, si uvědomují, že je nutné řídit bezpečně,“ shodují se obě.

„Vždycky také dojde řeč na vybavení. Jsem přesvědčena, že není nic lepšího než kožená kombinéza. Samozřejmostí je přilba, která musí perfektně sedět. Hodně lidí podceňuje boty. I pár stovek metrů jízdy v teniskách může mít vážné následky. A určitě se vyplatí investovat do kombinéz, které už mají airbagové výztuže, či přímo vesty, které fungují stejně jako airbag v autě. Stojí to peníze, ale život je k nezaplacení,“ míní Kateřina.

Nápad zřídit v Motoškole, pro kterou pracují, mimo „obvyklých“ jízd pro chlapy také specializované kurzy pouze pro ženy, považují za výborný. „Taky jsme nějak začínaly a na problémy, které jsme s tím měly, si, myslím, pamatujeme mnohem líp než chlapi. Ti jakoby rychleji zapomínají,“ směje se Zuzka.

Kurzy dělají například na letišti Kámen, na okruzích v Sosnové, ve Vysokém Mýtě i na jiných místech republiky a mimo kurzů na okruzích nabízejí také základní enduro kurzy pro vyznavače terénu.

Prodej motocyklů v Česku roste

AutoMoto

Pepa Sršeň ozvučil výstavní halu nejkrásnější motorkářskou hudbou

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám