Startovní listina i sestavy jednotlivých týmů jsou velmi podobné těm, které se prezentovaly ke startu při Trofej Umag a Trofej Poreč. Pouze přibyl development tým Soudal-Quick Step. Přidal se tak k devo týmům Visma-Lease a Bike, Decathlon AG2R La Mondiale, Tudor Pro Cycling a Q36.5, které všechny mají statut kontinentálních týmů. Z úrovně ProTeams tu jsou opět oba italské VF Group-Bardiani CSF-Faizané a Corratec-Vini Fantini.

Tyhle týmy také byly nejvýraznějšími při obou jednorázových závodech, které předcházely chorvatskému etapáku. V prvním případě bylo pořadí v cíli Brennan (Visma-LaB), Isidore (Decathlon), Mareczko (Corratec), Conforti (Bardiani), Verza (Hrinkow) a Neuman (ATT Investments), v Poreči pak Brennan, Conforti, Pedersen (Decathlon), Kubiš (Elkov-Kasper), Isidore a Zambelli (Corratec).

430817530_18035411566829388_21365822280854194_n.jpg

 Z tohoto výčtu by mohlo být mj. zřejmé, kdo bude patřit k favoritům sprinterských koncovek, že umístění českých závodníků má v této konkurenci svou hodnotu a že můžeme být v naději na další pěkný výsledek českých týmů. Jak se ale ukázalo, nikoli však v prologu.

Převahu v 29 týmech, které se prezentovaly ke startu, tvoří kontinentální týmy, pět je klubových (italský Gallina  Ecotek, německý Berthold, maďarský Lotus v sestavě s jediným Maďarem, slovinský mebloJogi a rakouský ARBÖ Feld am See).

Z kontinentálních se kromě už jmenovaných postavily na start slovinské Adria Mobil, Ljubljana a Kranj, německé Benotti, Santic, REMBE Sauerland a Rad-Net, rakouské WSA, Tirol KTM a Felt Felbermayr, maďarsko-italský MBH Bank Colpack Ballan, polský Voster, americký Hagens Berman, čínský China Glory a mexický Petrolike.

429826826_856049616532868_6886801532002346077_n.jpg

S nimi opět poměřují síly oba české. ATT Investments nastoupil v sestavě Riška, Camrda, Bittner, Neuman, Kašpar a Rudyk, Elkov-Kasper nasadil sestavu Kubiš, Zahálka, Lukeš, Obdržálek, Přidal a Mráz.

Všechny letošní etapy mají totožné místo startu i cíle jako ty loňské. Trasy doznaly jen menších úprav. První a třetí dospěly loni do hromadných koncovek, o konečném pořadí tradičně rozhodovala etapa druhá končící náročným výjezdem k hradu v Motovunu.

Mezi vítězného Tijmena Graata a třetího Damena van Bekkuma (oba Jumbo-Visma Development) se vklínil Adam Ťoupalík (Elkov-Kasper). A takové také bylo konečné pořadí. Van Bekkum je na startu i letos a z první desítky loňského pořadí také jediný. Jsou tu ale loni 11. Pekala (Santic) a 14. Meris (Colpack Ballan).

422699846_841637161307447_5893224266426184822_n.jpg

Co se týče českých týmů, dá se předpokládat, že ve sprinterských etapách budou spoléhat na Neumana s Rudykem (na snímku), resp. Kubiše. V rozhodující by se měl z ATT Investments prosadit Karel Camrda. Elkov-Kasper by rád člověka do desítky v konečném pořadí, ale jelikož Jakub Ťoupalík je nemocný, nemá tým vyloženého lídra.

Karel Camrda dojezd do Motovunu zná, protože tady závodil před třemi lety a tehdy dojel 17 sekund za vítězem, jímž se stal Filippo Zana, dnes závodník Jayco-AlUla, který ale v konečném součtu prohrál o 2 sekundy s Finnem Fisher-Blackem, který dnes závodí za UAE Emirates.

429801412_18035597176829388_6141210560162401725_n.jpg

Lukáš Kubiš (na snímku) 24., nejlepší z ATT Investments Bartosz Rudyk 32., ovšem 5 sekund za vítězem. V prologu se rozhodující rozdíly nejspíš neudály. Výsledky jezdců českých týmů mohou vyvolávat jistou míru zklamání, na druhou stranu v soutěži týmů z celkového počtu 29 obsadily v případě ATT 9. a v případě Elkovu 12. místo, oba s totožnou ztrátou 11 sekund na devo tým Soudal-Quick Step a 10 na devo týmy Visma-LaB  a Decathlon AG2R.

Jezdci těchto rozvojových týmů nejlepších světových celků obsadili sedm míst v první desítce a ukázali, jaký mají potenciál a možnosti.