V ranních hodinách, zhruba v 6.30 hodin, začaly restaurace McDonald’s z různých míst Česka i na Slovensku hlásit výpadek informačních systémů. „Restaurace tak musely být z tohoto důvodu uzavřeny, což trvalo zhruba dvě hodiny. Příčinu komplikací v tuto chvíli neznáme, pravděpodobně se však jedná o globální problém,“ řekl na dotaz iDNES.cz Jan Nevola z tiskového oddělení společnosti McDonald’s.
McDonald’s prosperuje a roste do regionů. Řetězec vyslyšel volání po kuřecím |
Stejné problémy hlásily další restaurace v zahraničí. Ve Velké Británii, Austrálii, na Novém Zélandu, v Kanadě a v Japonsku evidovaly restaurace problémy při nákupu jídla a nefungovaly ani mobilní aplikace společnosti.
V Austrálii byly všechny obrazovky černé a zamrzlé, bez dalších reakcí, uvedl místní mluvčí společnosti. „Jsme si vědomi technologického výpadku, který v současné době ovlivňuje naše restaurace po celé zemi, a pracujeme na co nejrychlejším vyřešení tohoto problému,“ uvedl.
Mluvčí McDonald’s na Novém Zélandu zase uvedl, že místní restaurace McDonald’s evidovaly problém s IT a nemohly kvůli tomu zpracovávat objednávky. „Náš tým pracuje na co nejrychlejší nápravě problémů a děkujeme zákazníkům za trpělivost,“ řekl.
Rozhořčení zákazníci
Kvůli výpadku systému některé restaurace v zahraničí proto přijímaly platby pouze v hotovosti. „Objednávky jsme psali postaru na papír a platby probíhaly jen v hotovosti. Asi mi to trvalo déle, než jsou naši zákazníci zvyklí, tak mi sedm z nich už vynadalo. Miluji to...,“ napsal vedoucí směny australské restaurace McDonald’s na Redditu.
Ostatní restaurace se kvůli problémům raději rozhodly své provozovny uzavřít, dokud společnost problém nevyřešila.
McDonald's plánuje globální expanzi. Chce otevřít deset tisíc nových poboček |
Zákazníci z celého světa byli ze situace frustrovaní a rozhořčeně psali na sociální sítě. „Takže po dlouhé době mám chuť na McMuffin... objednám si online, zajedu do McD‘s a... máte výpadek po celé zemi,“ napsal jeden rozzlobený zákazník z Velké Británie směrem k restauraci.
Jeden australský zákazník využil příležitosti a propagoval konkurenční fastfoodový řetězec. „Jděte do Hungry Jack’s. Jsou tam i lepší hamburgery,“ napsal.