V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.
Rostoucí obliba bankovních věrnostních programů
Bankovní věrnostní programy jsou nyní na vzestupu. Zpráva společnosti Finnoscore pro rok 2023 vrhla světlo na vyvíjející se prostředí bankovnictví a zdůraznila mimořádný význam pěstování dlouhodobých vztahů se zákazníky. Zpráva, která zkoumala více než 200 bank a hodnotila 300 datových bodů, podtrhuje pozoruhodný trend: nárůst významu věrnostních programů pro zákazníky. V roce 2023 si takové programy osvojilo 67 % bank, což je výrazný skok oproti 58 % v předchozím roce.
Co pro banky znamenají věrnostní programy?
Výhody bankovních věrnostních programů přesahují pouhou spokojenost zákazníků. Podle studie společnosti McKinsey & Company generují zákazníci zapojení do věrnostních programů 12-18% přírůstek tržeb ročně ve srovnání s těmi, kteří nejsou jejich členy. Zpráva společnosti Bond Brand Loyalty navíc uvádí, že členové věrnostních programů vyšší úrovně, kteří obvykle tvoří 10 % nejlepších zákazníků banky, mohou přinést až 80 % celkových příjmů firmy.
Věrnostní programy také přispívají k větší angažovanosti, vyšší celoživotní hodnotě zákazníka a cenným poznatkům o chování zákazníků díky analytice. Věrnostní programy navíc slouží jako katalyzátor ústního marketingu, neboť spokojení zákazníci se 70% větší pravděpodobností doporučí banku ostatním, čímž posílí pověst banky a zvýší zdroje příjmů.
S přihlédnutím ke všem poskytnutým údajům Alisa Sklyarova, projektová manažerka společnosti Promocodius, naznačuje, že věrnostní programy jsou v současné době hlavními kanály zapojení zákazníků v bankovním sektoru. Navzdory všem funkcím a výhodám, které každá banka nabízí, klienti hledají další výhody, které jsou ve věrnostních programech.
Jaká je reakce českých bank?
Zejména v České republice nabízí mnoho významných bank věrnostní programy, které mají motivovat zákazníky k většímu využívání bankovních služeb. Mezi nimi se Česká Spořitelna (ČS) může pochlubit Spořitelním programem, v němž klienti sbírají body prostřednictvím různých bankovních aktivit, jako je používání kreditních karet, spořicích účtů, úvěrů a pojistných produktů. Tyto body lze následně vyměnit za různorodé odměny včetně cestovních poukazů, elektroniky, domácích potřeb a dalších. Věrní zákazníci navíc získávají exkluzivní slevy a nabídky u partnerských obchodníků.
Podobně Komerční banka (KB) provozuje KB Klub věrnosti, který odměňuje své členy body za využívání bankovních produktů a služeb KB. Tyto body lze vyměnit za dárkové poukazy, cestovní balíčky, elektroniku a další lákavé odměny. Stejně jako ČS poskytuje KB také speciální slevy a nabídky u partnerských obchodníků.
Raiffeisenbank nabízí Raiffeisen Club, věrnostní program, v němž členové získávají body za různé bankovní aktivity, jako jsou transakce, investice a úvěrové produkty. Tyto body lze vyměnit za různé odměny, včetně dárkových poukazů, cestovních balíčků, elektroniky a dalších.
Závěrem lze říci, že bankovní věrnostní programy představují základní kámen strategie udržení zákazníků v bankovním sektoru. Díky strategické implementaci a neustálým inovacím mohou banky tyto programy využít k upevnění vztahů, růstu příjmů a udržení náskoku ve stále konkurenčnějším prostředí.
Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.
Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.
Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.
Blíží se jaro a s ním také jeden z důležitých úkolů daňových poplatníků - vyplnění růžového přiznání k dani z příjmů fyzických osob. Ačkoliv se jedná o každoroční záležitost, pro spoustu z nás nastává období bezesných nocí, kdy se nemůžeme dočkat, až “to” bude za námi. Není třeba být nervózní, při vyplňování stačí být obezřetný, většina chyb totiž vzniká pouhou nepozorností. A pokud přeci jen nějaká chybka vyvstane, je možné ve stanoveném termínu sjednat nápravu.
KOMENTÁŘE k článku V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.