Plakát na show „Hot Diggity Dog“ se nacházel ve stanicích londýnského metra a zobrazoval Gamblea potřísněného hořčicí a kečupem vedle napůl snědeného hot dogu na talíři.
Podle agentury AP Gamble vyjádřil své zmatení a rozhodl se nahradit párek okurkou a plakát mu dopravce krátce na to schválil.
Samotný Gamble je diabetikem a mimo jiné moderuje kulinářský a komediální podcast znám jako „Off Menu“. Právě proto uvedl, že chápe smysl pravidel reklamy, která si davájí za cíl omezit obezitu u dětí.
„Ale nové plakáty propagují něco mnohem škodlivějšího – myšlenku, že okurky se hodí ke kečupu a hořčici,“ dodal komik a přiznal, že díky této nechtěné publicitě se jeho kariéře daří mnohem lépe.
Chaos v londýnském metru. Reklama změnila název stanice, lidé zmatkovali |
„Plakáty mi teď vydělávají mnohem víc, než jaká je jejich hodnota,“ řekl ve čtvrtek pro BBC.
Od roku 2019 zakázal londýnský dopravní podnik ve vlacích a stanicích metra, autobusech a autobusových zastávkách reklamy na potraviny s vysokým obsahem tuku, cukru a soli. Kromě toho dopravce zrušil kontrakty i s kosmetickými a oděvními společnostmi, které ve svých reklamách údajně ukazovaly nerealistické modely lidského těla.
„Po přezkoumání reklamy jsme oznámili, že bude nutné odstranit nebo rozostřit prvky tak, aby jako celek byla v souladu s našimi zásadami,“ uvedl dopravní podnik. „Upravená reklama je nyní k vidění ve stanicích,“ dodal.
V loňském roce se proti pravidlům provinil plakát na divadelní hru „Tony n’ Tina’s Wedding“, na kterém byl zobrazen velký svatební dort. Londýnský dopravní podnik nařídil dort z reklamy vyjmout.