Článek
Podle průzkumu se jedná o větší a známější agentury, u menších jsou sazby nižší. Sazby vzrostly o více než 5 % díky inflaci a vyšší kvalifikaci pracovníků, loni byl růst vyšší přibližně o 7 %. Ačkoli se částky zdají vysoké, jsou pravdivé, ale ve výzkumu jsou zahrnuty především agentury s lepší pozicí na trhu, takže hodinové sazby jsou v průměru trochu nadhodnocené.
Podle odborníků se ovšem není možné dívat na tyto částky v běžném měsíčním měřítku, kdy zaměstnanec odpracuje 160 hodin. To by potom takový personalista s hodinovkou 1994 Kč inkasoval mzdu 319 040 Kč.
„Fakturovaný čas je často na úrovni 50 až 70 procent plného pracovního času, což může vysvětlovat zdánlivě vysoké hodinové sazby. Ty jsou ovlivněny různými faktory, jako jsou náklady, zkušenosti, specializace, poptávka a zisk,“ vysvětluje Pavel Kašpar, CEO a zakladatel agentury Kašpar PR.
Ve skutečnosti se ještě odečítají další náklady pro agenturu, takže opravdu nejde o plat konkrétního zaměstnance. Je nutné pokrýt náklady na pracovní místo zaměstnance, techniku, kterou využívá, software, vzdělávání nebo benefity a pochopitelně vytvořit firmě prostor pro marži, Jak říká František Brož, řídící partner PR agentury FYI Prague, takže rozhodně není možné přepočítávat agenturní hodinu na mzdu.
A u nezávislých konzultantů jsou hodinové sazby ještě vyšší. Mohou se pohybovat i v desetitisících.
Pokud nevíte, kam směřovat své potomky, tak zde je jasný ukazatel. Směr reklama. Komunikační agentury jedou a šikula si tam vydělá víc než lékař nebo právník.
Zdroj:
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/mzdy-asociace-komunikacnich-agentur.A240322_152158_ekonomika_klak