Plzeňské „skleněné peklo“ posílají bagry do zapomnění. Nahradí ho nákupní centrum a byty

Události v regionech: Na Rokycanské třídě začalo bourání budovy, které Plzeňané přezdívají „skleněné peklo“ (zdroj: ČT24)

Bagry začaly bourat nikdy nedokončenou černou stavbu u Rokycanské třídy v Plzni. Původně v ní měl být autosalon, ale tehdejší majitel ji nedokončil. Čtvrt století pak zůstala opuštěná, stala se úkrytem pro bezdomovce a narkomany a od místních dostala přezdívku „skleněné peklo“. Nyní má ustoupit obchodnímu komplexu a bytovým domům.

Na úvod demolice „skleněného pekla“ zanikají nízké přístavby, hlavní budova půjde k zemi za několik týdnů. Místní vítají, že bourání začalo. Nedokončený komplex s vytlučenými okny zůstával dominantou křižovatky Rokycanské a Jateční ulice od konce minulého století. Celou dobu „vítal“ v Plzni všechny, kdo přijížděli od Prahy nejen po silnici, ale i vlakem po přilehlé železniční trati.

Již loni v létě hovořil starosta obvodu Plzeň 4 Tomáš Soukup (ANO) o tom, že by bourání mělo začít na podzim. To se nepodařilo, investor, který komplex koupil od původního majitele, to zdůvodnil čekáním na nové územní rozhodnutí.

Nevzhledná stavba ze skla a betonu měla být původně autosalonem. Nakonec se stala proslulým přístřeškem pro bezdomovce a narkomany, kterých se do „skleněného pekla“ stahovaly desítky. I proto samotné demolici předcházela likvidace odpadu po nich.

Kromě nedokončeného autosalonu čeká demolice i nedalekou myčku a další, fungující prodejnu aut. Až bourání skončí, nabídne město investorovi pozemek, kde by měl naopak začít stavět. „Jedná se zhruba o sedm tisíc metrů čtverečních, které jsme připraveni investorovi prodat,“ upřesnil plzeňský primátor Roma Zarzycký (ANO). Dodal, že transakci ještě musí schválit majetková komise, rada a zastupitelstvo.

Místo „skleněného pekla“ by mělo zhruba kilometr od hlavního nádraží vzniknout obchodní centrum a bytové domy. „Na křižovatce Rokycanské a Těšínské vznikne administrativní budova,“ přiblížil starosta Soukup. Stavba by měla začít už v příštím roce.

Stavba areálu Carimex Renault začala v roce 1997. Problém nastal, když v rozporu se stavebním povolením začaly růst přístavby a nová patra na hlavní budově. Nakonec zůstal Carimex nedokončený a chátral, zatímco soudy dostaly několik žalob na určení vlastnictví pozemků.