Další modely elektrických vozidel značky Scania.

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

  • Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických vozidel o další modely, s nimiž lze čistě elektrický pohon využít v řadě různých oblastí. A nejde jen o možnost, ale o vhodnost a ideální podmínky k jejich využití.
  • Dvě nová elektrická pohonná ústrojí a konfigurace náprav 6×4 pro lepší trakci.
  • Dojezd až 520 km u 29tunových nákladních vozů.
  • Baterie jsou díky ohřevu a chlazení navrženy pro maximální účinnost.
  • Baterie s minimální uhlíkovou stopou, které vydrží po celou dobu životnosti vozu.

Společnost Scania pokračuje v rozšiřování nabídky čistě elektrických nákladních vozidel a představuje další elektrická pohonná ústrojí, konfigurace náprav a možná provedení kabiny i řadu řešení pomocného pohonu. Nabídka společnosti Scania nyní výrazně přesahuje původní sortiment, který zahrnoval především vozy pro městskou distribuci.

Dnes pokrývá širokou škálu využití a provozů. Zákazníci mohou očekávat individuální řešení přizpůsobené konkrétním potřebám.

„Díky průběžnému uvádění novinek na trh přinášíme zákazníkům stále více možností přizpůsobit výběr individuálním potřebám,“ říká Fredrik Allard, senior viceprezident a vedoucí oddělení elektromobility ve společnosti Scania.

„Zákazníci nás za to odměňují zvýšeným zájmem, protože je nyní zřejmé, jak dobrou službu tyto vozy odvádějí, jak dobře fungují v reálném provozu a do jaké míry si jich řidiči skutečně cení. Neustále slýcháme příběhy řidičů, kteří byli zpočátku skeptičtí, ale pak si své elektrické náklaďáky zamilovali.“

Při pohledu na komponenty a řešení, které Scania v této fázi představuje, by měli zpozornět dopravci a přepravci v oblasti distribuce nebo stavebních činností. Nabídka tandemové nápravy u elektrických vozidel znamená, že lze na jejich základě konfigurovat sklápěče, hákové nosiče, autodomíchávače a řadu dalších nástaveb, aniž by bylo nutné obětovat trakci nebo nosnost. Současně Scania představuje řadu různých řešení pro napájení hydrauliky a dalších zařízení.

Dvě verze elektrického pohonného ústrojí EM C1-2, 210 kW a 240 kW, které Scania nyní představuje, se navíc dokonale hodí pro některé stavební provozy. Jejich výkon (285 k nebo 326 k) totiž odpovídá typickým specifikacím pro nákladní automobily používané místními samosprávami. Model EM C1-2 je fyzicky kratší než jeho výkonnější sourozenci, což vytváří prostor pro baterie a/nebo vybavení, jako jsou opěrné nohy.

Je to skvělý univerzál pro celou řadu lehčích provozů. Kombinuje nízkou hmotnost s vysokým výkonem, velkým točivým momentem a plynulým přenosem výkonu díky dvoustupňové převodovce. Je ideální pro distribuční dopravu v městském prostředí, ale stejně dobře jej lze využít v řadě dalších oblastí, jako je např. rozmanitá škála vozidel využívaných místní samosprávou k údržbě. Pro typický nákladní vůz pro distribuční dopravu se používá označení Scania 24 P (pokud se jedná o verzi 240 kW).

„Kdybych ho měl srovnat s dieselovým motorem, je to ekvivalent devítilitru,“ říká Allard. „Jedná se elektrický vůz, který najde vhodné uplatnění v nekonečné škále provozů, protože je lehký a flexibilní, ale zároveň výkonný. Má jeden permanentní magnet, dvoustupňovou převodovku a na svou velikost má vysoký točivý moment. Vyznačuje se ovladatelností a plynulostí, kterou řidiči od elektrického pohonu očekávají.“

Trh s elektromobily dozrává v některých oblastech rychleji než v jiných. Většina z nich souvisí s dostupností nabíjecí infrastruktury (a přístupem k napájení). Najít vhodné řešení nabíjení však nemusí být složité: Scania zákazníka celým procesem v této oblasti provede a pomůže mu takové vhodné řešení zavést.

Často se setkáváme s mylnou představou, že nabíjení je složitější, než tomu ve skutečnosti je,“ říká Allard. „Řada zákazníků si vystačí se standardním řešením nabíjení v depu a můžeme jim poradit s jeho návrhem a výstavbou.“

Další oblastí, která zpočátku představovala při přechodu na elektrický pohon určitou výzvu, je pomocný pohon (PTO). Efektivní a odolné PTO jsou v rámci řady provozů nezbytností. Scania proto nyní přidává celou řadu řešení v této oblasti.

 

Ekologické a účinné baterie

Elektrické nákladní vozy Scania se vyznačují působivými čísly i pokud jde o baterie. Baterie mohou vydržet i 1,3 milionu kilometrů, což odpovídá životnosti vozu. Jejich uhlíková stopa je oproti srovnatelným produktům v odvětví přibližně třetinová, protože se vyrábějí bez použití fosilní elektřiny v severním Švédsku. Společnost Scania zvolila lithium-iontové články prizmatického tvaru, které se montují v Södertälje do bateriových sad o kapacitě 416 nebo 624 kWh, z čehož je přibližně 83 % využitelných.

„Posun k elektrifikaci je nevyhnutelný,“ říká Allard. „Důvody, proč nepřejít na elektrický pohon, rychle mizí a každý den se objevují další argumenty mluvící ve prospěch elektrických nákladních vozidel. Když k tomu připočteme požadavky zákonodárců a nákupčích přepravních služeb a skutečnost, že řidiči mají BEV rádi, je zřejmé, že elektrické nákladní vozy brzy naše odvětví ovládnou.“

Více informací o nabídce elektrických vozidel společnosti Scania najdete zde.

 

Scania je předním světovým poskytovatelem řešení v oblasti dopravy. Společně s našimi partnery a zákazníky se ubíráme směrem k udržitelnému systému dopravy. V roce 2022 jsme našim zákazníkům dodali 80 238 nákladních automobilů, 4 994 autobusů a také 13 400 průmyslových a lodních pohonných systémů.

Čisté tržby dosáhly více než 170 miliard SEK, ze kterých bylo více než 20 procent spojených s poskytováním služeb. Společnost Scania, která byla založena v roce 1891, aktuálně působí ve více než 100 zemích a zaměstnává téměř 57 000 lidí.

Výzkum a vývoj se soustředí především ve Švédsku. Výroba probíhá v Evropě a Latinské Americe, s regionálními produktovými centry v Africe a Asii. Scania je součástí TRATON GROUP.

Více informací naleznete na: www.scania.cz.

 

PR