Oblíbený Peugeot 3008 s novým hybridním pohonem jezdil opět spolehlivě, navíc i efektivně

 
Další 2 fotografie v galerii
Osmistupňová převodovka fungovala plynule, hybridní systém dodal 3008 i relativně solidní dynamičnost / Marek Kuřina
V portfoliu francouzské automobilky Peugeot patří prostorné SUV 3008 k prodejně nejúspěšnějším modelům. Není proto divu, že ve výrobním závodě v Sochaux připraví každý rok novou verzi s alespoň několika novými designovými prvky a přidávají i nové možnosti motorizace.

Tento trend potvrzuje i model 3008 s designovým upgradem z poloviny loňského roku, který nyní získal novou zajímavou motorizaci v podobě hybridního systému, který tvoří známý spalovací motor 1,2 PureTech (s výkonem až 100 kW) a malý elektromotor (21 kW). Celkový výkon (při alespoň částečně nabité baterii) se blíží ke 165 koním, což je i na takto prostorné SUV zcela dostačující.

Zároveň nás zaujala 3008 svou efektivitou, protože jsme jezdili v průměru za cca 5,5 až 6,5 litru na 100 km, a to jsme brázdili jak menší vedlejší silnice, tak dálniční tahy. V městském provozu, kde se zabudovanému mild-hybridu dařilo nejvíce, jsme se dostali u spotřeby dokonce až pod hranici 5 litrů (na 100 km). Výhodou je, že až do rychlosti 70 km/h můžete jet pouze na elektromotor, což oceníte právě při jízdě po městě.

Osmistupňová převodovka fungovala velmi plynule, hybridní systém dodal modelu 3008 i relativně solidní dynamičnost, což zjistíte již při startu, kdy se zejména díky zapojení elektromotoru dostanete z nuly na stovku za 8,5 sekundy, což je na tuto kategorii velmi dobrý výsledek.

Z historického pohledu se model 3008 jednoduše Peugeotu povedl, není divu, že od roku 2016, kdy se objevila první verze třitisíceosmičky na trhu, získal vůz více než 60 ocenění, a dokonce byl jako první SUV oceněn i prestižním titulem Auto roku (v roce 2017). 

Model opět zaujme na první pohled výraznou maskou chladiče, které dominují známé "lví zuby", světelný podpis je tedy dlouhodobě zcela nezaměnitelný. Již letos na jaře ovšem přijdou na trh nové modely 3008, například ve verzi čistého elektromobilu, které by měly mít ještě sportovnější design. Nám připadal i tento model designově povedený, zejména v zářivě bílé, která dala vyniknout všem drobným designovým prvkům.

Co se týká ovládání a řízení vozu, tak to je velmi pohodlné, jak je už řadu let u Peugeotu dobrým zvykem. Známý systém i-Cockpit umožňuje přehledné sledování, jak jednotlivých parametrů jízdy, tak nastavování různých funkcí přes velký barevný 12palcový dotykový displej, v této verzi třitisíceosmičky nám přišel infotainment i svižnější než v předcházejících modelech, jakékoliv zpoždění je minimální, a to třeba i při překreslování mapy během navigace.

Ocenili jsme, že i v tomto Peugeotu zůstalo u některých funkcí praktické tlačítkové ovládání, jako třeba nastavení teploty, aktivace navigace, vyhřívání sedaček nebo nastavení/volání spárovaným telefonem. Nechybí opět velké kolečko ovládající hlasitost rádia (případně hudby obecně), snadno tak uvedené funkce nahmatáte i během jízdy, nemusíte tak často klikat na displej a něco hledat hluboko v menu, což dělá jízdu celkově bezpečnější.

Zmíněnou bezpečnost jízdy podporuje i celá řada asistenčních režimů, některé méně zkušenému řidiči mohou vskutku pomoci. Praktický je například systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo sledování mrtvého úhlu. Nechybí ani adaptivní tempomat nebo systém "Night Vision", který detekuje pomocí infračervené kamery přítomnost chodců nebo zvířat před vozidlem - dokonce až na vzdálenost desítek metrů.

Model 3008 působí zvenku robustně a hodně prostoru nakonec i skutečně nabízí, a to jak pro posádku, tak i pro případný náklad - 591 litrů, a pokud sklopíte zadní sedačky má kufr objem až 1670 litrů. 

Hybridní model 3008 v základní výbavě Active Pack je nyní dostupný za zajímavou cenu - 755.000 Kč. Nejvyšší výbava GT potom startuje na 865.000 Kč. Další informace se o modelu Peugeot 3008 dočtete na webu automobilky.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama