Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Superb rozšiřuje motorizace. V prodeji už je výkonný dvoulitr i plug-in hybrid

Daniel Fuglevič
Diskuze (20)

Nejnovější motorizace v nabídce míří na opačná publika, v obou případech ale startují za hranicí milionu korun.

Obsáhlejší pohled na české cenovky a dostupné motorizace nové generace Superbu nám Škoda poskytla již na konci února. Teď značka očekávatelně rozšiřuje nabídku motorizací, kdy lze liftback i kombi nově objednávat také s výkonnějším benzinovým dvoulitrem, zatímco výhradně u kombi přichází do prodeje možnost plug-in hybridního ústrojí.

Video se připravuje ...

Superb tedy můžete nyní konfigurovat také s nejvýkonnějším motorem v nabídce. Řeč je o benzinovém čtyřválci 2,0 TSI (195 kW/265 k) standardně v kombinaci s pohonem všech kol. V základní výbavě Selection startuje na ceně 1.125.000 Kč, k mání je také ve vrcholném stupni Laurin & Klement od ceny 1.325.000 Kč. Volba karoserie Combi je klasicky příplatkem 40.000 Kč.

Konkrétně u Combi Škoda uvádí také plug-in hybridní pohon druhé generace, který kombinuje benzinový čtyřválec 1,5 TSI (110 kW/150 k), elektromotor integrovaný v šestistupňové převodovce DSG a baterii o kapacitě 25,7 kWh. Výsledkem je systémový výkon ústrojí 150 kW (204 koní) a možnost dojezdu v čistě elektrickém režimu přes 100 km.

Plug-in hybridní Superb Combi iV začíná na ceně 1.145.000 Kč ve výchozí výbavě Selection, kdežto úroveň Laurin & Klement posunuje cenovku na 1.345.000 Kč. Značka dodává, že v obou případech je k vozu dodáván nabíjecí kabel Mode 3 pro veřejné nabíječky, za příplatek 5000 Kč si lze nicméně objednat i nabíjecí kabel Mode 2 pro nabíjení z běžné domácí zásuvky.

Nejnovější Superb tímto rozšiřuje nabídku na celkem 5 motorizací. Cenovky dosavadních motorů 1,5 TSI 110 kW (150 koní), 2,0 TDI 110 kW (150 koní) a 2,0 TDI 142 kW 4×4 (193 koní) jsme si včetně obsahu výbav probrali již v únoru. Každopádně se hodí zopakovat, že na českém trhu začíná Superb s karoserií liftbacku od ceny 935.000 Kč.

Daniel Fuglevič
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
17. 4. 2024 00:25
Re: PHEV cena
Tak to bylo, je a bude. A ani to není překvapení.
Už teď je 142kW 4x4 TDI za stejnou cenu, jako 195kW 4x4 TSI.
V minulosti to bylo podobné. Stejně tak si pamatuju dobře, jak Passat TDI 110kW stál stejně jako TSI 140kW.
Slováci mají ceníky, kde TSI 150kW vychází o 300 EUR levněji než TDI 110kW.

Takže bych se hrozně divil, kdyby se to samé nestalo i zde jak u Superbu, tak Passatu, Kodiaqu i Tiguanu.

V současné době, pokud bych šel kupovat, tak mi dává smysl jedině TSI 150kW, protože je za solidní cenu a je to předokolka.
Avatar - Emel
16. 4. 2024 23:54
Re: PHEV cena
To by byla pecka... a po pravdě trošku překvapení.
Avatar - Mokrous
16. 4. 2024 23:21
Re: Zadní vrátka
Za mě to je nejlepší auto současnosti s ohledem na cenu.
Avatar - Barry Lyndon
16. 4. 2024 21:53
Re: Zadní vrátka
Souhlas, že v B9 se sedí dost dobře a červený R-line i dobře vypadá (a OK, snesou se tam i ty černý okna, jen by k nim už teda nemuseli nutit i černý kola, to je další nesmyslný mor, co skoro nikdy nevypadá dobře). Dokonce jsem zauvažoval, že bych nemusel mít sedačku až úplně vzadu, ale mohl ji posunout "o zoubek" dopředu (to se mi v žádným japonským autě zaručeně nestane), takový auta cením. Jo a dokonce jsem si sednul sám za sebe. Takže je to sice taková koncernová jitrnice, ale funguje :-) :yes: :yes:
Avatar - Mokrous
16. 4. 2024 21:48
Re: PHEV cena
150kW TSI bude stát to samý, co 110kW TDI. Případně ještě o pár tisíc míň.