Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Milano zrušeno. Alfa ustoupila ministrovi a nový model přejmenovala

  14:00aktualizováno  15:25
Na bláznivé komedie jsou Italové machři, a dokáží je přenést do reálného života. Ani ne týden po světové premiéře se Alfa Romeo rozhodla přejmenovat svou důležitou novinku. Ministr italské vlády Adolfo Urso totiž začal tvrdit, že jméno Milano nemůže značka použít, pokud auto bude vyrábět v Polsku.

„Během jednoho z nejdůležitějších týdnů pro budoucnost značky Alfa Romeo prohlásil italský vládní úředník, že používání názvu Milano, který si značka vybrala pro svůj nedávno představený nový kompaktní sportovní vůz, je zákonem zakázáno,“ vysvětluje značka z předměstí Milána.

Alfa Romeo Milano

Ministr obchodu a Made in Italy Adolfo Urso totiž začal tvrdit, že jméno Milano automobilka pro nový model vůbec nemůže použít. Je to možné chápat jako pomstu, či chcete-li nátlákovou hru. Protože se automobilka kvůli tomu, aby dostala náklady na výrobu nového modelu na rozumnou úroveň, rozhodla vyrábět nový model v Polsku. Urso ovšem přišel s tím, že zákon zakazuje vyrábět auto s názvem Milano v Polsku.

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

Na zahájení akce, jejímž cílem je propagace italských výrobků, v Turíně řekl: „Automobil s názvem Milano nelze vyrábět v Polsku. Zakazuje to italský zákon.“ Urso se přitom odvolává na zákon z roku 2003, který se zaměřuje na „italsky znějící“ názvy výrobků, které se neprávem označují za italské. „Tento zákon stanovuje, že nesmíte uvádět údaje, které zákazníky uvedly v omyl. Takže auto s názvem Milano se musí vyrábět v Itálii,“ vysvětlil.

Alfa Romeo oznámila, že nový model pojmenuje Milano už koncem loňského roku, ovšem to, že auto plánuje vyrábět v Polsku zveřejnila až při premiéře v uplynulém týdnu. „Jméno Milano, které bylo volbou veřejnosti, bylo zvoleno jako pocta městu, kde se v roce 1910 začala psát celá naše historie. Nebylo to poprvé, co se Alfa Romeo při výběru jména pro svůj vůz ptala na názor veřejnosti. Předtím se tak stalo v roce 1966 u modelu Spider 1600, kdy veřejnost vybrala název Duetto,“ uvádí automobilka a dodává, že přestože věřila, že název splňuje všechny zákonné požadavky a že existují mnohem důležitější záležitosti než název nového vozu, rozhodla se v duchu snahy o vzájemné porozumění změnit název z „Milano“ na „Alfa Romeo Junior“.

Udělala Alfa Romeo správně, že ustoupila tlaku ministra?

Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 úterý 23. dubna 2024. Anketa je uzavřena.

„Tým Alfa Romeo by rád poděkoval veřejnosti za pozitivní ohlasy, italské dealerské síti za podporu, novinářům za obrovskou pozornost, kterou novému vozu věnovala média, a vládě za bezplatnou publicitu, kterou tato debata přinesla,“ komentuje automobilka sídlící v Arese na předměstí Milana. „Díky jedinečnému příběhu a nekonečnému seznamu jmen, z nichž bylo možné vybírat, nebyla změna názvu problémem. Bylo pro nás potěšením projít si seznam jmen zvolených veřejností jako oblíbená, jedno z nich bylo i Alfa Romeo Junior,“ dodává.

„Jsme si vědomi toho, že tento okamžik zůstane zapsán v historii značky. Je to velká zodpovědnost, ale zároveň vzrušující okamžik. Volba jména Alfa Romeo Junior je naprosto přirozená, protože je silně spjato s historií značky a od počátku patří mezi oblíbené jak u nás, tak u veřejnosti,“ komentuje Jean-Philippe Imparato, výkonný ředitel značky. „Rozhodli jsme se změnit jméno, i když víme, že to není naše povinnost. Chceme totiž zachovat pozitivní emoce, které naše výrobky vždy vyvolávaly, a vyhnout se jakýmkoli kontroverzím. Pozornost, které se našemu novému sportovnímu kompaktnímu modelu dostalo v posledních dnech, je velmi vzrušující. Zaznamenali jsme nebývale vysoký počet návštěv online konfigurátoru, což dokonce způsobilo několikahodinový výpadek webových stránek.“

Jean-Philippe Imparato podle Autoweeku řekl, že společnost předložila úřadům podrobné vysvětlení, proč považuje za oprávněné použití názvu Milano pro vůz, který má na sloupku napsáno „Made in Poland“, ale rozhodla se pro změnu jména aby se předešlo dalším konfliktům. „Když se pustíte do politických diskusí, okamžitě ztratíte polovinu kupujících a tomu jsme chtěli zabránit,“ cituje Imparata magazín Autoweek a dodal, že finanční dopad změny názvu bude zanedbatelný vzhledem k tomu, že výroba ještě nezačala a proto bude muset být opuštěno jen velmi málo marketingových projektů.

„Vítáme ve světle posledních zpráv rozhodnutí společnosti změnit název vozu z Milano na Alfa Romeo Junior. Kdyby k tomu nedošlo, mohlo by to ovlivnit nadšení a obrovskou pozornost, které se novému vozu v poslední době od našich zákazníků dostává. Alfa Romeo Junior, stejně jako Milano, jsou obě krásná jména, která mají své kořeny v historii značky,“ okomentoval Stefano Odorici, prezident italské dealerské asociace Alfa Romeo.

„Ursova stížnost na Milano byla poslední ve slovní válce mezi nacionalistickou vládou premiérky Giorgie Meloniové a Stellantisem, protože obě strany jednají o plánu zvýšit domácí výrobu automobilů na jeden milion vozidel. Meloniová obvinila Stellantis, jediného velkého výrobce automobilů v zemi, že upřednostňuje zájmy Francie nad italskými, a popsala zrod skupiny jako ´údajnou fúzi, která ve skutečnosti zastírala francouzské převzetí´,“ vysvětluje magazín Autoweek.

Jaké jméno pro novou alfu se vám víc líbí?

Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 úterý 23. dubna 2024. Anketa je uzavřena.

Junior

Alfa Romeo GT 1300 Junior

Po úspěchu modelu Giulia a jeho verze Giulia Sprint GT coupé, kterou pro Bertone navrhl slavný deisgnér Giorgetto Giugiaro, bylo cílem Alfy Romeo přilákat mladší zákazníky, kteří toužili po skvělém a exkluzivním voze bez nadměrných pořizovacích a provozních nákladů.

26. září 1966 se v Baloccu představil model GT 1300 Junior, který stál v čele nové generace modelů značky.

Srdcem vozu byl dvouvačkový čtyřválec o objemu 1290 cm3, který díky upravenému časování ventilů dosahoval výkonu 89 koní a maximální rychlosti 170 km/h

„S prodejem více než 92 000 kusů se GT 1300 Junior brzy stal nejprodávanějším typem celé modelové řady a skutečným symbolem své doby,“ vzpomíná na slavný úspěšný model automobilka.

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...