Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model Y dostala verzi s dojezdem přes 600 km. Nevyjde draho

Ondřej Šámal
Diskuze (22)

Globálně nejprodávanější automobil za loňský rok přijíždí ve variantě s pohonem zadních kol a větším akumulátorem, která by podle oficiálních údajů měla zvládnout 600 kilometrů na jedno nabití.

Se 170 kusy je Tesla Model Y za první tři letošní měsíce druhým nejčastěji registrovaným elektromobilem. Celosvětově se přitom jedná o nejoblíbenější lokálně bezemisní vůz, alespoň tedy z a loňský rok, kdy americké SUV poprvé pokořilo i evropský trh.

Model Y byl dosud nabízen jako zadokolka s menším akumulátorem s využitelnou kapacitou 57,5 kWh, čtyřkolka Long Range s větší baterií a jako vysokovýkonné provedení Performance s dvěma elektromotory se 158 a 235 kW a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,7 s. K třem variantám teď přidává čtvrté provedení, které míří především na zájemce o co nejdelší dojezd.

Přídomek Long Range totiž spojuje s jedním elektromotorem vzadu o nespecifikovaném výkonu. U základního modelu dává 220 kW, novinka je však výrazně dynamičtější. Na stovce je totiž o sekundu rychleji (5,9 vs. 6,9 s). Navíc zvládá vyšší dobíjecí výkon. Místo 170 umožňuje až 250 kilowattů, kterými se dosud chlubily až čtyřkolky s větší baterií. Ta má celkovou kapacity 78,1 kWh, využitelných je 75 kilowatthodin.

Tesla Model Y jde touhle variantou po krku Volkswagenu ID.4 se 77 kWh a 210 kilowatty, který v rámci akčního modelu People vyjde minimálně na 1.318.900 Kč. Na českém trhu se hlavním soupeřem stane Škoda Enyaq s totožnými parametry jako u ID.4, jež startuje na 1.324.900 Kč.

Za Teslu Model Y Long Range s pohonem zadních kol přitom se všemi poplatky dáte 1.215.400 Kč. Americký bestseller navíc na jedno nabití podle oficiálních údajů zvládne až 600 km. Enyaq umí až 562 km, Volkswagen ID.4 539 kilometrů.

Video se připravuje ...

Zatímco oba evropští soupeři za sebou mají čerstvou technickou modernizaci, která přinesla mimo jiné nový zadní elektromotor APP550 s 210 kW, Model Y zřejmě ještě letos čeká výrazný facelift, který by měl po vzoru omlazené Tesly 3 přinést kvalitnější interiér, přepracovaný design a další změny

Ondřej Šámal
Diskuze (22)
18. 4. 2024 15:01
Re: Aky je to bizar elektrodoby
Tak je to oblíbené téma. Přitom pro většinu lidi vcelku málo významný.
U předchozího spalováku jsem měl dojezd 600 km a teď mám 700 km a je mi to úplně jedno. Stejně tankuji 2x mesíčně :-) . A na cestě na dovolenou na benzince trávím min. 20 minut, abych se protáhl a dal kafe. A to zastavuji i když nemusím tankovat :-) .
Takže jestli nějaký EV ujede 300 km po dálnici a pak se dobije za 20 minut, tak mi to bohatě stačí.
18. 4. 2024 01:47
Re: Aky je to bizar elektrodoby
Riesi sa max. "kolko ti to zere", kedze 1.9TDI naftu vyraba a ostatni musia tankovat.
Eko bolo vzdy extremny sport.
Ale nie kam az dojdem, ked pojdem na vypary a potom si z PET flasky dolejem 2litre na prijazd k pumpe.
Na NEDC norme sa klamalo kdecim, ale nikto nejak neriesil ani odpor vzduchu cx, teraz je z toho sport, kto da menej.
Aj bezne krabice ako sKodiak sa zaobluju a novy spadol z 0.32 na 0.28. Len takych 5 rokov dozadu to nikoho velmi netrapilo.
17. 4. 2024 20:14
Re: Právě že nás vyjde velice draho
Ropa je palivo, OZE zdroj.
Principiálně naprosto odlišná vec.
Avatar - eLzyx
17. 4. 2024 13:23
Re: Aky je to bizar elektrodoby
články na tohle téma vycházely vždycky. Tohle není "výsada" EV.
Avatar - Barrichello
17. 4. 2024 10:32
Re: Právě že nás vyjde velice draho
Copak Hamunáku, schíza už púokročila tolik že se nepoznáváš a tvrdíš že to nejsi ty? To už je fakt vážný, to už cchce 700 léků denně :-) :-) :-) A 30 nových doktorů, psychiatrů