Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Enyaq RS – Málo viditelné, o to však větší změny

Ondřej Šámal
Diskuze (38)

Jediný elektromobil v nabídce Škodovky prošel vítaným osvěžením, které přineslo například výkonnější zadní elektromotor, lepší multimédia a funkci předehřevu trakčního akumulátoru.

Design, interiér


První zcela svébytnou elektrickou škodovku asi nemůžeme považovat za nejkrásnější ani za nejzajímavější elektromobil na trhu. Konkurence je v tomhle ohledu často vynalézavější. Minimálně ve srovnání se svými sourozenci v podobě Volkswagenů ID.4 a ID.5 ovšem působí atraktivněji. A to z pohledu exteriéru i interiéru.

Zatímco elektrická SUV z Wolfsburgu zvenku svým trochu bezpohlavním a emocionálně plochým designem připomínají mnohem úspěšnější americké tesly a uvnitř udivují nepopiratelnou snahou o šetření (například chybějící tlačítka elektrického ovládání zadních oken), škodovka šla do světa mnohem lépe vybavena.

Interiér působí hodnotnějším dojmem než u Volkswagenů ID., enyaqu navíc nechybějí ani pádla pod volantem, kterými si můžete regulovat úroveň rekuperace. Ta u německých příbuzných překvapivě nenajdete (a nemají je ani elektrická BMW).

Zobrazit celý článek
Ondřej Šámal
Diskuze (38)

Doporučujeme

Škoda Enyaq RS
Cena základní sestavy 1 644 900 Kč
Výbava základní sestavy například vyhřívaná přední a zadní sedadla, bezklíčkové zamykání a startování, rolety zadních oken, akustická přední boční skla, 230V zásuvka + 2 porty USB-C vzadu, multifunkční vyhřívaný kožený volant, třízónová klimatizace Climatronic, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, bezdrátové nabíjení telefonu, 20” kola Taurus, Crystal Face (osvětlená přední maska), potah sedadel Suedia/kůže s dekorem Carbon a zeleným prošitím, vyhřívané čelní sklo, head-up displej, audiosystém Canton Kč
Cena testované sestavy 1 813 000 Kč
Výbava testované sestavy zelený lak Mamba (10.600 Kč), 21” kola Vision (20.000 Kč), paket Maxx (50.000 Kč), tepelné čerpadlo (30.500 Kč), panoramatické střešní okno (25.500 Kč), paket Transport (8000 Kč), elektricky sklopné tažné zařízení (23.500 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: elektrický
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 0
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 545 / 0
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 585 / 1710
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2176 / 574
Rozměr pneu: 235/45 R21
Škoda Enyaq RS
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4653
b) šířka (mm): 1879
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2772
e) rozchod vpředu (mm): 1599
f) rozchod vzadu (mm): 1577
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1505
l) šířka vzadu (mm): 1495
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - Barrichello
25. 4. 2024 14:10
Re: moc líbí
Redakce si holty trolly hýčká no :-)
Avatar - twistedTSD
25. 4. 2024 09:52
Re: uzamknutie
Nemá.
23. 4. 2024 23:39
Re: Re: nárůst točivého momentu
Otáčky obou pil jsou stejné
23. 4. 2024 12:39
RS ?
Rádoby sport? Nebo?
23. 4. 2024 08:33
Re: nárůst točivého momentu
Nesuhlasim, cim viac vychadzok pre Horkeho Roma, tym menej tu bude zasierat diskusie.
S tym krutakom samozrejme suhlasim