Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jozef Kabaň bude zase navrhovat lidová auta. Ovšem v čínském SAIC Motor

Daniel Fuglevič
Diskuze (27)

Známý slovenský designér po nezdařilém návratu do Volkswagenu přestupuje k čínskému gigantovi.

Bývalý šéfdesignér Škody Auto se opět loučí s koncernem VW, kde v minulosti rozjel svou kariéru. Od největší čínské automobilky SAIC Motor totiž přichází zpráva, že na její post viceprezidenta pro globální design usedne právě Jozef Kabaň. Jednapadesátiletý slovenský designér tak bude zodpovědný za celou škálu značek státem vlastněného čínského výrobce.

Video se připravuje ...

Na své nové pozici v oddělení SAIC Design bude mít pod sebou Kabaň přes 300 dalších designérů, kteří působí v designových centrech v Šanghaji, Londýně a Tokiu. Slovo tak bude mít určitě i ve vývoji budoucí podoby vozů v Česku prodávaných značek MG a Maxus. Pod střechou čínské automobilky nicméně najdete i značky Roewe, Rising Auto, Sunwin či Hongyan.

Určitou spojitost však bude mít designér s koncernem VW i nadále. SAIC Motor totiž provozuje společný podnik s německých koncernem (SAIC Volkswagen), který zajišťuje výrobu tamních variant modelů VW a Škody pro čínský trh.

K Volkswagenu se Jozef Kabaň vrátil v roce 2020, a právě tam jeho více než dvacetileté působení v designu aut původně začalo. Prvním vozem tehdy exteriérového designéra byl Seat Arosa (1997), podílel se však i na ikonickém Bugatti Veyron. Tři roky pracoval také u Audi, pro české publikum je ovšem známý především kariérou u Škody Auto, kde od roku 2008 nastoupil jako šéfdesignér.

U Škody za téměř deset let utvořil Kabaň charakteristický designový jazyk, včetně známých krystalických prvků, a přivedl na svět podobu Rapidu, třetí generace Fabie nebo Octavie – u té se výrazně zapsal do paměti fanoušků rozporuplným „čtyřokým“ faceliftem.

Náhlý odchod ze Škody do BMW přišel v roce 2017, přičemž po dvou letech se Kabaň v rámci podniku přesunul ke značce Rolls-Royce. U britského luxusního výrobce ale tvořil jen půl roku, aby se následně vrátil k Volkswagenu, odkud po údajných neshodách ve směřování značky opět odešel.

Daniel Fuglevič
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
24. 4. 2024 13:27
Re: Kam přijde, tam průser...
To není dejme tomu. Je to velikostně úplně stejne jako passat, ne větší. Stejně velkej jako mondeo, camry a vsichni dalsi zastupci tridy. Žádný kus auta navíc tam není. Nedělej ze škodovky něco co není, je to ubohé.
24. 4. 2024 11:16
Re: Kam přijde, tam průser...
Dejme tomu, i když Škodovka vždy nabízí kus auta navíc. Ovšem na mimořádný designových kvalitách Superbu III to nic nemění! :-)
Avatar - sorpersa
24. 4. 2024 09:05
Re: Kam přijde, tam průser...
Ansolútny súhlas. Ešte všetci uvidíme, keď nám tu MG začne vypaľovať rybníky na všetkých frontoch.
24. 4. 2024 06:35
Re: Škoda pro Škodu
Tak naživo už jsem ho viděl a mám z toho trochu smíšené pocity… Předchozí generace po FL mi přijde lepší ;-)
Avatar - Mikesus
24. 4. 2024 03:03
Re: Kam přijde, tam průser...
To máš pravdu že nikdy ve vyšší střední nebyl překonán, protoze ve vyšší střední ( E segment ) nikdy nebyl. On totiž je střední trida ( D segment ). A I v ní nebyl zrovna designově krasavec, taková šeď co nemá urazit, ale ničím nenadchne.
Nicméně souhlasím, že nástupce je ještě horší.