Dominance ve třídě i celkové vítězství. Waszek může po Balaton Parku pomýšlet na skvělou sezonu

Dva suverénní triumfy ve sprintových závodech třídy GTC, kromě toho ale také jedno celkové prvenství. Pilot stáje GT2 Motorsport Dennis Waszek dostál při úvodním podniku ESET Cupu na Balaton Parku svým ambicím na titul šampiona třídy GTC a rovněž ukázal, že s ním budou muset počítat i účastníci královské kategorie GT3.

"První závodní víkend pro nás dopadl vážně skvěle. Jsme hodně spokojeni. Zejména nás potěšil druhý závod, který jsem dokázal s velkým náskokem celkově vyhrát. Auto fungovalo výborně a myslím si, že jsme se dobře připravili," radoval se jezdec startující s vozem Lamborghini Huracán ST EVO první generace.

Po přestupu loňských hlavních protagonistů sprintových závodů GTC Jáchyma Galáše a Matěje Pavlíčka do seriálu Lamborghini Super Trofeo Europe pasovaly Waszka do role favorita již předsezoní prognózy. Na Balaton Parku tato očekávání potvrzoval již od prvních jízd a vše korunoval dvěma suverénními výhrami.

Waszek se ale neprosadil pouze ve třídě GTC. Se svým Huracánem byl totiž schopen konkurovat i účastníkům elitní kategorie GT3. Zde dosáhl v obou případech na pódiové umístění. V sobotu projel cílem jako třetí za polským jezdcem Martinem Kaczmarskim a slovenským matadorem Mirem Konopkou, se kterým během závodu svedl vyrovnaný souboj. Skutečný vrchol Waszkova víkendu ale přišel na jeho závěr v neděli. Při druhém závodě se totiž hned po startu ujal vedení a poté již neohroženě kraloval. Druhému Adamu Konopkovi nadělil čtyři vteřiny.

Celkový triumf závodníka stáje GT2 Motorsport překvapil. "Jsou zde sice táhlé rovinky, kde jsme mohli využít náš vyšší výkon, upřímně jsem ale předpokládal, že proti vozům GT3 nebudu mít šanci. Okruh je totiž spíše technický a nachází se zde šikany. Ty jsou ale pomalé a nakonec to bylo tak, že GT3 měly výhodu asi jen ve dvou nebo třech zatáčkách," říká.

Waszkův závodní víkend se na Balaton Parku neskládal pouze ze startů s Huracánem. Stejně jako šest dalších zkušených českých nebo slovenských závodníků se totiž připojil k nápadu Josefa Záruby s názvem ZaZenit Cup a nastoupil do obou jízd kategorie Twingo Cup. V nabitém startovím poli cestovních vozů o výkonu 78 koní určených pro začátečníky zaznamenal osmou, respektive devátou příčku.

Díky účinkování v Twingo Cupu byla pro Waszka komplikovaná zejména sobota. V ní totiž následoval první GT sprint ihned po skončení úvodního závodu Twing. Český jezdec přiznává, že přesednout po 25 minutách v Twingu do výrazně výkonnějšího vozu nebylo vůbec snadné.

"Na začátku mi to ujelo v jedné rychlé pravé zatáčce a já vycestoval na trávu. Díky tomu se přede mě dostal Miro," prozrazuje.

Okruh Balaton Park byl letos součástí kalendáře ESET Cupu vůbec poprvé. Na Waszka nový podnik zapůsobil pozitivně a doufá, že se sem šampionát vrátí i v dalších letech. "Líbí se mi tu. Mimo jiné je okruh i hezky umístěný a během víkendu jsme mohli vyrazit k Balatonskému jezeru. Nevadilo by mi, kdyby zůstal součástí kalendáře," nechal se slyšet.

Za necelé tři týdny se Waszek pokusí navázat na svúj úspěšný vstup do sezony v Rakousku. O víkendu 17.-19. května totiž bude hostit druhý podnik sezony Red Bull Ring.

Foto: ESET Cup/Petr Frýba

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.