Jak zvládnout konflikt ve svém týmu pomocí čtyř kroků

Menší či větší konflikty se nevyhýbají žádnému týmu. I pokud váš tým sestává jenom ze samých inteligentních, emočně inteligentních a přátelských lidí, sem tam se zkrátka přihodí nějaká neshoda či rozepře, která může vztahy mezi členy týmu krátkodobě narušit. Pojďme si proto ukázat, jak z pozice manažera podobný konflikt vyřešit pomocí čtyř jednoduchých kroků.

Ilustrační snímek

Jednejte co možná nejdříve

Jak uvádí Harvard Business Review, jakmile detekujete vznikající konflikt, zakročte pokud možno ihned. Čím dříve do konfliktu zasáhnete, tím snadněji jej vyřešíte. A naopak, čím déle ho necháte bobtnat a zvětšovat se, tím hůře se vám bude řešit efektivně a rychle.

Vytvořte prostor pro vyříkání si problému

Konflikty jsou často o to horší, když z obou stran dochází k domněnkám a nevyřčeným výtkám. To nejlepší, co můžete udělat, je udělat ze sebe nestranného moderátora a vytvořit bezpečný a klidný prostor, kde si všechny strany mezi sebou konflikt vyříkají. Zorganizujte proto krátké setkání, workshop nebo třeba i jen společný oběd, kde celou záležitost proberete se všemi aktéry.

Najděte kompromisní řešení

Nesoustřeďte se ani tolik na to, v čem se názory zúčastněných stran různí, a raději se zaměřte na to, v jakých bodech se potkávají a v jakých oblastech mohou najít společnou řeč. Na základě těchto společných průsečíků zkuste najít kompromisní řešení, které bude schůdné pro všechny, nebo ze kterého budou dokonce všichni i vyloženě těžit.

Průběžně situaci monitorujte

Konflikt se většinou nevyřeší pouze jedním sezením. Jakmile najdete nějaké schůdné řešení, průběžně pak situaci a její vývoj monitorujte. A ujistěte se, že konflikt skutečně byl uhašen nebo alespoň směřuje ke zdárnému vyřešení.

 

-mm-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review