Fanoušci by na šampionátu mohli utratit okolo dvou miliard korun

S blížícím se začátkem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024 roste počet rezervací v hotelech či penzionech. Podle údajů ze začátku května si fanoušci na první víkend šampionátu zamluvili v Praze už bezmála 86 procent a v Ostravě 75 procent tamních ubytovacích kapacit. Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) o tom informovala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Fanoušci a další zákazníci by mohli podle odhadů utratit okolo dvou miliard korun.
Pražské hotely jsou spokojené, na mistrovství bude skoro plno. Ilustrační foto: Pixabay.com

Nárůst zájmu potvrzují i další regiony, zejména ty, které jsou nedaleko uvedených měst, kde se letošní mistrovství koná. Vedle hotelů, penzionů a dalších ubytovacích zařízení očekávají výrazný nárůst tržby také restaurace, kavárny nebo hospody.

Mistrovství světa v ledním hokeji má podle České centrály cestovního ruchu obrovský potenciál. Dokládají to rovněž čísla z roku 2015, kdy se šampionát uskutečnil také v Česku a navštívil ho rekordní počet diváků – celkem 741 690 lidí, což představuje v průměru 11 589 diváků na každý zápas.

Rekordní byla rovněž televizní sledovanost (více než miliarda diváků, pozn. aut.), návštěvnost fanzón (1,2 milionu fanoušků) a aktivita na sociálních sítích a oficiálních stránkách IIHF, které navštívilo 6,8 milionu uživatelů. Úspěšné bylo i mistrovství, které Česká republika pořádala v roce 2004, kdy jeden zápas navštívilo v průměru 9 859 fanoušků.

Ekonomický dopad šampionátu

„Tato událost není jen o sportu, ale má také významný ekonomický dopad jak během samotného šampionátu, tak i po jeho ukončení,“ sdělil František Reismüller, ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

„Na základě zkušeností z minulých let, kdy Česko bylo pořadatelskou zemí, se dá předpokládat, že situace bude obdobná a do Prahy či Ostravy dorazí fanoušci hokejových týmů napříč národnostmi,“ dodal, s tím, že že vysoké fanouškovské zastoupení budou mít hlavně evropské země.

„CzechTourism v tomto ohledu spolupracuje s Českým hokejem a prostřednictvím kanálů mistrovství světa bude prezentovat Česko jako zemi, kterou se vyplatí navštívit a která má hodně co nabídnout. Taková prezentace pomůže následně zvýšit zájem o tuzemsko i počet turistů, kteří se ho rozhodnou poznat. A platí to nejen pro hlavní město a Moravskoslezský kraj, ale i ostatní regiony,“ konstatoval Reismüller.

Zahraniční návštěvníci obvykle přijíždějí na více dnů, protože „jejich“ národní tým odehraje na mistrovství několik zápasů. Vedle ubytování tak roste i zájem o služby spojené s cestováním. Mistrovství je tak podle CzechTourism velkou příležitostí pro místní podnikatele.

„Věřím, že bychom se mohli přiblížit rekordní návštěvnosti z roku 2015. Zájem diváků je opravdu velký. Jak už bylo uvedeno – šampionát není jen o hokeji a o sportovní atmosféře okolo, ale také o lákadlech hostitelských měst, které určitě mají co nabídnout,“ uvedl Alois Hadamczik, prezident Českého svazu ledního hokeje.

Útraty okolo dvou miliard

Ubytování a stravování se netýká pouze fanoušků, ale také samotných hráčů a dalších členů hokejových týmů, rozhodčích anebo třeba zahraničních novinářů.

Jednotlivé reprezentace zpravidla dorazí do dějiště šampionátu už pět až sedm dní před zahájením na přípravné kempy, přičemž hráči budou ubytováni ve čtyřhvězdičkových hotelech. Délka jejich pobytu se pak odvíjí od toho, jak je daný tým úspěšný.

Český svaz ledního hokeje odhaduje ve studii proveditelnosti, že příjem v rámci spotřeby zákazníků, včetně ubytování a stravování, se letos bude pohybovat kolem dvou miliard korun.

„Podle našich dat vycházejících z obsazenosti hromadných ubytovacích zařízení momentálně činí průměrné ceny za pokoj během prvního víkendu šampionátu v Ostravě 8 377 korun, v hlavním městě pak 11 986 korun,“ uvedl Petr Janeček, vedoucí Institutu turismu České centrály cestovního ruchu.

Agentura CzechTourism o šampionátu už v předstihu informuje fanoušky v zahraničí. Převážně pak tam, kde má lední hokej dlouhou tradici, jako je třeba Skandinávie, nebo v zemích, které s Českem sousedí, například v Německu.

„Už v loňském roce jsme prostřednictvím našich zahraničních zastoupení podpořili prodej balíčků na MS v ledním hokeji. Aktuálně toto téma propagujeme na relevantních zahraničních trzích, pracujeme s místními influencery, kteří představují místa konání mistrovství v rámci svých reportáží, a podobně,“ řekla Jana Štumpová Konicarová, ředitelka Odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism.

Centrála společně s Českým hokejem spustila speciální sekci na stránkách VisitCzechia. „Návštěvníci se dozvědí nejen informace o šampionátu, ale i další praktické rady a zajímavosti, které se jim mohou hodit při pobytu v Česku. Mimo jiné i to, co stojí za vidění v Praze a celém Moravskoslezském kraji,“ dodala Štumpová Konicarová.

Nachystané hospody

Že se hospody a další podniky po celé republice chystají na hokejové mistrovství a chystají přímé přenosy ze zápasů, dokazují informace na internetu a sociálních sítích, kde spoustu restaurací láká fanoušky k návštěvě. Například Plzeňský Dvůr v Brně zveřejnil seznam všech zápasů, které bude přenášet.

Vyhlášená Stodolní ulice v Ostravě, která má sice své nejlepší léta za sebou, věří, že budou zdejší podniky opět plné. Restaurace a bary dokonce najímají desítky brigádníků, jak o tom napsaly SeznamZprávy.

„Jsem nachystaný, že to bude fičák. Všude vyvěsíme hokejové dresy od kluků z Vítkovic. Taky brusle, výstroj. Objednali jsme vlajky všech států, které tady budou ve skupině. Když to nepojede, budu hodně zklamaný,“ řekl David Šeděnka, který ve Stodolní pracuje patnáct let.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB