Počátkem března vyjádřil generální ředitel skupiny Lufthansa Carsten Spohr jistotu, že Boeing dodá první Boeing 777-9 v roce 2025. V telefonickém rozhovoru jej o tom ujistil (dnes již bývalý) šéf divize komerčních letadel Stan Deal. Již tehdy se odborníci podivovali, odkud se bere tato jistota v situaci, kdy Boeing své sliby notoricky neplní. S ohledem na to by bylo překvapením, pokud by Boeing letadla v termínu dodal.
Překvapení se zřejmě nekoná. Dne 3. května, tedy za necelé dva měsíce, Carsten Spohr informuje, že neočekává dodávky Boeingů 777-9 dříve než v roce 2026. Dopravce proto posunuje své plány nasazení širokotrupých letadel. Lufthansa je zahajovacím zákazníkem Boeingu 777-9 a má objednávku na 27 exemplářů.
Boeing okamžitě reagoval ujištěním, že Lufthansa bude mít letoun k dispozici v létě 2025. Boeing plánuje zahájit dodávky letadel 777-9 v roce 2025 a nákladních 777-8F v roce 2027, avšak zároveň dodává, že termíny diktuje regulátor FAA.
Termíny certifikace zůstávají nejasné a aktivita prototypů je překvapivě nízká. Prototyp WH002 nebyl ve vzduchu od 1. dubna, WH003 letos ještě neletěl a WH004 nebyl aktivní dva roky. Prototyp WG001 jako jediný létá denně, převážně mezi Boeing Field v Seattlu a Moses Lake.
Tentokráte Lufthansa ujištěním Boeingu nevěří.Generální ředitel letecké společnosti Lufthansa Jens Ritter očekává, že v lepším případě přijdou 777-9 v létě 2026.
Opoždění dodávek bude mít vliv také na termín vyřazení starších letadel z flotily. Skupina Lufthansa plánovala vyřadit v roce 2025 osm letadel Airbus A340-600, 17 A340-300 a osm Boeingů 747-400 do konce roku 2027. Tyto termíny se mohou posunout.
Lufthansa se ve svých očekáváních „sjednotila“ s Emirates. Prezident Emirates Tim Clark již vloni prohlásil, že letadla neočekává dříve než v roce 2026, což je šestileté zpoždění proti kontrahovanému termínu. Emirates jsou s 205 objednávkami největším zákazníkem modelu 777X.
Lufthansa převezme v blízké budoucnosti 34 letadel 787-9, které však přijdou se zpožděním proti původnímu plánu, a to kvůli zpožděné certifikaci sedaček. Dále očekává 41 Airbus A350, z toho deset ve variantě A350-1000.
Kromě toho připravuje k návratu na linky poslední Airbus A380, který pandemie poslala k dlouhodobému uložení. (Foto: Live from a Lounge, Airline Ratings, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém