Baterie vývoj

Na nedávném autosalonu v Pekingu představila společnost CATL svůj nejnovější pokrok v technologii baterií pro elektromobily, který by mohl zásadně změnit pravidla hry. Nová baterie Shenxing Plus, vybavená buňkami z lithia a železa (LFP), slibuje dojezd přesahující 1 000 kilometrů na jedno nabití a možnost nabíjení na dojezd 600 kilometrů za pouhých 10 minut.

Vlastnosti a inovace

Baterie Shenxing Plus nabízí energetickou hustotu 430 Wh/l, což je o 30 % více než u předchozích modelů. Díky vylepšené nanotechnologii a optimalizované topologické struktuře dosahuje baterie vysoké účinnosti při minimalizaci nabíjecího času. Gao Huan, hlavní technologický ředitel divize elektrických vozidel CATL, zdůraznil, že díky nové technologii mohou elektromobily s touto baterií komutovat celý měsíc bez potřeby dobíjení.

Průmyslové dopady

Schopnost rychlého nabíjení a dlouhý dojezd mají potenciál znatelně snížit tzv. 'range anxiety' – obavy z nedostatečného dojezdu, které jsou častým důvodem pro váhání lidí přecházet na elektromobily. Zavedení baterie Shenxing Plus může tedy posunout elektrická vozidla blíže k masovému přijetí.

Rozšiřování na trhy

CATL plánuje začít výrobu baterie Shenxing Plus v Evropě, konkrétně v Německu a Maďarsku, což naznačuje jejich záměr oslovit i evropské zákazníky. První vozy s touto technologií by měly být na trhu již tento rok, což ukazuje rychlost, s jakou chce CATL inovace uvést na trh.

Autor: Daniel Česák dne

Ohodnoť počtem hvězdiček

Hodnocení: