Pivovar Proud se nově přejmenoval na Pivovar Elektrárna, dál bude vařit svá craftová piva. (6. května 2024) | foto: Proud

Prazdroj obrátil Proud. Experimentální značku nalepil na ležák pro mladé

  • 11
V roce 2020 spustil Plzeňský Prazdroj ve svém areálu nový experimentální minipivovar Proud zaměřený na experimentování s pivními styly, surovinami i technologickými postupy. Po čtyřech letech se vedení podniku rozhodlo marketing značky Proud otočit a využít ji pouze pro nový lehčí typ světlého ležáku určeného pro mladé. Další speciály a pokusné várky zaštítí nově značkou Elektrárna.

„Zřetelně tak oddělíme tato piva od nového lehkého ležáku Proud určeného pro jiný typ spotřebitele. Symbol Elektrárny i spojení „pivo z elektrárny“ jsme využívali od startu pivovaru, a proto když jsme hledali nový název, pod kterým budeme uvádět speciály, zvolili jsme právě značku Elektrárna,“ vysvětluje mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář.

Nový ležák s nižší hořkostí a pouhými 3,9 procenta alkoholu už Prazdroj uvedl na trh ve vratných třetinkových láhvích z čirého skla a v půllitrových plechovkách. Ve vybraných podnicích ho bude i čepovat. Vzhledem k zamýšlené masové distribuci se však produkce odehrává už v hlavní plzeňské varně. Pivo Proud si tak sice v názvu trochu paradoxně stále nese odkaz na experimentální minipivovar, produkcí i marketingem ale spadá pod „velký“ Prazdroj.

Spotřeba piva v Česku dál klesá. Prodeje táhnou nealkoholické varianty

Ne zcela typické světlé pivo má pivovaru pomoci uspět u mladších spotřebitelů, kteří nejsou klasickými pivaři. „Zatímco u starších spotřebitelů vidíme, že stále více preferují hořká piva a speciály, u mladší generace dospělých sledujeme pravý opak. Ti vyhledávají lehčí, méně hořké nápoje s nižším obsahem alkoholu. Zároveň si ale s konzumací pojí zážitky a očekávají, že to, co pijí, a s čím se navenek ukazují, bude dobře vypadat,“ říká ředitel experimentálního pivovaru Michal Škoda.

Speciální piva se jmény Ventill, The Mže či Proovan se budou dál vařit v experimentálním pivovaru, který od roku 2020 funguje v historické budově bývalé elektrocentrály nedaleko soutoku řek Mže a Radbuzy v areálu Plzeňského Prazdroje.

„V experimentálním pivovaru plánujeme v budoucnu vařit vedle speciálů pod značkou Elektrárna i další lehká piva pod značkou Proud určená například na hudební festivaly,“ dodal Škoda.

Klášterní pivovary uvařily vlastní poutní speciály, připojila se i Plzeň

Rozdělení značek se odrazilo i na internetové prezentaci pivovaru. Na původním webu pivovarproud.cz je čerstvě rozcestník odkazující na nový ležák Proud i chystané stránky speciálů pod značkou Elektrárna, které by se měly rozběhnout v polovině května. Vynaložené náklady na nový styl komunikace pivovar komentovat nechtěl, podle odborníků ale samotný rebranding příliš nákladný být nemusí.

„Můžeme se pohybovat od sto do tří set tisíc korun. Pokud by se značka vzala úplně od základů, vymýšlel by se koncept a připravila i nová komunikační kampaň, půjde spíš o 500 tisíc korun,“ uzavírá marketingový expert společnosti Včeliště Josef Řezníček.