Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

McDonald's chce zavést hlavní jídlo v hodnotě 115 korun

McDonald's, ilustrační fotografie
McDonald's, ilustrační fotografie
Foto: unsplash.com

McDonald’s pracuje na zavedení hodnotného jídla v amerických obchodech, aby pomohl kompenzovat stále náročnější životní podmínky svých spotřebitelů, řekli CNBC dva lidé obeznámení s tímto plánem.

Podle zmíněných lidí by jídlo za 5 dolarů (115 korun) mohlo zahrnovat McChicken nebo McDouble, čtyři kusy kuřecích nuget, hranolky a nápoj, o čemž jako první informoval Bloomberg News.

Tato potenciální nová nabídka přichází v době, kdy spotřebitelé s nízkými příjmy začínají více utrácet, zejména v oblasti rychlého občerstvení ve fastfoodech. Podle údajů Bank of America jsou zmínky o spotřebitelích s nízkými příjmy ve firemních výdělcích na nejvyšší úrovni za téměř dva roky. Vedoucí pracovníci od McDonald's přes Wendy's až po Davea a Buster's si všichni všimli ztrát.

McDonald's nedávno oznámil smíšené výsledky za první čtvrtletí, kdy tržby ve stejných obchodech v USA mírně zaostávaly za očekáváním. Zvýšení cen pomohlo zvýšit průměrnou útratu, ale někteří zákazníci zase kvůli vyšším nákladům přestali nakupovat.

Generální ředitel Chris Kempczinski zdůraznil, že spotřebitelé jsou stále více obezřetní s každým utraceným dolarem kvůli zvýšeným cenám, což klade tlak na průmysl rychlého občerstvení. Dodal, že McDonald's musí být zvláště pozorný k cenové dostupnosti, aby přilákal zákazníky.

Během hovoru uvedl Kempczinski, že společnost pracuje na národní hodnotové dohodě v USA, a finanční ředitel Ian Borden dodal, že tým USA úzce spolupracuje s vlastníky provozoven. McDonald's a právě majitelé franšíz, kteří provozují většinu poboček, často váhají s akcemi, které by mohly snížit jejich zisky.

Původní návrh na jídlo za 5 USD narazil na překážky a nyní se projednávají další podrobnosti. Coca-Cola se údajně zapojila do marketingu, aby dohoda byla lákavější.

Témata:  McDonald´s USA

Aktuálně se děje

20. května 2024 16:14

Češi milují all inclusive, na dovolenou stále častěji létají. Pro rodiny se nejvíc vyplatí first minute, říká manažerka CK

V posledních letech je vidět rostoucí zájem o nákup dovolených mezi seniory. Meziročně se zdvojnásobil počet lidí ve věku nad 70 let, kteří si objednali letní zájezd. Obecně pak platí, že v České republice roste zájem o dovolené a zájem nesnížily ani vyšší životní náklady. Loňské predikce ekonomů, kteří vyhrožovaly propadem zájmu o dovolené se nenaplnil, zájezdy se kupují vesele dál. Češi si naopak rádi připlatí za luxusnější dovolenkové zážitky, ať už jde o dopravu letadlem či all inclusive služby, říká v rozhovoru PR managerka Invia.cz Jiřina Ekrt Jirušková.

Zdroj: Petr Hanisch

Další zprávy