Mercedes-AMG: Nový osmiválec místo čtyřválce PHEV

Přidat na Seznam.cz

Výkonný čtyřválcový hybrid se zjevně nelíbí zákazníkům AMG. AMG již údajně pracuje na náhradním osmiválci pro modely 63.

U Mercedesu-AMG jsou výkonné osmiválcové motory již dlouho na vrcholu výkonnostní hierarchie. Označení 63 v nomenklatuře bylo dlouho spojováno se čtyřlitrovým osmiválcem s biturbo přeplňováním.

Zákazníci chtějí osmiválcové motory

Po uvedení nové třídy C sází Mercedes-AMG od roku 2023 na výkonný hybridní pohon v modelu C 63 S E-Performance, který jako spalovací motor integruje dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem. S podporou výkonného elektromotoru dosahuje plug-in hybrid výkonu 507 KW a točivého momentu 1 020 Nm. Hodnoty, které by měly umožnit snadné rozloučení s osmiválcem. Také v modelu GLC 63, který Mercedes tímto pohonem rovněž vybavuje.

Zákazníci a prodejci po celém světě to tak samozřejmě nutně nevidí. Jak uvádí britský Autocar, poptávka po čtyřválcových modelech AMG 63 zdaleka nedosahuje očekávání. Pohon PHEV není to, co zákazníci chtějí.

O čtyřválcovém výkonném PHEV se hovořilo pro plánované varianty CLE 63. Odpovídající prototypy byly rovněž spatřeny při testovacích jízdách. Modely CLE 63 však zatím nebyly oficiálně potvrzeny, a dokonce ani představeny. Verze řady 53, které pohání přeplňovaný řadový šestiválec, však ano. A pokud lze věřit informacím, které Autocar tvrdí, že získal od vysoce postavených manažerů AMG, pak šestiválec zůstane ještě dlouho vrcholným motorem v modelech CLE, protože v Affalterbachu pravděpodobně padlo rozhodnutí o změně strategie.

Nový osmiválec s podporou hybridů

Již nyní probíhá vývoj nové hybridní verze známého osmiválcového motoru M177, která by měla být připravena pro facelift CLE nejdříve za tři až čtyři roky. Britové spekulují o čtyřlitrovém osmiválci biturbo, který bude kombinován s 48voltovým modulem ISG o výkonu kolem 20 koní – pohonný systém již známe z modelů GLE 63 nebo G 63. Tam je k dispozici 436 KW + 20 koní a 850 + 200 Nm, což je méně než u čtyřválce Performance PHEV, ale ve spojení s pocitem skutečného osmiválce.

Náznaky změny strategie poskytují opět zachycené prototypy CLE, které jsou ve výbavě AMG, ale postrádají dřívější zadní dveře. O tom, zda bude Mercedes-AMG pokračovat v zmenšeném výkonném hybridu, nakonec rozhodne zákazník, vysvětlil šéf vývoje Mercedesu Markus Schäfer v rozhovoru pro Autocar na autosalonu v Pekingu.

Zatím není nic potvrzeno

Když se na podzim 2023 objevily spekulace o návratu osmiválce do modelů C 63, generální ředitel AMG Michael Schiebe jasně řekl, že v modelech C 63 ani E 63 osmiválec nebude, ale že AMG chce zůstat u motorů V8 v ostatních modelech co nejdéle. Auto Motor und Sport se AMG na možný návrat osmiválce do modelů CLE zeptal. Odpověď: „K možným budoucím modelům ani spekulacím se nevyjadřujeme“.

Zdroj: Auto Motor und Sport