O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

SMRSKFLACE - ANEB ZA HODNĚ PENĚZ MÁLO MUZIKY PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 16 květen 2024

Toto slovo, pocházející z angl. shrinkflation je skrytá forma inflace. Jedná se snižování velikosti či množství produktu, přičemž jeho následná cena zůstává nezměněna, nebo se dokonce ještě mírně zvyšuje. Anglický výraz je složeninou slov shrink (smrštit se) + inflace. Jak se bránit? Sledujte jednotkovou cenu a ušetříte. Opravdu se vyplatí sehnout se k cedulce, na které je malým písmem vpravo dole napsaná cena za 100 g. Protože - ne každá sleva je opravdu levnější - však to znáte: "NECHCI SLEVU ZADARMO!"


                    

Přestože EU udává obchodníkům povinnost uvádět všechny detaily o ceně jasně, srozumitelně a čitelně, prodejci se příliš nesnaží, aby svým zákazníkům nákupy nějak usnadnili.

Proto zmenšují balení svých produktů, vytvářejí „umělé“ slevy a celkově tak vytváří dojem, že je nákup výhodný. 

 

Smrskflace bývá často spojena se skimpflací, typicky např. u tatranek (změna gramáže, ceny i složení). Při zachování vzhledu a velikosti obalu (např. pytlíků nebo kelímků) obchodník předpokládá, že zákazník si změny v gramáži nevšimne. Tato praktika kupodivu neodporuje zákonům.

 

Skimpflace  -také z angl. skimp – škudlit; někdy je volně překládáno jako šuntflacc – v podstatě záludnější forma smrskflace. Při skimpflaci dochází ke změně složení výrobku, kdy jsou dražší složky produktu nahrazeny levnějšími nebo je jich méně (např. oříšky), přičemž cena se nesnižuje. Výrobce prodává pod stejnou značkou v totožném obalu produkt, jehož složení je v jednotlivých zemích EU odlišné. Není neobvyklé, že cena nejhoršího výrobku je nejvyšší.   

 

 

 

 

 

Smrskflace přitom sama o sobě nemusí být proti tržním pravidlům. Pokud je změněná hmotnost, objem či například množství nabízeného zboží adekvátně uvedeno na obalu, pak je informační povinnost vůči spotřebiteli splněna.

 

Jestliže si tedy kupujete pravidelně nějaký výrobek v domnění, že váží pořád stejně, může se vám stát, že se za tu dobu zboží nenápadně o dost zmenšilo nebo změnilo složení.

Tyto nové „flace“ jsou jakýmisi černými pasažéry inflace klasické a lze je charakterizovat jako sice primitivní, ale účinné triky, jimiž výrobci šidí konzumenty buď tím, že ve stejném obalu dodávají méně obsahu, než tam má být, případně je obsah nižší kvality; obojí s cílem maximalizovat svůj zisk.

 

 

Kdyby to nebylo smutný,

tak by to byla docela legrace…

 

KUDLANKA

 

 


Komentáře (1)add feed
... : PATRIK
Protože kupuji stále stejné mýdlo, zjistil jsem, že místo 100g je nově na obale napsáno 90g. A jelikož mi připadalo, že obal na mýdle je poněkud větší než by být měl, napadlo mě mýdlo vybalit a zvážit. Nevážilo na obale uvedených 90g ale 78g.! Samozřejmě, že nová cena je nyní vyšší nejméně o 30%.
květen 16, 2024 23:45
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]