Tvůrce Death Stranding přiznává krizi. Zvažuje, jak dlouho ještě bude tvořit
Dělat hry je snem mnoha lidí, jde ale o náročnou práci, která člověka vyčerpá. Nad svou prací se zamyslel i Hideo Kodžima.
Režisér Hideo Kodžima se na platformě X podělil o své pocity ohledně „crunch time“ – fáze vývoje her, kterou označil za „nejobtížnější období jak fyzicky, tak psychicky.“ Popsal, že v této části procesu musí vývojáři zvládnout nejen obrovské množství pracovních úkolů, od psaní scénářů až po různé organizační činnosti, ale i věci, které přímo nesouvisí s vývojem her.
„Crunch“ je už dlouhá léta kontroverzním, ale často nevyhnutelným prvkem herního průmyslu. Jde o období, kdy vývojáři tráví nespočet hodin prací, často na úkor svého zdraví, a mnohdy bez adekvátního finančního ohodnocení. Tato zátěž se podepisuje na jejich fyzickém i duševním stavu. Pro Kodžimu, který v herní branži působí už desítky let, je takové tempo důvodem k přemýšlení nad vlastní budoucností.
O několik dní později Kodžima na X otevřel téma, jak dlouho ještě dokáže v tomto náročném tempu pokračovat. „Chci pracovat celý život, ale bude to ještě 10 let? 20? Každý den mám pocit, že závodím s časem,“ přiznal. Svůj příspěvek zakončil inspirativním srovnáním s režisérem Ridley Scottem, který i ve svých 87 letech stále aktivně tvoří. Připomněl, že Scott natočil původního Gladiátora ve věku, kdy má Kodžima stále ještě roky před sebou.