Tvůrce Death Stranding přiznává krizi. Zvažuje, jak dlouho ještě bude tvořit
i Zdroj: Kojima Productions
Death Stranding 2 Novinka Tvůrce Death Stranding přiznává krizi. Zvažuje, jak dlouho ještě bude tvořit

Tvůrce Death Stranding přiznává krizi. Zvažuje, jak dlouho ještě bude tvořit

Dominik Tománek

Dominik Tománek

Dělat hry je snem mnoha lidí, jde ale o náročnou práci, která člověka vyčerpá. Nad svou prací se zamyslel i Hideo Kodžima.

Reklama

Režisér Hideo Kodžima se na platformě X podělil o své pocity ohledně „crunch time“ – fáze vývoje her, kterou označil za „nejobtížnější období jak fyzicky, tak psychicky.“ Popsal, že v této části procesu musí vývojáři zvládnout nejen obrovské množství pracovních úkolů, od psaní scénářů až po různé organizační činnosti, ale i věci, které přímo nesouvisí s vývojem her.

„Crunch“ je už dlouhá léta kontroverzním, ale často nevyhnutelným prvkem herního průmyslu. Jde o období, kdy vývojáři tráví nespočet hodin prací, často na úkor svého zdraví, a mnohdy bez adekvátního finančního ohodnocení. Tato zátěž se podepisuje na jejich fyzickém i duševním stavu. Pro Kodžimu, který v herní branži působí už desítky let, je takové tempo důvodem k přemýšlení nad vlastní budoucností.

O několik dní později Kodžima na X otevřel téma, jak dlouho ještě dokáže v tomto náročném tempu pokračovat. „Chci pracovat celý život, ale bude to ještě 10 let? 20? Každý den mám pocit, že závodím s časem,“ přiznal. Svůj příspěvek zakončil inspirativním srovnáním s režisérem Ridley Scottem, který i ve svých 87 letech stále aktivně tvoří. Připomněl, že Scott natočil původního Gladiátora ve věku, kdy má Kodžima stále ještě roky před sebou.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama