Podle zprávy britské poradenské společnosti Henley & Partners v roce 2025 bude migrovat do nových zemí 135 000 jedinců s vysokou hodnotou čistého jmění, v roce 2024 to bylo 128 000. Nejvíce přitažlivé mají být Spojené arabské emiráty, které loni uvítaly rekordních 6 700 nových obyvatel s vysokým čistým jměním.
Novým magnetem pro boháče je pobřeží Uruguaye. Přispívá i politická stabilita![]() |
„Je to magnet na bohatství,“ uvedl Bradley Nelson, marketingový ředitel společnosti SIR. Lákavé v zemi jsou podle něj daňové pobídky, zlatá víza i životní styl některých destinací, například Dubaje. Právě tam kupci často vyhledávají značkové luxusní rezidence.
„Tyto domy mohou snadno dosáhnout přirážek nad 25 procent při zhruba stejné velikosti a kvalitě jako jejich neznačkové protějšky,“ zmínil ve zprávě Chris Whitehead ze společnosti SIR. Druhý nejvyšší příliv bohatých kupujících nemovitostí měly v loňském roce Spojené státy. Podle zprávy SIR však zaznamenaly nejnižší nejnižší úroveň nákupů mezinárodních kupujících od roku 2009.
Kupující se mění
Zpráva SIR upozornila také na měnící se zákazníky. Na luxusní trhy totiž stále častěji vstupují mileniální kupci. „Jejich priority jsou opravdu řízeny mentalitou zaměřenou na životní styl,“ uvedl Bradley Nelson. Podle něj mladší generace je často ovlivněná kulturními ikonami a často tíhne k esteticky přitažlivým, historickým nemovitostem.
Podle Diletty Giorgolové z italské pobočky Sotheby’s International Realty se například po odvysílání druhé série seriálu Bílý lotos zdvojnásobil počet amerických a britských kupujících, kteří hledali nemovitosti v Itálii. Epizody totiž obsahovaly scény z historických italských vil, které zaujaly diváky a inspirovaly je k nákupu.
Ve vlastním s pomocí rodičů, nebo prací v IT. Jak dnes mladí hledají bydlení![]() |
Podle Giorgolové nejspíše „mladší lidé chápou, že vlastnit kus historie je symbolem společenského postavení. Televizní pořady rozhodně utvářejí jejich vnímání toho, co je luxus,“ zmínila.
Podle Nelsona navíc mladší lidé nakupují odlišnými způsoby než předchozí generace. „Dnes máme některé agenty, kteří generují 75 až 90 procent svého objemu prodeje přes Instagram,“ zmínil. „Je to překvapivý posun v tom, jak se upevňují vztahy s klienty ve srovnání s obdobím před pěti lety,“ doplnil Nelson.
Odnesou to Britové? Španělé zvažují řešit krizi bydlení stoprocentní daní![]() |
Podle zprávy se mění také genderové složení kupujících. Nelson upozornil například na zprávu americké Národní asociace realitních makléřů. Ta zjistila, že v roce 1981 představovaly 11 procent kupujících ženy, páry tvořily 73 procent. V roce 2024 tvořily ženy 20 procent kupujících, 62 procent kupujících byly páry.
„Svobodné kupující ženy mají sebevědomí a touhu nakupovat nemovitosti nezávisle na svých romantických vztazích,“ uvedl Nelson. „Rozhodně vidí příležitost, kterou to představuje z hlediska tvorby bohatství,“ doplnil.
Podle zprávy nicméně luxusní nemovitosti nekupují pouze emancipované mladší ženy. Jsou to také „starší svobodné ženy, které se stěhují do menších domů, které lépe vyhovují jejich potřebám,“ uvádí zpráva SIR.