Na sídlišti U Nádraží v Jindřichově Hradci začaly zastavovat i dálkové autobusy. Komplikují ale provoz

Provoz na sídlišti U Nádraží v Jindřichově Hradci sledovala Eva Musterová Marvanová
Autobusová zastávka na sídlišti U nádraží v Jindřichově Hradci je málokdy prázdná. Lidé tam čekají na městskou hromadnou dopravu, ale i na autobusy do Prahy, Brna nebo okolních vesnic. Původně byla zastávka plánovaná pro mnohem menší provoz, zastavující dálkové autobusy teď působí problémy v plynulosti dopravy.
Studentka Monika čeká na zastávce na jindřichohradeckém sídlišti U Nádraží na dálkový autobus do Příbraze. „Kousek odsud mám školu, je to sem blíž než na nádraží,“ vysvětluje.
Na zastávce pravidelně zastavuje řidič městské hromadné dopravy Miroslav. Často ale musí čekat, než se místo uvolní. „Stává se, že tu stojí jiný autobus. Tohle jsou přepravci, kteří nechtějí platit vjezd na autobusové nádraží, takže potom stojí tady a překáží. Není to ideální, měli by stát jinde,“ říká.
Podle místostarosty Bohumila Komínka z hnutí Nezávislí pro Hradec je zastávka určena spíš pro městskou hromadnou dopravu. „Zastávka vznikla, když jsme rekonstruovali tuto ulici, a to pro městskou dopravu. Proto je tu také místo jen pro jeden autobus,“ popisuje.
Když nyní v ulici zastavují i dálkové autobusy, přináší to problémy. „Je to velká komplikace, my jsme nikdy nepočítali s tím, že by tam zastavovalo tolik autobusů. Do té komplikace jsme se ale nedostali sami, licence byla změněná někým jiným a my jsme nebyli účastni,“ připomíná.
Čtěte také
Dopravci za každý vjezd na nádraží platí přibližně 100 až 200 korun, a to i v případě, že žádný cestující nenastoupí. Často proto hledají jiné možnosti. „Některé dálkové spoje, které nejsou hrazeny Jihočeským krajem, se rozhodly začít využívat zastávku na sídlišti. Hlavně jsou to spoje pro Prahu a Brno. My jsme samozřejmě rádi, že tito dopravci město obsluhují, lidé to využívají, ale problém je s kapacitou,“ uvádí Bohumil Komínek.
Město Jindřichův Hradec situaci řeší jak s dopravci, tak s krajem, který jim vydává licenci. „Do budoucna chceme být účastni toho řízení, abychom byli schopni reagovat a žádat, aby dopravce zastavoval jinde. Máme tu malé autobusové nádraží v Pravdově ulici,“ dodává místostarosta. Aktuálně platné licence skončí dopravcům nejpozději za dva roky.
Související
-
Čekárna, toalety i občerstvení na autobusovém nádraží v Jindřichově Hradci chybí. To se má změnit
Čekání na autobus trvá někdy pár minut, někdy se může pěkně protáhnout. Když se k tomu přidá nepříznivé počasí a chybí čekárna i záchod, cestující počítají každou vteřinu.
-
Dva chátrající objekty v centru Jindřichova Hradce chce město přeměnit na moderní bytové domy
Bydlet moderně a přitom uprostřed města. Jde to vůbec dohromady? V Jindřichově Hradci je téma aktuální v souvislosti s plánovanou výstavbou nového bydlení v centru.
-
Závod na zpracování kuřecího masa má vyrůst na okraji Jindřichova Hradce. Město záměr podporuje
Na okraji Jindřichova Hradce vyrostou nová jatka na zpracování drůbežího masa. Vedení města záměr podporuje, protože přinese více než dvě stovky nových pracovních míst.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Je Rusko bezpečnostní hrozbou? Turbulentní události zahraniční ovlivňují německé parlamentní volby
-
Odborník: Ukrajina bude poražená, vyzbrojte se. Trump rozumí světu, kde silní vládnou slabým
-
Policie opět pátrá po zloději z domu střelce z fakulty. Potom, co se k vloupání přiznal, utekl
-
Tělo navrácené Hamásem nepatří rukojmí Bibasové. Odhalení zvyšuje nejistotu příměří, říká Izrael