Česko sklidilo úspěch na FITUR Madrid 2025, zájem Španělů o tuzemsko trvá 

FITUR Madrid 2025, největší veletrh cestovního ruchu pro španělsky mluvící země, letos přivítal rekordních 255 tisíc návštěvníků. Mezi vystavovateli nechyběl ani český stánek.

Společně s desítkou dalších partnerů z tuzemska prezentovali zástupci České centrály cestovního ruchu – CzechTourism profesionálům i zájemcům z řad široké veřejnosti zdejší regiony, aby ještě více zvýšili zájem Španělů o naši zem.

Ilustrační fotografie

V roce 2023 do Česka zavítalo více než 226 tisíc španělských turistů, kteří u nás strávili v průměru téměř čtyři dny. FITUR tak nabídl ideální platformu k posílení spolupráce se španělskými touroperátory a dalšímu rozvoji incomingového turismu. 

FITUR Madrid patří mezi strategické veletrhy, které nabízejí jedinečnou možnost oslovit klíčové partnery, zástupce cestovních kanceláří i tisku. Na letošním ročníku se prezentovalo 9,5 tisíce firem ze 156 zemí. Jedním z klíčových témat byla udržitelnost a inovace v cestovním ruchu, tedy diverzifikace turismu, snižování sezónnosti a využití nových technologií pro efektivnější správu destinací.  

„V rámci naší komunikační strategie mimo jiné propagujeme i udržitelný turismus, který přináší prospěch regionům a zároveň zachovává jedinečnost destinace pro budoucí generace. Aktivně pracujeme na tom, aby se turisté ze Španělska vydávali také mimo hlavní město a objevovali méně známé, ale neméně atraktivní lokality,“ říká ředitelka Odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism Jana Štumpová Konicarová. 

Český stánek: Klíčový bod pro odborníky i novináře 

Na téměř 100 m2 prezentovali zástupci agentury CzechTourism naši zemi nejen jako destinaci, která stojí za návštěvu, ale také aktivně podporovali navazování a udržování profesních kontaktů mezi českými a španělskými subjekty. Na místě Česko reprezentovalo, kromě České centrály cestovního ruchu, dalších deset spoluvystavovatelů.

Veletrh cestovního ruchu pro španělsky mluvící země FITUR Madrid 2025 | CzechTourism

Mezi nimi přední incomingové cestovní kanceláře (DZK, Isalex, Jerome Travel, Mucha Praga, La Boheme, Torres de Praga), letecká společnost Smartwings, letecký broker Air Consulting a Fashion Arena Prague Outlet. Krásy jižních Čech představila v Madridu Jihočeská centrála cestovního ruchu. Česká expozice sklidila velký zájem jak ze strany návštěvníků a profesionálů, tak i tisku a tvůrců online obsahu.  

„Jedním z hlavních témat naší propagace byla významná výročí v letošním roce, jako například 30 let od zapsání Kutné Hory na seznam UNESCO, 30 let RunCzech Maratonu nebo 80 let mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro. Maximálně jsme využili tuto příležitost k intenzivní prezentaci těchto událostí ve španělských médiích,“ shrnuje ředitelka Zahraničního zastoupení CzechTourism ve Španělsku Markéta Lehečková a dodává: „Španělsko je pro český cestovní ruch důležitým trhem s rostoucím potenciálem. CzechTourism zde aktivně prezentuje nejen Prahu, ale i širší nabídku regionálních zážitků, které španělské turisty čím dál více zajímají.“ 

CzechTourism posiluje zájem Španělů o Česko 

Pro španělské turisty je Česko oblíbenou destinací. V roce 2019 jich tuzemsko navštívilo 262 tisíc a strávili u nás přes 717 tisíc nocí. O čtyři roky později celkový počet cestovatelů ze Španělska sice klesl na 226 tisíc, ale prodloužili si dobu pobytu, kterou v tuzemsku tráví. Aktuálně jsou to téměř 4 dny.

Loni od ledna do září (poslední dostupná data) k nám zamířilo přes 195 tisíc Španělů. Nejčastěji míří do Prahy, Jihomoravského a Karlovarského kraje. Nejdéle zůstávají na Olomoucku (8,8 dní). Tento trend potvrzuje rostoucí zájem o české regiony mimo hlavní turistické trasy. 

Ilustrační fotografie

Španělé mají rádi jídlo a rádi ochutnávají nové pokrmy, proto i u nás často vyhledávají gastro zážitky. Patří mezi národy, které jezdí za kulturou, navštěvují koncerty, líbí se jim opera, balet nebo třeba černé divadlo. Zvýšit jejich zájem o tuzemsko pomáhá propagace zaměřená na zdejší památky zapsané v UNESCO, hrady či zámky. V posledniích letech se před pobytem v Česku i během něj, zajímají o naši přírodu a možnosti aktivního turismu, kdy preferují zejména hiking nebo cyklistiku.  

CzechTourism dlouhodobě pracuje na posilování image Česka ve Španělsku, například prostřednictvím strategických mediálních kampaní, spolupráce s tvůrci online obsahu a prezentací českých regionů na specializovaných akcích. V rámci FITUR proběhlo už několik klíčových jednání s velkými touroperátory a cestovními kancelářemi, které mají potenciál přivést do Česka další tisíce návštěvníků z této země. 

• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas

Doporučujeme