Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Bateriové vlaky najely téměř
sto tisíc kilometrů

 Trolejbusy pro Prahu dodá
turecká Bozankaya

 Bankovní kartou v Mostě
zaplatíme za rok a půl

 Počet cestujících ve Valmezu
překonal milion

Poslední 32Tr je v Brně, trolejbusy 21Tr finišují

BRNO - Dodávka trolejbusů 32Tr pro Brno je kompletní. Dopravní podnik v uplynulých dnech převzal poslední čtyřicátý vůz, čímž se uzavřela jedna z etap radikální obnovy trolejbusového vozového parku. 

Díky tomu proto bude možné v následujících týdnech definitivně ukončit provoz posledních trolejbusů 21Tr, rozlučkové jízdy se plánují na březen...


Nové parciální trolejbusy 32Tr (15. srpna 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

"Brno je největším provozovatelem trolejbusové dopravy v Česku a tento typ dopravy chceme dále rozvíjet. V roce 2019 jsme si dali za cíl vozový park trolejbusů obnovit a pořídit uživatelsky i technicky přívětivější vozy. Během čtyř let jsme nakoupili 92 nových trolejbusů a 82 nejstarších vyřadili. Do této obnovy jsme investovali 1,040 miliardy korun. Cestující tak mají nejvyšší možný komfort, což je naším dlouhodobým cílem. Uskutečnit v tak krátkém časovém období nákup tolika vozů včetně zajištění finančních prostředků a dotací je obrovský úspěch a já děkuji všem zaměstnancům dopravního podniku, kteří se na něm podíleli," sdělil Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Dopravní podnik města Brna investoval během zmíněného období do nákupu čtyřiceti kloubových trolejbusů Škoda 27Tr, sám si zkompletoval dvanáct trolejbusů SOR TNS 12 Mario a nakoupil čtyřicet parciálních trolejbusů Škoda 32Tr, z nichž poslední dorazil minulý týden do vozovny Slatina. Poslední dodaný vůz 32Tr čeká oživení a aktualizace informačních systémů, zařazení do majetku a do počítačových systémů DPMB, pojištění, označení vozidla povinnými údaji o dopravci a provedení brzdové zkoušky po převozu. Na pravidelné linky s cestujícími se tak dostane během dvou týdnů.


Ve finále je radikální obnova vozového parku trolejbusů (17. srpna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

"Trolejbusová síť v Brně je tou největší v České republice a díky právě dokončené zakázce jsme do Brna dodali za posledních 5 let více než 80 trolejbusů. Věříme, že naše spolupráce s moravskou metropolí bude pokračovat, a naše trolejbusy tak budou i v budoucnu synonymem pohodlné a udržitelné dopravy pro všechny obyvatele Brna," popisuje Karel Majer, předseda představenstva Škoda Electric ve Škoda Group. Díky obnově vozového parku bylo možné postupně vyřazovat trolejbusy 14Tr, 15Tr, 21Tr, 22Tr a 25Tr. Vozy měly najeto přes milion kilometrů, neodpovídaly nárokům na moderní vozidla a jejich další opravy byly nerentabilní. Devět trolejbusů 25Tr odkoupilo Ústí nad Labem, o několik vozů projevili zájem soukromí sběratelé, zbytek byl zlikvidován. 

Dopravní podnik města Brna nyní provozuje 157 trolejbusů včetně vozů 21Tr, které budou vyřazeny a včetně retro trolejbusů. Právě vozy 21Tr byly revoluční novinkou, protože díky nim se mohli cestující v jihomoravské metropoli svézt prvními nízkopodlažními trolejbusy. První byly pořizovány v roce 1998 a do Brna bylo dodáno téměř šest desítek těchto vozů. Jejich hromadnější vyřazování začalo v prosinci a pokračuje také v lednu, provoz v těchto týdnech definitivně končí. Dopravní podnik města Brna s nimi plánuje rozlučkové jízdy v březnu. 


V březnu proto dojezdí poslední vůz typu 21Tr (17. srpna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!