Rozhovor: první Blinduro na Vysočině, první čistě na ebiku
Autor: Keli, kategorie: Rozhovor, vydáno: 30.1.2025
K příležitosti plánování nového závodu Blinduro April a Blinduro Elektro jsem se organizátora Michala Prokopa zeptal na několik otázek. Proč se pojede právě ve Víru, proč bude samotný ebike závod, to a mnohem více se dozvíte v následujícím rozhovoru.
Ahoj Michale, pojďme se pobavit o nejnovějším přírůstku do rodiny závodů Blinduro - Blinduro Apríl? První, co mě napadne, není těch Blindur už nějak moc?
Kdybychom se měli řídit podle feedbacku od účastníků, tak budeme dělat Blinduro každý měsíc. Máme už několik let tři "hlavní" akce a loni jsme přidali Blinduro Zima, která je díky termínu především pro enduro nadšence. Reagujeme na poptávku, kterou od našich účastníků máme.
Snad se nepletu, ale domnívám se, že Blinduro Apríl je prvním oficiálním enduro závodem na Vysočině. Co tě zavedlo právě sem?
Stále hledám nové lokality, kde by se Blinduro dalo dělat. Kopce kolem Víru mám v merku více než tři roky. Pár jednání už bylo, ale lesa pán je občas nemilosrdný. Tentokrát to vyšlo a byl bych rád, kdybychom tu na nějakou chvíli s akcí zůstali. Pokud by měl někdo tip na lokalitu, kde by se Blinduro dalo uspořádat, budu rád, když se ozve.
Koncept Blinduro Apríl je trochu jiný než u ostatních závodů Blinduro. Je dvoudenní, ale vlastně jednodenní. Jeden den jedou klasická kola, druhý den ebiky. Proč tato změna? Máš strach o počasí? Nebo je to způsobeno slabší dostupností ubytování v okolí Vírské přehrady?
Počáteční myšlenka byla uspořádat jednodenní závod po vzoru Blinduro Zima, protože zázemí areálu Továrny nepojme tolik účastníků. Parkovací i ubytovací kapacita také není tak velká. Byla by ale škoda nevyužít celý víkend a tak nás napadlo, že uspořádáme v neděli ještě samostatný závod jen pro e-biky. A tak tu máme víkend se dvěma samostatnými závody. Buď přijedeš v sobotu na otočku, nebo si zkusíš střihnout i e-bike závod na oči druhý den.
Ok, to mi dává smysl. V sobotu klasika, v neděli ebike, trasa bude pro oba dva dny shodná?
Částečně. Nedělní okruh pro ebiky bude vycházet ze sobotních erzet, ale je v plánu power stage v areálu Továrny a některé erzety budou mít výjezdové a technické úseky. Musím si zatím vystačit s povolenými traily. Věřím, že do budoucna bude trasa více rozmanitá.
Pojede se i ebike závod na oči?
Jasně, vše na oči. Závod začne hned v areálu Továrny.
Co se týče "power stage" i ta bude na oči? Jak velký význam bude mít závodní čas pro celkový závod? Bude to počítáno jako erzeta z kopce?
Ano, i power stage. Bude sice záležet na tom jak se ti power stage povede, ale spíš chci, aby si to užil každý, nebude to žádná vražda. Jak už jsem zmínil, v jednotlivých erzetách budou takové menší "power stage" pro větší atraktivitu.
Už máš naladěnou trať? V blízkosti přehrady se nachází několik ofiko trailů a jeden nový vzniká. Využiješ pro závod některý nebo bude všechno úplná novota?
Jelikož moje stavební crew je pouze o jednom členovi, tedy o mně, není v mých silách vykopat tolik nových trailů. V plánu je využití stávajících trailů a přidání dalších, které máme povolené. Bude to takový mix terénu, flow trailů a zcela nových erzet.
Co tě přivedlo k myšlence uspořádat první samostatný e-bike enduro závod v ČR právě v rámci Blinduro Apríl?
Na Víru zatím není možné mít třeba 7-8 trailů pro víkendový závod, ale přišla mi škoda nechat neděli plonkovou. Je mi jasný, že ekonomicky nám to nebude vycházet, ale dát šanci si zajezdit oba dva dny a zkusit ebike, mi přišel jako fajn nápad.
Jaké jsou tvoje očekávání od prvního ročníku Blinduro Elektro? Kolik závodníků bys rád viděl na startu?
Já bych byl spokojený se 100 startujícími, snad to klapne.
Kdo má být vlastně cílovka Blinduro Elektro? Bude to závod pro všechny nebo spíše pro ebike specialisty?
Blinduro je závod pro všechny, stejné to bude i s elektrem. Jestli někdo čeká závod jako na svěťáku, tak ho zklamu. Budeme mít více kategorií - i pro holky, takže by si měl každý přijít na své.
Ok, pěkné. Co když ale nemám vlastní e-bike a chci závodit? Budu mít možnost si kolo někde půjčit?
Ano, chceme udělat stejný model jako při Gravel Blinduro, kde bikové firmy půjčují závodníkům kola na celý víkend. Když to funguje na gravelu, proč by ne v ebikách. Je asi jedno, jestli firmy půjčí někomu testovačku na víkend nebo jednodenní závod. Dáme dopředu vědět jaké a kolik kol bude k dispozici. Na předběžnou poptávku máme připravený formulář.
Technická otázka, budou nějaká omezení elektrokol? Jakým způsobem budou ebiky testovány, že splňují požadavky?
Nejsme na světáku, ani českém poháru. V tomhle účastníkům věříme a ani si nemyslím, že načipovaný ebike by měl v tom, jak závod namotám, nějakou větší výhodu.
Můžeme se těšit i zázemí pro závodníky, tak jak bývá zvykem na ostatních Blinduro závodech?
Zázemí bude unikátní. Továrna nabízí, hospodu, přednáškový sál, kino nebo svojí hydroelektrárnu. Expo area a start závodu bude uvnitř jedné z hal, takže při špatném počasí budou závodníci i partneři na startu v suchu.
Bude i další doprovodný program? Jaké další aktivity mohu očekávat?
Hlavním partnerem Elektro bude Bosch, takže se můžete těšit na soutěže a přednášky. Večerní program se ještě ladí, ale hospoda si říká o menší mejdan, na Apríla mám narozky. :)
Narozky na Apríla jsou fajn, já mám svoje druhýho :) Tak mě napadá, jede se za každého počasí, že? Vysočina i v dubnu totiž může překvapit výraznou sněhovou nadílkou.
Jojo aprílové počasí dokáže slušně potrápit, ale Blinduristi nejsou slečinky a se špatným počasím si umí poradit.
Poslední otázka, kdy se spustí registrace? Kolik míst je k dispozici?
Blinduro Apríl bude mít limit 300 lidí a registrace pojede 31.1. ve 12:00h! V ten stejný čas rozjedeme i registraci na na Blinduro Léto na Bukovce.
Paráda., díky za rozhovor. A možná se potkáme na startu. V sobotu nebo v neděli? Uvidíme!
Podpořte autora mikroplatbou a kupte mu pivo! Vaše gesto ocení jeho tvůrčí úsilí a poskytne mu motivaci pro další práci. Pomozte udržet kvalitu obsahu a podpořte naši tvůrčí komunitu. Vaše podpora je cenná a oceňovaná.
Můžete poslat jedno, dvě piva, jedno pětipivo a nebo jakoukoliv částku.
Děkujeme za vaši velkorysost!
Zde je stručný návod, jak zaplatit pomocí QR kódu:
- Otevřete platební aplikaci a vyberte možnost "Skenovat QR kód".
- Nasměrujte kameru na vybraný QR kód výše.
- Potvrďte platbu a zkontrolujte informace.
- Dokončete platbu.
Podobné články
Diskuze
Lenny (Lenny (a) Lenny) 30.1.2025 - 12:32
Mám takový tušení proč elektro závod a jaká kola tam budou k zapůjčení...
M 30.1.2025 - 13:27
Je snažší sedět o compu a plkat, než cokoli vytvářet. Fandim jemu i jiným, co dělají něco pro ostatní. Nefandím dnešním chytrolínům ! HOWG.
Shu Lin (tyvogo (a) lepra.cz) 30.1.2025 - 16:32
Fandim tem co se nezaprodaj za kazdou cenu
Mám fakt rád tyhle "pseudo punk-protisystémové-silácké-cool" hlášky, které jsou úplně mimo mísu. Bože, že je furt někdo takový jetel... Ale tak asi to musí být v rovnováze, jako všechno na světě... nemůžou mít všichni od pánaboha přidáno, musí tady být i ti, kteří toho bohužel dostali do vínku trošku méně, no... :D
aaa (aaaa) 3.2.2025 - 10:01
Jsou tací, třeba herci, co prodávaj půjčky. To je zaprodanost. Spojit se jako sportovec s vyrobcem kol mi nepřijde jako zaprodanost. Poslechni si podcast u Tea, dneska jsi rád, když tě vůbec někdo ve sportu platí.
Shu Lin (tyvogo (a) lepra.cz) 3.2.2025 - 16:03
Rozhovor u Tea jsem prave slysel a o to vic mi spojeni frky a crussis nedava smysl. Herci co prodavaj pujcky mi neprijde jako akuratni prirovnani.... jabka vs hrusky trochu. Rozhodne by mi u nej daval vetsi smysl treba Decathlon nebo Lidl. Ale tak ...money talks
Ludass 31.1.2025 - 18:43
Paní s rozžhaveným pekáčem a Ochlasta bez Tety...The show must go on!
youtu.be/...