😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Sbohem, nudné dodávky! Kia PV5 přichází s revoluční modularitou a dojezdem 400 km

5
Sbohem, nudné dodávky! Kia PV5 přichází s revoluční modularitou a dojezdem 400 km
Fotografie: Kia
  • Model PV5 bude nabízen ve třech základních provedeních, verzi Passenger, Cargo a Chassis Cab
  • Novinka může posloužit například jako kempovací dodávka, chladící vůz nebo převážet europalety
  • Na výběr bude z několika velikostí baterií, výkon elektromotoru činí vždy 120 kW

Pokud se řadíte mezi fanoušky elektromobility a zajímá vás spíše segment užitkových dodávek než osobních vozů, zbystřete. Kia dnes v rámci Kia EV Day 2025 představila nový model PV5, který nabízí něco pro každého. Novinka je v tomto ohledu netradiční chimérou, neboť vychází z osobního automobilu, přesto hodlá definovat prostor a mobilitu díky inovativní modularizaci.

Tři provedení, nekonečně mnoho možností

Jak jsme vás již dříve informovali, model PV5 je nabízen ve třech základních provedeních: osobní verzi Passenger, nákladní variantě Cargo a podvozkové verzi Chassis Cab. U všech tří verzí se pochopitelně můžeme spolehnout na stejnou platformu E-GMPS, což je základní specializovaná architektura pro bateriové elektromobily. Mezi výhody E-GMPS se pak nepochybně řadí jednodušší vývoj díky standardizovaným komponentům a také možnost stavět univerzální konstrukce vozidel. Využíván je koncept takzvaného skateboardu, který umožňuje integrovat do ploché základny různé konstrukce horní části karoserie. V kombinaci se systémem flexibilní karoserie (Flexible Body System) je možné modulární sestavování dílů karoserie, které funguje stejně jako puzzle.

V praxi to znamená, že model PV5 může snadno posloužit pro převoz klasického nákladu, pasažérů, ale třeba poslouží také jako bezbariérové vozidlo nebo například chladicí vůz pro převoz chlazeného zboží. Stejně tak má být k dispozici provedení pro milovníky kempování.

Díky integraci čisté účinnosti elektrického pohonu s bezprecedentní flexibilitou naší nové architektury PBV a pokrokům v produktových, softwarových a výrobních inovacích ztělesňuje PV5 naše základní hodnoty jakožto poskytovatele řešení udržitelné mobility,“ uvedl Ho Sung Song, prezident a generální ředitel společnosti Kia.

Kia PV5 Passenger


Při detailnějším pohledu na provedení Passenger zjistíme, že výrobce slibuje prostorný interiér i úložný prostor, zvedací zadní dveře, sedadla sklopná do roviny či uspořádání sedadel ve třech řadách. Možné je například i uspořádání sedadel 1-2-3, kdy prostor napravo od řidiče poslouží jako víceúčelový odkládací a zavazadlový prostor. Kia se chlubí také tím, že byla PV5 od začátku vyvíjena s myšlenkou na Uber a požadavky pasažérů, dost pravděpodobně tak budeme vídat toto vozidlo na silnicích s logem Uberu.

Kia PV5 Passenger

Kia PV5 Cargo


PV5 Cargo bude mít tři specifikace: standardní, dlouhou a s vysokou střechou. Maximální objem nákladového prostoru pak činí 5,1 metru krychlového, což znamená schopnost pojmout dvě europalety. Nízká nástupní výška do nákladového prostoru 419 milimetrů má pak usnadnit nakládání a vykládání zboží. Dále lze využít volitelný montážní systém s lištami ve tvaru L, provedení Walk-Through či funkci V2L v nákladovém prostoru.

Kia PV5 Cargo

PV5 Chassis Cab


Poslední varianta je svým způsobem nejvariabilnější, neboť je navržena tak, aby podporovala různorodé konfigurace přestaveb. Je tedy dodávána jako nekompletní vozidlo se sdílenou kabinou, která využívá přední část verze PV5 Cargo. Vzadu je plochá konstrukce s ochranou proti bočnímu nárazu pro baterii a přídavné montážní držáky pro instalaci nákladní nástavby.

Kia PV5

Varianty baterií a technologie

Kromě různorodosti použité konstrukce potěší také poměrně široká nabídka baterií. Na výběr konkrétně budou kapacity 71,2 kWh či 51,5 kWh, a to pro všechny verze, avšak model PV5 Cargo bude možné pořídit také s kapacitou 43,3 kWh. O dostatek výkonu se má postarat 120kW přední motor s točivým momentem 250 Nm a co se týče dojezdu, Kia slibuje ujetí až 400 kilometrů na plně nabitou baterii, pochopitelně v závislosti na specifikaci; v tomto případě údaj platí pro 71,2kWh baterii. Nabití z 10 na 80 % pak má trvat jen 30 minut.

V interiéru pak na pasažéry čeká 7" přístrojový štít a 12,9" obrazovka infotainmentu, který má být na bázi Android Automotive OS. Samozřejmostí je rovněž podpora aktualizací OTA či již zmíněná možnost V2L. Majitelé kompatibilních zařízení pak mohou ocenit také Digital Key 2.0 (NFC + Bluetooth + UWB) pro používání telefonu namísto klasického klíčku.

Dostupnost

Prodej modelů PV5 bude zahájen v Koreji a Evropě, včetně České republiky, v druhé polovině tohoto roku, následovat bude uvedení na další trhy v roce 2026. Výroba přestavbových modelů bude zahájena postupně v letech 2025 až 2026. Předobjednávky pro korejský a evropský trh budou zahájeny v první polovině letošního roku.

Diskuze ke článku
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Umím si představit tyhle velikosti baterek pro uzitkac na rozvozy po městě atd, ale pro osobní MVP?
Jak mám Kiu rád, tak tohle se mi zdá jako střelba mimo terč. No uvidíme co ceny.
Petr Štěpánek
Petr Štěpánek
jakože naložená dodávka ujede se 70kWh 400 km ...... tak určitěéééééé,
ach jo, to neustálé oblbování, na tohle ty automobilky dojedou
Martin Lacina
Martin Lacina
Tak to je velke zklamani. Vykon motoru i baterie zoufale poddimenzovane. Jeste to muze zachranit cena nekde pod milionem s nejvetsi baterii, ale o tom pochybuju.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Takže nám nová rodinná dodávka opět nepřibyla ☹️

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze