Francouzi vsadili v souboji s konkurenty hodně na emoce. Motiv lvích drápů v zadních a předních světlech, a pod nimi i v podobě denního osvětlení, přitahuje pozornost. Záď tohoto crossoveru svým hodně skloněným zadním oknem evokuje kupé.
Výhled šikmo, ale i přímo vzad není nejlepší, musíte se tak spolehnout na kameru, která má ostrý kvalitní obraz. A to i v dešti, auto bohužel postrádá zadní stěrač. Se všemi těmi spoilery a lištami působí vysoká záď trochu divoce.
Nový elektrický peugeot je v Česku. 3008 je k mání i s benziňákem![]() |
Neotřelá palubní deska francouzskému modelu imitací textilního dekoru opticky přechází až do dveří a kabině dává podobu útulného pokojíčku na kolech. Otázku vzbuzuje jen snadnost jeho údržby. Zakřivený panoramatický displej v jednom kuse se jako by vznáší ve vzduchu.
Přístroje jsou výše než dříve a malý volant již nemusíte mít v klíně, abyste dobře viděli na přístroje. Auto se tak obejde bez head-displeje.
Infotainment pro digitální domorodce
Velký displej ještě doplňují digitální konfigurovatelná tlačítka i-Toggles ve spodní liště pro rychlý přístup do menu. Zorientovat se v tom chvíli trvá, stejně jako v případě navigace. Umožňuje to širší spektrum funkcí, klávesy v minulé generaci ale byly přímočařejší. Toto je řešení je za příplatek a určené primárně pro digitální domorodce. Ani řešení ovladačů na volantu není zrovna ideální.
Peugeot 3008 představuje novou elektrickou architekturu. Bude však i na benzin![]() |
Trochu zmatený je peugeot i pokud se jedná o oznamování rychlostních limitů. V Praze se nám velmi často pletl, když v tunelu Blanka radil jet na sedmdesátce jen třicítkou a jindy zase na Jižní spojce nabádal k dálniční rychlosti. Vždy s nabídkou nastavit tyto hodnoty do tempomatu.
Škvírka s malým přepínačem ve funkci voliče jízdního režimu je vedle startovacího tlačítka, musíte se k němu trochu natáhnout, a zpočátku si ho pletete s malým přepínačem jízdních módů na středovém tunelu. Ve městě by se hodila funkce elektrické parkovací brzdy autohold, která by udržela auto v klidu i bez sešlápnutí brzdového pedálu.
Srovnávací test hybridů do zásuvky. O vítězi rozhodovala cena![]() |
Pohodlná sedadla top verze GT jsou potažená Alcantarou a nelze si je než vynachválit. Poskytují jak dostatek pohodlí, tak i účinnou oporu. Dobrá jsou i ta vzadu, jen místa na nohy by mohlo být vzhledem k velikosti auta přeci jen o trochu více. V tomto směru lépe vyhoví delší model 5008. Zavazadlový prostor je ale velký, když poskytuje využitelný objem 520 litrů a na tři díly v poměru 40:20:40 dělená sklopená zadní opěradla umožňují dobrou variabilitu.
Často elektricky, ale ne vždy harmonicky
K dispozici je jen verze s předním pohonem a na diesel také zapomeňte. Jediným cenově dostupnějším motorem je mild-hybridní ústrojí s tříválcovou dvanáctistovkou s výkonem 136 koní, kterou doplňuje elektromotor s výkonem 21 koní, vestavěný ve dvouspojkové převodovce. Motor 1.2 Puretech je již nově opatřený řetězem místo řemenu, a oproti předchozí generaci tohoto agregátu by tedy již neměly být problémy.
Peugeot 3008 Hybrid v číslech
|
Výhodou Peugeotu 3008 oproti jiným mild-hybridům se 48V řemenovým startér-generátorem je poměrně velká využitelná kapacita baterie 0,432 kWh. Na tento typ pohonu umožňuje ve městě při troše snahy a citlivé práci s plynovým pedálem ujet značnou část trasy jen na elektřinu.
Přechody mezi oběma režimy ale nejsou zcela harmonické a z auta jdou pořád nějaké pazvuky. Řazení šestistupňové automatické převodovky by také mohlo být plynulejší. Například při najíždění na rušný kruhový objezd je to poměrně frustrující záležitost.
Řídicí jednota drží tříválec často podtočený a pokud potřebujete zrovna bryskně zrychlit, tak se ozve jeho hrubý sound, když jde do otáček. Občas od něj lze v kabině zaznamenat i slabé vibrace. Auto navíc neumí příliš plachtit a začne rychle rekuperovat. Odměnou za to je při klidném tempu spotřeba na úrovni 5,5 litru na 100 km ve městě, na dálnici již ale stoupá na 6,8 litru. Benzinová nádrž o objemu 55 litrů ale umožňuje dlouhý dojezd.
Slabý základ, ale uhlazená jízda
Dynamika je spíše jen průměrná, na předjížděcí manévry zvláště u plně naloženého auta se je nutné připravit. Kdo by chtěl lepší musí si připlatit čtvrt milionu za plug-in hybrid se šestnáctistovkou nebo za elektrickou verzi. A to už je docela dost.
Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?![]() |
Podvozek s vlečenou zadní nápravou velké nerovnosti prozradí, jízda je ale přesto celkově uhlazená. Je znát velká tuhost karoserie a současně i příjemná lehkost vozu díky použité nové platformě STLA Medium. Malý volant a hbité řízení z toho crossoveru dělá dobře manévrovatelné auto, byť bez nějakých sportovních ambicí.
První jízda: Peugeot 308 je zas povedený a pohodlný, víc mu svědčí benzin![]() |
Originální design doplněný působivým interiérem se solidní prostorností, řadou praktických detailů a solidním cestovním komfortem je silnou kombinací, z níž trochu vyčuhuje jen slabý motor a trochu zmatené ovládání infotainmentu. O zákazníky musí svést souboj s Renaultem Austral či Hyundaiem Tucson.
Proč si Peugeot 3008 Hybrid koupit Design karoserie s řadou zajímavých prvků, originální provedení palubní desky, kvalitní displeje, jisté jízdní vlastnosti, pohodlná sedadla, komfortní odpružení, ve městě lze jet při klidné jízdě dlouho jen na elektřinu, kvalitní zadní kamera, velký zavazadlový prostor, zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40, velká palivová nádrž, poměr ceny a výbavy. Proč si ho nekupovat Omezená nabídka motorů, pouze verze s pohonem předních kol, jen průměrně místa vzadu pro nohy, nepřehledný infotainment, neharmonický hybridní systém, jen průměrná dynamika, projev tříválce, občas váhavá převodovka, k voliči se je třeba natahovat, el. parkovací brzda postrádá funkci autohold, výhled vzad, chybí zadní stěrač. |