Třetí generace Peugeotu 3008 pohání benzinový mild-hybrid - iDNES.cz
Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Francouzský buldoček kousne a nepustí. Je to pohodář, ale umí vystrčit drápy

Zaujmout v dnešní záplavě aut je stále těžší. Peugeotu 3008 se to však stále daří. Stylový francouzský crossover působí i ve třetí generaci pořád hodně futuristicky a s konkurencí si ho nespletete. Kabina připomíná útulný pokojíček a v hybridním provedení auto dokáže jezdit po městě z velké části elektricky.
Načítají se informace o videu…

Francouzi vsadili v souboji s konkurenty hodně na emoce. Motiv lvích drápů v zadních a předních světlech, a pod nimi i v podobě denního osvětlení, přitahuje pozornost. Záď tohoto crossoveru svým hodně skloněným zadním oknem evokuje kupé.

Peugeot 3008 1.2 Hybrid

Výhled šikmo, ale i přímo vzad není nejlepší, musíte se tak spolehnout na kameru, která má ostrý kvalitní obraz. A to i v dešti, auto bohužel postrádá zadní stěrač. Se všemi těmi spoilery a lištami působí vysoká záď trochu divoce.

Nový elektrický peugeot je v Česku. 3008 je k mání i s benziňákem

Neotřelá palubní deska francouzskému modelu imitací textilního dekoru opticky přechází až do dveří a kabině dává podobu útulného pokojíčku na kolech. Otázku vzbuzuje jen snadnost jeho údržby. Zakřivený panoramatický displej v jednom kuse se jako by vznáší ve vzduchu.

Přístroje jsou výše než dříve a malý volant již nemusíte mít v klíně, abyste dobře viděli na přístroje. Auto se tak obejde bez head-displeje.

Infotainment pro digitální domorodce

Velký displej ještě doplňují digitální konfigurovatelná tlačítka i-Toggles ve spodní liště pro rychlý přístup do menu. Zorientovat se v tom chvíli trvá, stejně jako v případě navigace. Umožňuje to širší spektrum funkcí, klávesy v minulé generaci ale byly přímočařejší. Toto je řešení je za příplatek a určené primárně pro digitální domorodce. Ani řešení ovladačů na volantu není zrovna ideální.

Peugeot 3008 představuje novou elektrickou architekturu. Bude však i na benzin

Trochu zmatený je peugeot i pokud se jedná o oznamování rychlostních limitů. V Praze se nám velmi často pletl, když v tunelu Blanka radil jet na sedmdesátce jen třicítkou a jindy zase na Jižní spojce nabádal k dálniční rychlosti. Vždy s nabídkou nastavit tyto hodnoty do tempomatu.

Škvírka s malým přepínačem ve funkci voliče jízdního režimu je vedle startovacího tlačítka, musíte se k němu trochu natáhnout, a zpočátku si ho pletete s malým přepínačem jízdních módů na středovém tunelu. Ve městě by se hodila funkce elektrické parkovací brzdy autohold, která by udržela auto v klidu i bez sešlápnutí brzdového pedálu.

Srovnávací test hybridů do zásuvky. O vítězi rozhodovala cena

Pohodlná sedadla top verze GT jsou potažená Alcantarou a nelze si je než vynachválit. Poskytují jak dostatek pohodlí, tak i účinnou oporu. Dobrá jsou i ta vzadu, jen místa na nohy by mohlo být vzhledem k velikosti auta přeci jen o trochu více. V tomto směru lépe vyhoví delší model 5008. Zavazadlový prostor je ale velký, když poskytuje využitelný objem 520 litrů a na tři díly v poměru 40:20:40 dělená sklopená zadní opěradla umožňují dobrou variabilitu.

Často elektricky, ale ne vždy harmonicky

K dispozici je jen verze s předním pohonem a na diesel také zapomeňte. Jediným cenově dostupnějším motorem je mild-hybridní ústrojí s tříválcovou dvanáctistovkou s výkonem 136 koní, kterou doplňuje elektromotor s výkonem 21 koní, vestavěný ve dvouspojkové převodovce. Motor 1.2 Puretech je již nově opatřený řetězem místo řemenu, a oproti předchozí generaci tohoto agregátu by tedy již neměly být problémy.

Peugeot 3008 Hybrid v číslech

  • délka/šířka/výška/rozvor (mm): 4 542 / 1 895 / 1 641 / 2 739
  • motor: benzinový přeplňovaný čtyřválec 1 199 ccm, 100 kW (136 koní), 230 Nm
  • elektromotor: 15,6 kW (120 koní) a 51 Nm
  • převodovka: šestistupňová dvouspojková
  • pohotovostní hmotnost: 1 649 kg
  • objem kufru: 520 l
  • objem paliv. nádrže: 55 l
  • max. rychlost: 201 km/h
  • zrychlení 0-100 km/h: 10,2s
  • spotřeba v testu: 6,5 l
  • cena test. verze GT: 849 000 Kč s DPH

Výhodou Peugeotu 3008 oproti jiným mild-hybridům se 48V řemenovým startér-generátorem je poměrně velká využitelná kapacita baterie 0,432 kWh. Na tento typ pohonu umožňuje ve městě při troše snahy a citlivé práci s plynovým pedálem ujet značnou část trasy jen na elektřinu.

Přechody mezi oběma režimy ale nejsou zcela harmonické a z auta jdou pořád nějaké pazvuky. Řazení šestistupňové automatické převodovky by také mohlo být plynulejší. Například při najíždění na rušný kruhový objezd je to poměrně frustrující záležitost.

Řídicí jednota drží tříválec často podtočený a pokud potřebujete zrovna bryskně zrychlit, tak se ozve jeho hrubý sound, když jde do otáček. Občas od něj lze v kabině zaznamenat i slabé vibrace. Auto navíc neumí příliš plachtit a začne rychle rekuperovat. Odměnou za to je při klidném tempu spotřeba na úrovni 5,5 litru na 100 km ve městě, na dálnici již ale stoupá na 6,8 litru. Benzinová nádrž o objemu 55 litrů ale umožňuje dlouhý dojezd.

Slabý základ, ale uhlazená jízda

Dynamika je spíše jen průměrná, na předjížděcí manévry zvláště u plně naloženého auta se je nutné připravit. Kdo by chtěl lepší musí si připlatit čtvrt milionu za plug-in hybrid se šestnáctistovkou nebo za elektrickou verzi. A to už je docela dost.

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

Podvozek s vlečenou zadní nápravou velké nerovnosti prozradí, jízda je ale přesto celkově uhlazená. Je znát velká tuhost karoserie a současně i příjemná lehkost vozu díky použité nové platformě STLA Medium. Malý volant a hbité řízení z toho crossoveru dělá dobře manévrovatelné auto, byť bez nějakých sportovních ambicí.

První jízda: Peugeot 308 je zas povedený a pohodlný, víc mu svědčí benzin

Originální design doplněný působivým interiérem se solidní prostorností, řadou praktických detailů a solidním cestovním komfortem je silnou kombinací, z níž trochu vyčuhuje jen slabý motor a trochu zmatené ovládání infotainmentu. O zákazníky musí svést souboj s Renaultem Austral či Hyundaiem Tucson.

Proč si Peugeot 3008 Hybrid koupit

Design karoserie s řadou zajímavých prvků, originální provedení palubní desky, kvalitní displeje, jisté jízdní vlastnosti, pohodlná sedadla, komfortní odpružení, ve městě lze jet při klidné jízdě dlouho jen na elektřinu, kvalitní zadní kamera, velký zavazadlový prostor, zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40, velká palivová nádrž, poměr ceny a výbavy.

Proč si ho nekupovat

Omezená nabídka motorů, pouze verze s pohonem předních kol, jen průměrně místa vzadu pro nohy, nepřehledný infotainment, neharmonický hybridní systém, jen průměrná dynamika, projev tříválce, občas váhavá převodovka, k voliči se je třeba natahovat, el. parkovací brzda postrádá funkci autohold, výhled vzad, chybí zadní stěrač.

Nejčtenější

Škoda ukázala kus nového elektromobilu. Sedmimístný obr dorazí v roce 2026

V prezentaci hospodaření za rok 2024 ukázala Škoda první záběry finální podoby svého dalšího elektrického modelu. Velký sedmimístný crossover s praktičností MPV představí v příštím roce. Ještě letos...

Největší srocení lidí na Zemi vedlo k nejdelší dopravní zácpě historie

O Kumbhaméla se říká, že jsou největším shromážděním lidí na planetě Zemi. Účastníci této indické náboženské slavnosti se běžně počítají po desítkách milionů. Letos pořadatelé očekávali ještě větší...

Krásky od motorek mají rozmanité chutě, osedlají jawu i starého inda

Tradiční březnový veletrh motorek, čtyřkolek a příslušenství probouzí ze zimního spánku vyznavače jízdy v jedné stopě. Na veletrhu Motocykl Praha 2025, který s předstihem otvírá sezonu na dvou...

Narval oktávku dřevem, až praskla náprava. Byla z toho vážná nehoda

Slovenský bizár s českou škodovkou. Řidič tak přetížil octavii dřevem, že mu praskla náprava a způsobil vážnou nehodu.

Žijte život v rovnováze.

{LABEL}

Bytový dům Dueta Kamýk - komfort, příroda i město na dosah.

Podívejte, co dovedou zlaté české ručičky. Z motorek staví umělecká díla

Veletrh Motocykl Praha už tradičně hostí v rámci doprovodného programu mezinárodní soutěžní výstavu staveb a přestaveb – Bohemian Custom Motorcycles. Na letňanské výstaviště dorazily desítky strojů,...

Audi znovu vynalézá volant. Můžete si jej uplácat, jak sami chcete

Když chybí čerstvé nápady, nastupují na řadu modifikace těch starých a léty osvědčených. Zhruba tak se dá charakterizovat poslední pokus automobilky Audi, která si u Německého úřadu pro patenty a...

18. března 2025

Elektrické Suzuki Vitara dorazilo do Prahy, prošmejdili jsme ho

Přímo pod žižkovskou televizní věží se v české premiéře představilo Suzuki e Vitara. Jak název napovídá, novinka rozšíří nabídku japonských SUV elektrickým směrem. Využili jsme možnost první...

18. března 2025

Chuck Norris dokáže rozbrečet i auto. Večer nerozsvítí světla, ale zhasne tmu

Když Chuck Norris sedne večer do auta, nerozsvítí světla, ale zhasne tmu, navíc jako jediný dokáže dojet na konec kruhového objezdu. Jednou zničil muscle car jen proto, že si chtěl ověřit, jestli má...

18. března 2025

ANALÝZA: Škoda je čtvrtá v Evropě, je premiantem koncernu Volkswagen

Premium

Škoda je čtvrtou nejprodávanější značkou Evropy. Loni dosáhla na historicky nejlepší hospodářský výsledek. Je premiantem koncernu Volkswagen. Nesnáze autoprůmyslu pociťuje, ale zatím nemají vliv na...

17. března 2025

Elektromobily přicházejí v zimě až o 50 % dojezdu, nejhůř je na tom Tesla

Reálný dojezd aut se liší podle stylu jízdy, průměrné rychlosti nebo ročního období u všech aut, je jedno, jestli jezdí na benzín, naftu nebo elektřinu. Na oficiální papírové hodnoty dosáhne málokdo....

17. března 2025

Nový roadster Aston Martin pózoval v Praze. Má nejrychlejší střechu na světě

Praha byla mezi prvními evropskými městy, kam zavítala absolutní novinka ikonické britské značky Aston Martin. Otevřené provedení osmiválcového modelu Vantage mělo světovou premiéru v lednu 2025....

17. března 2025

Cvičení a sport v těhotenství: Jak zůstat fit a podpořit zdraví miminka
Cvičení a sport v těhotenství: Jak zůstat fit a podpořit zdraví miminka

Těhotenství není důvodem k úplnému omezení pohybu, pravidelné a přiměřené cvičení může pomoci udržet fyzickou kondici, zmírnit některé nepříjemné...

Silniční novela o tatraktorech, evidenčkách i autonomním řízení jde do Senátu

Novela silničního zákona, kterou tento týden schválili poslanci, přináší úsporu veřejných prostředků, zvýšení bezpečnosti na silnicích a českým firmám dává příležitosti v technologické oblasti....

16. března 2025

Motonovinky 2025: Honda bojuje cenami s Čínou, novou módou jsou automaty

Český zákazník jde velmi často po co nejlepším poměru ceny, výkonu a vlastností. Takže není divu, že největší nával byl na veletrhu Motocykl 2025, který tradičně otevírá motorkářskou sezonu, už...

16. března 2025

Ovce nám čuraly na boty a batohy. Stopaře z Česka přivítali v Japonsku pivem

Premium

Před 55 lety vyrazila z Prahy do Japonska expedice Sakura na Světovou výstavu Expo. Čtveřici českých poutníků tehdy během devítiměsíční cesty svezlo 497 aut. Letos se výstava koná na stejném místě a...

15. března 2025

Největší srocení lidí na Zemi vedlo k nejdelší dopravní zácpě historie

O Kumbhaméla se říká, že jsou největším shromážděním lidí na planetě Zemi. Účastníci této indické náboženské slavnosti se běžně počítají po desítkách milionů. Letos pořadatelé očekávali ještě větší...

15. března 2025,  aktualizováno  8:41

Škoda chystá hybridní Fabii. Vyvíjí také spalovák pro americké elektromobily

Škoda plánuje do roku 2030 představit své menší modely Fabia, Scala a Kamiq v hybridní verzi. Uvedl to předseda představenstva firmy Klaus Zellmer. Šéf mladoboleslavské značky také prozradil, že...

14. března 2025

V Česku přibude letos 630 míst na odpočívadlech u dálnic, půlka pro kamiony

Téměř 630 nových parkovacích míst na dálničních odpočívadlech letos plánuje zprovoznit Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Meziročně je to o bezmála polovinu více. Přibližně půlka nových stání bude...

14. března 2025