„Ani jeden partner neubyl, ani jeden příspěvek nesnížil, ani jeden si nestěžoval, že by ho to pobuřovalo. A to včetně města,“ tvrdí Matěj Svojše, marketingový ředitel klubu. „Všechno je naopak, než píšou hejtři. Sponzory nám náš bizarní marketing neodhání, ale přináší.“
Viagem zavedl funkci ambasadora pro partnery, kterým se stal Radek Rop. Dostal na starosti péči o obchodní spojence a vysvětluje jim specifika sponzorství klubu. Jen od konce podzimní části třetí ligy podepsal 21 nových sponzorských smluv.
Podle majitele klubu Přemysla Kubáně je důležité, aby sponzoři dostali víc, než očekávali. „Rozšiřujeme jim obzory. Učíme firmy vidět nové možnosti zviditelnění. Týká se to hodně sociálních sítí, product placementu, vyšší interakce s klubem. Naše moderátorky třeba navštěvují provozovny sponzorů, budeme jim je půjčovat na jejich reklamní kampaně. Nejsme lakomí,“ usmívá se svérázný šéf. „A pronajmout si je třeba na důležitý zápas můžou i kluby z nižších soutěží. Víme, jak pracné je moderátorky vypiplat, aby byly na úrovni. Jim by se to na jedno utkání nevyplatilo.“
Někteří partneři chtějí být vidět v reality show, kterou klub průběžně natáčí, jiní zase ve zprávách tiskového mluvčího Daniela Ference, bývalého stand up komika. „O tyto věci je mnohem větší zájem než o propagaci fotbalem,“ prozrazuje Svojše paradox z fotbalového světa. „Většina sponzorů není s konkrétním sportem spjatá. Chtějí se zviditelnit a tomu náš výrazný marketing hraje do karet.“
V krajském městě nad Labem sport spíš živoří. Ústecký hokej je zadlužený, volejbal skromný, z tradičních odvětví se daří jen basketbalistům Slunety, ovšem díky silnému vlastníkovi a tomu, že se nejedná o sport tak finančně náročný jako fotbal a hokej.
„Sponzoři chtějí i navazování kontaktů a zábavu. Předěláváme VIP zónu, z malých kójí na jeden velký skybox s centrálním barem, kde se bude tvořit komunita,“ odhaluje velké plány Kubáň. „Slyšíme stesky, že v Ústí nejsou sponzoři, ale my si to nemyslíme. Snažíme se vytvořit takové služby, za které jim bude dávat smysl platit.“
Kubáň odhadl, že jen noví sponzoři ze zimy přinesou do klubové kasy dva miliony korun. Jde zatím jen o zlomek oproti až 12 milionům od Viagemu, ale v ústeckých podmínkách o zajímavou cifru. „Předpokládám, že ve druhé lize bude jiný ceník. Vážíme si ovšem každého, rádi to poskládáme i z vyšších desítek menších sponzorů,“ avizuje majitel.
Otrlá moderátorka: Vyhrožovali mi i znásilněním, v Clashi jsou hejtři drsnější![]() |
V klubu působila nejprve jako moderátorka účastnice miss Valerie Herianová, po ní vyzývavá kosmetička Táňa Bystroňová. Obě už jsou pryč, podle Viagemu nesouhlasily s novým konceptem více moderátorek. V zimní přípravě si vedení vyzkoušelo nové adeptky.
„Fotbalu přinášíme koncepci čtyř moderátorek, abychom budovali značku klubu, nikoliv jednotlivců. Každý na světě ví, kdo jsou Spice Girls, ale nikdo neví, kdo je Emma Bunton,“ popisuje strategii Kubáň. „Stejně jako přípravné zápasy slouží k testování hráčů, my testovali v zimě moderátorky. Jen je specifikum, že nemají přestupové období. Podáme žádost na Fotbalovou asociaci ČR, ať se vztahuje i na ně včetně přestupových částek, aby nám některou v půlce jara nevzala Sparta nebo Plzeň. Kluby se musí chránit,“ navrhuje klubový šéf.
Vážně, nebo nevážně?
V podobném duchu předesílá: „Plastické operace jsou u nás povolené už jen do určité míry, vydali jsme se cestou spíše přirozené krásy, která na sponzory funguje lépe. Co se dělo před rokem, nebylo špatně, ale teď je čas normalizovat. Ústí je Mekkou moderátorek.“
Současná sestava je čtyřčlenná. Tvoří ji Viktorie Vacková, která soutěžila v reality show Bachelor. Pak Joy z Masterchefa, nigerijská kráska a Kubáňova švagrová. Třetí do party je infuencerka Sabina Jakšová. Čtvrtou klub představí v pátek při domácím zápase s rezervou Pardubic, bude to finalistka loňské soutěže krásy.