LRU feeder 1. liga - Sázava

Kategorie: Feeder
Letos se našemu Preston feeder teamu MRK.cz v 1. lize LRU feeder zatím příliš nedařilo, první dvě kola jsme měli jen průměrné výsledky. Ale věřili jsme si na třetí kolo v Ratajích nad Sázavou.

O revíru jsme měli nějaké informace z předchozího víkendu, kdy se zde konal pohárový závod a zúčastnilo se jej několik našich přátel, kterých jsme se mohli zeptat na postřehy. Mezi nimi vyčnívala rada, že nemáme chytat na maximální hloubce, kterou před sebou objevíme. Chytali se především cejni kolem 20-45 cm, občas někdo kapra nebo podoustev a do toho mnoho ouklejí. Tomu jsme přizpůsobili přípravu na závod, v kterém budeme chytat já s Radynkem a novou posilou Davidem Holešem.

V pátek před závodním víkendem trénovaly snad všechny týmy - byl státní svátek 28.9. a lidi měli volno. My zkoušeli několik taktik, vzdáleností a krmení - začínala se z toho rýsovat taktika, v které se cítíme být silní - jemné, poctivé chytání na cca 20-30 merů, malá krmítka a často přehazovat. Zásadní bylo vidět mikrozáběry, protože většina ryb pohla špičkou jen o milimetry. Co se týká nástrah, tak určitě patentky a pinky, méně červi, vůbec zížaly. Zajímavé taky bylo, že po přidání kukel do krmení ryby přestaly brát - těžko říct proč, možná to byla náhoda, možná zmražené kukly z předchozího závodu nebyly nejčerstvější, ale byl to dobrý signál být s nimi v závodě opatrný. Krmení nám fungovalo více druhů - slibně dopadla jak kombinace Gross Gardons + Lake od značky Sensas, tak mnohokrát zmíněný "slaňák" od téže značky. Už podle tréninku bylo cítit, že nejvíce se bude chytat na místech, kde místní rybáři pravidelně chytají a krmí, tedy uprostřed závodní tratě, kde se chytaly větší ryby a sem tam i kapr.

V sobotu ráno si rozdělujeme "živou" - malé patentky, pinky, kukly, hnojáky, velké patentky a barevné červy ...ale dohromady pro 3 lidi asi tolik, co jindy má jeden člověk sám. K tomu 4 a 4 litry dvou krmných směsí, 2 litry hlíny a nějaké posilovače.

Při losování chceme být tentokrát co nejblíže středu. Já mám A12 (ok), David B5 (ok), Radynek C12 (jinde dobré místo blízko kraje, ale zde nic moc).

Chystám si asi 6 prutů, více než jindy, ale spíše pro lepší pocit. Všechno měkké klacky s co nejměkčími špičkami. Na dvou mám pletenku, na zbytku vlasec. Asi by šlo chytat pouze s pletenkou a někomu nebude dávat smysl, proč vůbec vlasec, ale já zrovna na tomto místě včera trénoval a chytal jsem jen 15-20 metrů od břehu a na takovou vzdálenost pletenka není nutná.

Na začátek zakrmuji asi 5 krmítek skoro bez živých nástrah na 20 metrů a po písknutí poprvé nahazují s nástrahou na háčku. K mému překvapení mám okamžitě záběry. Včera byly záběry velmi ojedinělé a za 4 hodiny tréninku jsem chytil asi 10 menších cejnů, dnes mám záběr skoro na každé nahození a za první hodinu 7 ryb. Postupně ale aktivita ryb slábne a je to boj o každý záběr. Jak už jsem zmiňoval, záběry byly extrémně miniaturní a několikrát jsem chytil, nebo aspoň cítil rybu na háčku, aniž bych měl záběr a jen chtěl vytáhnout udici z vody. Podobně slabé záběry na závodech nepamatuji.

Přidávám do knoce závodu ještě asi 8 cejnů, ale co mne znepokojovalo, že sice mám dost ryb, ale jsou to kusy kolem 150-600 gramů a občas je u ostatních závodníků v okolí vidět něco znatelně většího, i když třeba někdo má jen 2-3 ryby, ale všechny přes kilo. Taky je otázka, kolik budou vážit oukleje, na které někteří vsadili. Ale ty asi díky ochlazení a studené noci (mrzlo) nebraly tak dobře jako předchozí víkend a muselo by se rozumně střídat chytání cejnů a ouklejí, aby to dávalo smysl. Oukleje navíc braly jen tam, kde na hladinu u břehu dopadalo slunce, což nebylo na každém místě. A i u cejnů bych se vsadil, že slunce bylo výhodou.

Svůj sektor jsem vyhrál s váhou 5610 g - celkem asi 15 cejnů a tak 5 ouklejí. David v sektoru B měl pěknou sedmičku a vyhrál u něj Kuba Šabata s asi 7 kg. V sektoru C vychytal Radynek osmičku a vyhrál zde Pepa Konopásek s 6,6 kg (tipuji převážně oukleje). Za první den jsme i s divokým součtem 16 na pěkném 4. místě a posouváme se v průběžném pořadí o kousek nahoru.

Druhý den zůstává plán stejný, jen se připravuji trochu více i na oukleje, ale po příchodu na své místo C3 stejně zjišťuji, že zde i daleko od břehu je voda tak po kolena a musel bych na oukleje házet tak 10 metrů, což je zdržení oproti místům, kde se krmítko jen pokládalo do vody na délku prutu. Doufám, že oukleje nebude potřeba chytat.

Začínám chytat na 25 metrech zakrmením podobně jako včera, ale dlouho se nic neděje. Kolem mne mají všichni nějaké ryby, ale já jsem úplně bez záběru. Až tak po hodině mám první záběr a po delším zdolávání vytahuji kapra kolem 2,5 kg (návazec 0.10 mm). Ten mi hodně pomohl, protože jsem sice po zbytek kola nějaké ryby nachytal, ale bez bonusového kapra by to byl jen podprůměrný výsledek. Zkoušel jsem i místo blíže u břehu, kde bylo jen něco přes metr vody, jako že na oukleje, ale ty vůbec nebraly. Ale po asi 20 minutách přehazování jsem zde dostal pár podouství a později i 2 menší cejny.

Oproti prvnímu dnu se nejvíce chytalo právě v sektoru C, což na řekách bývá častý jev - druhý den se ryby posunou více proti proudu. Mých 5,25 kg stačilo na třetí místo. Porazil mne Kuba Šabata s 7,8 kg a Laďa Oliva s 5,68 kg. V sektoru B jasně vyhrál Pepa Konopásek se 7 kg (jeden kapr a oukleje) a David Holeš nám vychytal trojku s 2,8 kg. V sektoru A se chytalo nejméně a na jedničku zde stačilo Jardovi Kameníkovi 2,65 kg. Radynek hned za ním dvojka za 2,3 kg.

Nedělní kolo máme tedy součet 3+3+2 a s velkým náskokem tento závod vyhráváme. K tomu jsem 4. v jednotlivcích. Ale že nám to letos trvalo!

1. Preston Feeder Team MRK.cz MRS - 24 bodů
2. MATRIX Fishing Feeder Team ÚS SMS - 34 bodů
3. STRÉCI.MRS - 34,5 bodů

Jednotlivci:
1. Šabata Jakub - 2 body, 15 kg
2. Konopásek Josef - 2 body, 13,59 kg
3. Kameník Jaroslav - 3 body, 9,1 kg

Pár úvah na závěr. Revír je krásný, příroda a prostředí krásné, byl jsem příjemně překvapen, nikdy dříve jsem zde nebyl. Závod byl velmi zajímavý hlavně nutností chytat jemně a poctivě a také tím, že nebyla jen jedna vítězná taktika, ale dalo se vyhrát i jen na ouklejích (neumíme je nikdo efektivně chytat, kromě P.Konopáska) nebo na průměrných cejnech nebo čekáním na větší ryby. Ale zároveň si myslím, že těch středních cejnů by tam excelentní rybář měl nachytal 10 kg. Ale dokud to neumíme, tak přemýšlíme o ouklejích nebo doufáme v kapra.

Líbilo se zde mi také, že zde neplatilo, že kdo chytá dál od břehu, tak má nějakou výhodu, resp. brání průjezdu ryb ostatním, kteří chytají blíže. Dalo se nachytat i opravdu blízko u břehu.

Příští kolo bude (resp. v době psaní článku již bylo, ale dělám že nic nevím) na Labi v Litochovicích, kam pojedeme s 3bodovou ztrátou na celkové třetí místo, což by v této sezóně byl velký úspěch.

Martin M. - 8.11.2018

Diskuse k miničlánku

já 2 - Profil | Út 13.11.2018 21:43:18

Mirek.V >> S tím forpasem bych tipnul, že to byl numen... Ale ani cizí ruku do ohně za to nedám

Mirek.V - Profil | Ne 11.11.2018 16:29:12

V sobotu, na první kolo závodu jsem se byl v Ratajích podívat. Vidět to jednou na vlastní oči a něco se přiučit. U nás doma se to nakonec vyvinulo tak, že jsem s sebou vezl manželku a vnuka, kterému letos na Silvestra budou teprve tři roky.
Na dálnici od Prahy, pár kilometrů před odbočkou byla dopravní zácpa, jakou jsem nezažil. Časová ztráta víc než hodina, a tak jsme dorazili pozdě a já neviděl zakrmení a začátek. Skoro hodina kola byla pryč. Prošel jsem si pomaloučku celou trať tam a zase zpátky, zčásti s rodinou a z větší části sám. To už žena s vnukem byli na jídle a pak oba usnuli v autě, které ohřívalo sluníčko. Ve stínu byla docela zima a trochu jsem litoval ty, kteří si flek ve stínu pod stromy vylosovali a půl dne se s kapucou na hlavě dívali na to, jak soused deset metrů vedle je na slunci v tričku.
Záběrů jsem za necelé tři hodiny viděl málo a ryb taky. Slyšel jsem, jak v sektoru A jeden ze závodníků říká kolegovi, že dneska to bude hodně dlouhé kolo.
Pak mě zaujalo, jak někdo měnil návazec a otevřel dřevěný zásobník, který byl snad delší než metr a široký alespoň dvacetpět centimetrů. To jsem tedy koukal.
A ještě musím povrdit, že P. Konopásek chytá efektivně oukleje. Na to jsem se vydržel dívat snad půl hodiny. Vnuk už o to ale zájem neměl a na moje lákání, aby se šel podívat, jak pán chytá jednu malou rybu za druhou, nereagoval. Já ještě zachytil, jak se na Konopáska přišli podívat známí, nebo rodina a on si jim postěžoval, že se při tom ani nestačí napít.
To už se ale žena začala ptát, jak dlouho tu ještě budeme a já jsem se musel rozloučit s tím, že uvidím konec kola, natož výsledky vážení. Příště je s sebou nevezmu! I když, vlastně, vnuka ano. Z toho by jednou rybář mohl být.

A taky děkuji za zajímavý a hezky napsaný článek.

Dědek - Profil | Ne 11.11.2018 0:12:33

Opět fajn čtení.
Rád čtu tvé reporty ze závodů. Dokážeš psát obšírně a přitom konkrétně k různým situacím. I pro mě, nezávodníka, dokážeš zprostředkovávat, jak atmosféru závodu, tak problémy i úspěchy, stejně tak vytvořit svůj popis napínavým.
U tebe prostě klasika a běžný standard :-)
Díky, opět si mě pobavil :-) A na závěr samozřejmá gratulace :-)