Tomeček byl na minulém ročníku netradičně bez navigátora i mechanika a znovu pojede sám. „Zalíbilo se mi jet sám, chci to zkusit znovu,“ řekl Tomeček, který opět pojede s kamionem Tatra.
„Oproti předchozím letům jsme zase o něco vyladili výkon. Viditelnou změnou je nový facelift, který jsme dostali z továrny. Předchozí verze byla jen mezistupeň. Máme nové nárazníky, kapotu a boční karosování kabiny,“ uvedl Tomeček pro web motorsportrevue.cz.
Na africké soutěži se představí již podeváté, třikrát ji vyhrál. „Nějaké přehnané cíle si nikdy nekladu. Mám jen jediné přání, dojet s radostí až do cíle. S radostí až do Dakaru,“ konstatoval.
Zatímco Tomeček je ostříleným účastníkem dálkových rallye, Čapku čeká podobná soutěž poprvé. „Našim primárním cílem je závod dokončit, nicméně bez asistence, mechaniků a s omezeným počtem náhradních dílů to bude velice náročné,“ uvedl Čapka, jenž pojede v posádce s mechanikem Zdeňkem Vodou. „Setkali jsme se s názory, že jsme blázni. A asi je to částečně pravda. Prostě si jedeme splnit klukovský sen, trvalo nám to třicet let, těšíme se na to,“ dodal.
Návrat za řidítka motocyklu zažije v Africe Kvapil. Po nehodě na klasické Rallye Dakar 2017 plánoval, že s ohledem na zdravotní problémy bude závodit v autě, nakonec se však vrátil k motorce.
„Za řidítky motocyklu mám nejvíce zkušeností a navíc je to pro mě i nejniternější forma závodění, kde jsem nejblíže samotnému terénu. Jsem rád, že po více než roce budu moci opět zažít pocit ze závodění, plný adrenalinu, napětí, překonávání vlastních možností i radosti z každého zdolaného kilometru a každé projeté duny,“ uvedl Kvapil.
Jedenáctý ročník Africa Eco race byl v neděli slavnostně zahájen v Monaku, závodit se ale začne až v úterý v marockém Nadoru. Cíl je v neděli 13. ledna u Růžového jezera nedaleko Dakaru.