Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Motivace a bariéry ve formálním vzdělávání dospělých studentů VŠ
Motivace a bariéry ve formálním vzdělávání dospělých studentů VŠ
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Helena Poddaná |
---|---|
Šetření: | 27. 12. 2018 - 10. 01. 2019 |
Počet respondentů: | 105 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 20 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 57,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:40 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
Tímto si Vás dovoluji požádat o spolupráci v malém empirickém výzkumu, který se týká motivace a bariér ve formálním vzdělávání dospělých.
Jedná se o anonymní zpracování a výsledky nebudou zneužity.
Děkuji. :-)
Odpovědi respondentů
1. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 78 | 74,29 % | 74,29 % |
muž | 27 | 25,71 % | 25,71 % |
2. Do jaké věkové kategorie spadáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
36 – 45 let | 40 | 38,1 % | 38,1 % |
26 – 35 let | 30 | 28,57 % | 28,57 % |
46 a více | 22 | 20,95 % | 20,95 % |
mladší než 25 | 13 | 12,38 % | 12,38 % |
3. Jaké je místo Vašeho trvalého pobytu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
velké město (nad 100 tisíc obyvatel) | 47 | 44,76 % | 44,76 % |
středně velké město (5 – 20 tisíc obyvatel) | 17 | 16,19 % | 16,19 % |
malé město (1 – 5 tisíc obyvatel) | 16 | 15,24 % | 15,24 % |
větší město (nad 20 tisíc obyvatel) | 14 | 13,33 % | 13,33 % |
vesnice (do 1 tisíce obyvatel) | 11 | 10,48 % | 10,48 % |
4. Jaký je Váš rodinný stav?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ženatý/vdaná | 48 | 45,71 % | 45,71 % |
svobodný/svobodná | 29 | 27,62 % | 27,62 % |
nesezdané soužití | 15 | 14,29 % | 14,29 % |
rozvedený/rozvedená | 12 | 11,43 % | 11,43 % |
vdovec/vdova | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
5. Jaké je vaše nejvyšší dosažené formální vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
bakalářské vzdělání | 39 | 37,14 % | 37,14 % |
vysokoškolské vzdělání | 32 | 30,48 % | 30,48 % |
střední škola s maturitou | 23 | 21,9 % | 21,9 % |
vyšší odborné vzdělání | 8 | 7,62 % | 7,62 % |
nástavbové studium zakončené maturitou | 2 | 1,9 % | 1,9 % |
vyučen/a na odborném učilišti | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
6. Jaké jsou Vaše vzpomínky na poslední formální studium?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše dobré, ale nevím, zda by se mi tam chtělo vracet | 44 | 41,9 % | 41,9 % |
velmi dobré, klidně bych se zase vrátil/a | 31 | 29,52 % | 29,52 % |
vzpomínka ve mně nevyvolává pozitivní ani negativní pocity | 16 | 15,24 % | 15,24 % |
spíše negativní, nechtěl/a bych se tam vracet | 12 | 11,43 % | 11,43 % |
velmi negativní, nikdy bych se ke studiu nevrátil/a | 2 | 1,9 % | 1,9 % |
7. Jaký je Váš současný ekonomický status?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnaný/á na plný pracovní úvazek | 62 | 59,05 % | 59,05 % |
OSVČ | 10 | 9,52 % | 9,52 % |
student | 10 | 9,52 % | 9,52 % |
zaměstnaný/á na částečný pracovní úvazek | 9 | 8,57 % | 8,57 % |
podnikatel | 8 | 7,62 % | 7,62 % |
na mateřské dovolené | 8 | 7,62 % | 7,62 % |
nezaměstnaný/á | 3 | 2,86 % | 2,86 % |
důchodce | 2 | 1,9 % | 1,9 % |
pracující důchodce na plný úvazek | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
8. Zastáváte názor, že jsou Vaše současné znalosti dostačující pro pozici v zaměstnání, kterou vykonáváte, nebo o kterou se ucházíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 53 | 50,48 % | 50,48 % |
spíše souhlasím | 29 | 27,62 % | 27,62 % |
nevím | 11 | 10,48 % | 10,48 % |
spíše nesouhlasím | 8 | 7,62 % | 7,62 % |
nesouhlasím | 4 | 3,81 % | 3,81 % |
9. Domníváte se, že další vzdělávání Vám přinese upevnění postavení v zaměstnání a možný postup ve vaší kariéře?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 57 | 54,29 % | 54,29 % |
spíše souhlasím | 24 | 22,86 % | 22,86 % |
nevím | 13 | 12,38 % | 12,38 % |
spíše nesouhlasím | 6 | 5,71 % | 5,71 % |
nesouhlasím | 5 | 4,76 % | 4,76 % |
10. Souhlasíte s tím, že lidé s vysokoškolským vzděláním mají vyšší finanční ohodnocení, než lidé, kteří mají nižší vzdělání a zastávají stejnou pozici?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 39 | 37,14 % | 37,14 % |
spíše souhlasím | 37 | 35,24 % | 35,24 % |
nesouhlasím | 11 | 10,48 % | 10,48 % |
spíše nesouhlasím | 10 | 9,52 % | 9,52 % |
nevím | 8 | 7,62 % | 7,62 % |
11. Proč jste se rozhodl/a pro formální vzdělávání na VŠ? Vyberte alespoň jednu z uvedených možností případně uveďte jiný důvod:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zvýšení kvalifikace a lepší uplatnění na trhu práce | 58 | 55,24 % | 55,24 % |
vyšší finanční ohodnocení | 28 | 26,67 % | 26,67 % |
zájem o daný obor | 27 | 25,71 % | 25,71 % |
získat titul | 25 | 23,81 % | 23,81 % |
pocit uspokojení z dalšího dosaženého vzdělání | 24 | 22,86 % | 22,86 % |
rozvoj kariéry | 17 | 16,19 % | 16,19 % |
lepší společenský status | 16 | 15,24 % | 15,24 % |
uvědomuji si, že je nezbytné se dále vzdělávat | 14 | 13,33 % | 13,33 % |
udržení psychické aktivity | 7 | 6,67 % | 6,67 % |
přeje si to můj zaměstnavatel | 6 | 5,71 % | 5,71 % |
studuji ještě na další vysoké škole | 5 | 4,76 % | 4,76 % |
nedostala jsem se na prezenční formu studia v daném oboru | 4 | 3,81 % | 3,81 % |
mám potřebu sociálního kontaktu | 3 | 2,86 % | 2,86 % |
jiný důvod (prosím uveďte) | 2 | 1,9 % | 1,9 % |
Nestuduji VŠ | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Abych splnila zakonne pozadavky na kvalifikaci ucitele. | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Z důvodu mého působení v oblasti zdravotnictví | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
pracovat jako lékař bez VŠ nejde. A pak už mne to vtáhlo, získal jsem nejvyšší pedagogickou i vědeckou hodnost+ MBA a dr.h.c., tak jsem snad svůj životní úkol splnil | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
studuju VOŠ ne VŠ | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
na vš jsem sice byla 2 roky,ale nedodělala jsem ji | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Myslím si, že vzdělání mi rozšíří obzory a navíc pokud budu chtít ve státní správě nadále působit, je pro mě vzdělání přímo nutností. | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
12. Co je pro Vás V rámci studia nejvíce motivující? Vyberte alespoň jednu z uvedených možností případně uveďte jiný důvod.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zlepšení možnosti pracovního uplatnění | 60 | 57,14 % | 57,14 % |
vzdělání jako hodnota investice do budoucna | 44 | 41,9 % | 41,9 % |
snaha o osobní rozvoj | 40 | 38,1 % | 38,1 % |
zvýšení prestiže a touha po sociálním uznání | 23 | 21,9 % | 21,9 % |
zvídavost, radost z poznání a učení se | 20 | 19,05 % | 19,05 % |
sociální kontakt | 11 | 10,48 % | 10,48 % |
hodnotné trávení volného času | 9 | 8,57 % | 8,57 % |
Nestuduji VŠ | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Moznost pokracovat v soucasnem zamestnani. | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
musí být i trochu ješitnosti, kdo říká že ne, tak nemá pravdu | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
ocitnutí se v nové nebo problémové situaci | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
peníze | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
trénink kritického myšlení, rozšíření obzorů | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
jiný důvod (prosím uveďte) | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Lepší finanční zázemí - lepší budoucnost | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Poznání nových lidí a trendů v oboru | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
13. Snaží se Vás blízcí nějak motivovat k úspěšnému postupu ve studiu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
maximálně mě motivují | 48 | 45,71 % | 45,71 % |
mají neutrální přístup | 42 | 40 % | 40 % |
vůbec mě nemotivují | 9 | 8,57 % | 8,57 % |
nevím | 3 | 2,86 % | 2,86 % |
nevědí o tom, že studuji | 3 | 2,86 % | 2,86 % |
14. Studium na vysoké škole s sebou přináší i určité překážky. Vyberte alespoň jednu z uvedených možností případně uveďte jiný důvod.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
studium je pro mě obtížné z důvodu vytíženosti v zaměstnání. | 44 | 41,9 % | 41,9 % |
vzdálenost vzdělávací instituce, dojíždění. | 30 | 28,57 % | 28,57 % |
studium negativně ovlivňuje moji finanční situaci. | 29 | 27,62 % | 27,62 % |
nemám dostatek času z důvodu péče o rodinu. | 28 | 26,67 % | 26,67 % |
únava, vyčerpanost | 26 | 24,76 % | 24,76 % |
nemám dostatek volného času na osobní aktivity. | 25 | 23,81 % | 23,81 % |
lenost | 16 | 15,24 % | 15,24 % |
nemám dostatek času na učení z důvodu péče o domácnost. | 13 | 12,38 % | 12,38 % |
ve studiu mě limituje obava z nezvládnutí studia. | 8 | 7,62 % | 7,62 % |
studium je pro mě obtížné z nedostatku motivace. | 4 | 3,81 % | 3,81 % |
ve studiu mě limitují zdravotní důvody. | 3 | 2,86 % | 2,86 % |
studium mi komplikuje špatná dostupnost studijních materiálů a informací. | 2 | 1,9 % | 1,9 % |
Nestuduji VŠ | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Ma psychicka vycerpanost me ovlivnuje poslednich pet let studia natolik, ze se obavam o zachovani vztahu s partnerem. Casto placi a jsem vycerpana a podrazdena. | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
nevím o žádných překážkách | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Jsem ve věku, kdy cítím, že je to náročné. | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
nemůžu si během studia pořídit další dítě, odkládání mateřství | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
nemám žádné překážky | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
odkládání založení rodiny na později | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Finanční i časová náročnost. Zaměstnavatel nebere příliš ohled na moje studium - převážně jeho časovou náročnost. | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
15. Jaké jsou Vaše pocity z kombinované formy studia? Vyberte alespoň jednu z uvedených možností případně uveďte jiný důvod.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
způsob výuky mi vyhovuje | 30 | 28,57 % | 28,57 % |
je pro mě náročné studovat vzhledem k obtížnosti studia samotného | 27 | 25,71 % | 25,71 % |
obecně jsem se studiem spokojen/a | 27 | 25,71 % | 25,71 % |
vyhovuje mi písemná forma zkoušení | 25 | 23,81 % | 23,81 % |
jsem spokojen/a s přístupem vyučujících ke studentům/studentkám | 19 | 18,1 % | 18,1 % |
obsah studia splňuje moje očekávání | 16 | 15,24 % | 15,24 % |
výuku jednou za dva týdny považuji za dostačující | 13 | 12,38 % | 12,38 % |
jiný důvod, prosím uveďte | 3 | 2,86 % | 2,86 % |
Nestuduji VŠ | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
nemám zkušenost s kombi formou | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Nestuduji | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Jsem vdecna, ze moznost kombinovaneho studia je. Bez teto moznosti bych nemohla dale vykonavat svou praci. Ale je to velice vycerpavajici. | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Je to rychlokurz! | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Nemám zkušenost. | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
výhodou kombinovaného studia je, že dotyčný ví proč studuje, nevýhodou, větší tolerantnost akademických pracovníků | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Doporučuji theses a DP o motivaci dospělých | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
studuju denní formu, do školy chodím místo polední pauzy | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
málo hodin pro výklad resp. diskuzi | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Studuji prezencni formu | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
momentálně nestuduji | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Nestuduji kombinovaně | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
je náročné skloubit zaměstnání, rodinu a studium, ale je to reálné | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
nelíbí se mi přístup vzdělávací instituce | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
16. Jakou má tendenci Vaše motivace v průběhu studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stejná | 47 | 44,76 % | 44,76 % |
klesá | 35 | 33,33 % | 33,33 % |
roste | 18 | 17,14 % | 17,14 % |
nevím | 5 | 4,76 % | 4,76 % |
17. Jaká jsou Vaše očekávání od studia na VŠ ve vašem zaměstnání? Vyberte alespoň jednu z uvedených možností případně uveďte jiný důvod:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vyšší finanční ohodnocení | 56 | 53,33 % | 53,33 % |
zvýšení kvalifikace | 46 | 43,81 % | 43,81 % |
rozšíření znalostí v daném oboru | 38 | 36,19 % | 36,19 % |
kariérní růst v zaměstnání, povýšení v zaměstnání | 23 | 21,9 % | 21,9 % |
navázání kontaktů | 12 | 11,43 % | 11,43 % |
jiný důvod, prosím uveďte | 2 | 1,9 % | 1,9 % |
Žadná | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
požadavky NAÚ ČR | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
už nepracuji | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
změna zaměstnání (z dělníka v jedné firmě na inženýra v druhé) | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
studuji mimo můj obor ve kterém podnikám | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
změna oboru | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
18. Jste schopen/á si sám/a financovat studium?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 75 | 71,43 % | 71,43 % |
ne | 30 | 28,57 % | 28,57 % |
19. Podporuje vás finančně někdo během studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdo | 50 | 47,62 % | 47,62 % |
rodina | 21 | 20 % | 20 % |
partner | 15 | 14,29 % | 14,29 % |
rodiče | 12 | 11,43 % | 11,43 % |
zaměstnavatel | 9 | 8,57 % | 8,57 % |
jiné | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
Partner plati rodinne dovolene. Ty bych si jinak z duvodu placeni studia nemohla dovolit. Rodice mi plati studium za semestr a ja jim zplacim castku mesicne. Zaplatit cely semestr najednou neni v mych moznostech. | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
2500 Kč za rok ještě mám | 1 | 0,95 % | 0,95 % |
20. Souhlasíte s výrokem, že investice do vzdělání je nejlepší investicí do života?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 56 | 53,33 % | 53,33 % |
spíše souhlasím | 35 | 33,33 % | 33,33 % |
nevím | 7 | 6,67 % | 6,67 % |
spíše nesouhlasím | 4 | 3,81 % | 3,81 % |
nesouhlasím | 3 | 2,86 % | 2,86 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.