Známe vítěze Velké ceny cestovního ruchu 2018/2019

 

Právě probíhající veletrhy cestovního ruchu GO a REGIONTOUR byly příležitostí k předání ocenění vítězům 12. ročníků Velké ceny cestovního ruchu. S trofejemi z Brna odjíždějí autoři vydařených turistických produktů a elektronických projektů, zadavatelé kvalitních marketingových kampaní, tvůrci lázeňských a wellness balíčků, stejně jako představitelé oblíbených cestovních kanceláří. Po roční pauze byl opět vyhlášen i start-up roku v cestovním ruchu.

Velkou cenu cestovního ruchu vyhlašují společně vydavatelství COT media a společnost Veletrhy Brno. V dvanáctém ročníku této prestižní soutěže hodnotili porotci projekty přihlášené do pěti kategorií, o vítězích kategorie Cestovní kancelář roku pak svými hlasy rozhodovala široká veřejnost. Sami vyhlašovatelé považují aktuální ročník soutěže za vydařený. „Opět se projevil trend z minulých let, tedy rostoucí kvalita přihlašovaných projektů. Velká cena cestovního ruchu je sice soutěží národní, podle mého názoru by se ale mnohé ze soutěžních počinů neztratily ani v mezinárodní konkurenci,“ poznamenává Eva Frindtová, jednatelka COT media. Letošní ročník podle ní navíc potvrdil konzistentní vysokou kvalitu projektů některých tradičních soutěžících, stejně jako ambice nových přihlašovatelů.

Kategorie a vítězové

Hned dvě pomyslná zlata si z letošního ročníku Velké ceny cestovního ruchu odvážejí zástupci Jihočeské centrály cestovního ruchu – v kategorii Nejlepší jednotná kampaň přisoudila odborná porota první místo kampani s názvem Jižní Čechy pohodové, nejlepším turistickým produktem byly vyhlášeny Pivní stezky v jižních Čechách. Podle Miloně Mlčáka, ředitele veletrhů GO a REGIONTOUR, jde Jihočeská centrála cestovního ruchu svými počiny příkladem ostatním regionům. „V případě kampaně nás oslovila nejen její kreativní složka, ale také komplexnost, či to, že se zadavatelé nebáli tzv. nedovolené veřejné podpory. A Pivní stezky v jižních Čechách jsou zase ukázkou, že i k tak tradičnímu tématu lze přistoupit s invencí.“

Vítězové kategorie Nejlepší jednotná kampaň Ocenění v kategorii Nejlepší turistický produkt

Kategorii Nejlepší elektronický projekt, kde porota posuzovala zejména webové stránky a mobilní aplikace, opanoval Krajský úřad Pardubického kraje s turistickým portálem Vychodni-Cechy.info. Ocenění si portál vysloužil mimo jiné tím, jak se tato zažitá platforma fungující od roku 2006 neustále rozvíjí.

Trojice vítězů kategorie Nejlepší elektronický projekt Stupně vítězů v kategorii Nejlepší lázeňský a wellness balíček

Nejlepší lázeňský a wellness balíček pak podle porotců do soutěže přihlásila společnost Lázně Luhačovice – jedná se o cyklus pobytů s názvem Za krásami Východní Moravy. Porota ocenila, jak je při těchto pobytech kombinována lázeňská péče se zajímavým programem – balíček tím pomáhá rozvoji cestovního ruchu nejenom v Luhačovicích, ale v celém Zlínském kraji.

Start-upem roku byl vyhlášen projekt Inscape Photo Tours

Po roční pauze byl v rámci Velké ceny cestovního ruchu vyhlášen vítěz kategorie Start-up roku v cestovním ruchu. Stal se jím projekt na fotografy zaměřené cestovní kanceláře Inscape Photo Tours. „V záplavě cestovních kanceláří s místy poněkud uniformní nabídkou představuje tento projekt podle poroty vítané zpestření,“ uvádí jeden z porotců, Petr M. Ulrych, šéfredaktor odborného časopisu pro profesionály z cestovního ruchu COT – Celý o turismu. „V době, kdy se každý majitel fotoaparátu považuje za fotografa, a každý turista za cestovatele, je tento projekt zajímavý a přínosný tím, že se snaží tyto kategorie povýšit na novou úroveň. Sympatické je mimo jiné to, že se nesoustředí jen na notoricky známá místa, ale účastníky zavádí i do méně tradičních lokací v navštěvovaných destinacích,“ dodává.

Cestovní kanceláří roku zvolila veřejnost CK Exim Tours

Zatímco ve výše uvedených pěti kategoriích posuzovala soutěžní projekty odborná porota, v kategorii Cestovní kancelář roku rozhodovala o konečném pořadí svými hlasy široká veřejnost. Do této kategorie byly automaticky zařazeny všechny na českém trhu působící koncesované cestovní kanceláře s platným pojištěním záruky pro případ úpadku. Nejvíce hlasů v aktuálním ročníku poslali lidé cestovní kanceláři EXIM TOURS. Generálním partnerem této soutěžní kategorie byla podobně jako v minulých letech společnost Invia.cz, největší tuzemská internetová cestovní agentura.

 

Více o soutěži

Smyslem soutěže Velká cena cestovního ruchu je každoročně upozornit na výjimečné projekty z různých segmentů turismu a poukázat na atraktivní novinky z oboru. Vyhlašovatelé z vydavatelského domu COT media a ze společnosti Veletrhy Brno chtějí soutěží přispět ke zkvalitnění nabídky a úrovně služeb v cestovním ruchu České republiky. K prestiži ankety přispívá kromě partnerství profesních svazů a dalších institucí také fakt, že každá soutěžní kategorie je hodnocena vlastní porotou složenou nejen ze zástupců pořádajících společností, ale především z odborníků na danou problematiku. V porotě aktuálního ročníku vedle zástupců vyhlašovatelů zasedli například Nora Dolanská, přední odbornice na destinační management, Petr Kulhánek, člen dozorčí rady Svazu léčebných lázní či Pavel Attl, výkonný ředitel Vysoké školy hotelové.

Partnery aktuálního ročníku Velké ceny cestovního ruchu byly Ministerstvo pro místní rozvor ČR, Asociace krajů České republiky, agentura CzechTourism, Asociace cestovních kanceláří ČR, Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, Svaz léčebných lázní a Sdružení lázeňských míst.

 

Kompletní výsledky Velké ceny cestovního ruchu 2018/2019

 

Cestovní kancelář roku 2018

EXIM TOURS a.s., cestovní kancelář         

                       

Nejlepší elektronický projekt

1. Turistický portál Vychodni-Cechy.info (Krajský úřad Pardubického kraje)

2. Prezentace jižních Čech na Facebooku a Instagramu (Jihočeská centrála cestovního ruchu)

3. Nový web kongresové Prahy (Prague Convention Bureau)

Cena COT media: Mapa zážitků Zlínsko a Luhačovicko (Zlínsko a Luhačovicko)

                       

Nejlepší jednotná kampaň     

1. Jižní Čechy Pohodové (Jihočeská centrála cestovního ruchu)

2. Brno True Story (Statutární město Brno)

3. Zažijte Jižní Moravu (Jihomoravský kraj)

                       

Nejlepší turistický produkt   

1. Pivní stezky v jižních Čechách (Jihočeská centrála cestovního ruchu)

2. Cyklopecky Pardubického kraje (Destinační společnost Východní Čechy)

3. Karlovy VARY REGION CARD (INFOCENTRUM MĚSTA Karlovy Vary, o. p. s.)

Cena poroty: SKANZEN MODRÁ – Centrum historie a tradic / areál zážitků pro malé i velké (obec Modrá)

Cena poroty: Po medvědích tlapkách (Spolek Beskydhost)

                       

Nejlepší lázeňský a wellness balíček 

1. Cyklus pobytů „Za krásami Východní Moravy“ (Lázně Luhačovice, a. s.)

2. Havaj v lázních… i pro děti (Státní léčebné lázně Janské Lázně, státní podnik)

3. Pacifik Wellness (Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s.)

                       

Start up roku v cestovním ruchu

Inscape Photo Tours (Martin Bišof)

Foto: Petr M. Ulrych a Gaja Koláčková

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více