Krátký přehled – Češi a nTLD

Většina nTLD nesvádí boje mezi sebou, ale společně se snaží přesvědčit uživatele, že mají své místo na internetu. Využívají k tomu různé formy reklamy, včetně velmi velkých slev. Mnoho z nich vsází na to, že zákazník další rok prodlouží. Spousta nTLD se také objevila v nabídce českých hostingových firem jako alternativa k .cz a gTLD. Jak je mají Češi rádi a využívají je vůbec?

Podle nTLDstats.com Češi vlastní 21.874 nTLD, což je z celkového počtu 26.825.685 cca 0,08 %. Rozhodně žádný výrazný podíl.

Mezi naše nejoblíbenější patří .online, .cloud a .top.

Přiznám se že netuším proč vede .online. Nepatří zrovna k nejlevnějším (697 CZK u Subreg), ale na první rok je možné získat jí za pár korun. Viděl jsem i ceny pod 100 CZK.

.cloud patří Aruba, což je mateřská společnost vlastnící Internet CZ, a.s. (Forpsi). Ten je poměrně silně tlačí dlouhodobě prostřednictvím akcí. Tlak je znát i na oficiálním ceníku, kde je najdete na čtvrtém místě pod .cz, .eu a .sk. Samozřejmě vliv bude mít i cena 199 CZK registrace a prodloužení je na doménu super.

.top patří mezi nejlevnější nTLD vůbec. Cena na Subreg je 202 CZK registrace i prodloužení. Navíc je trojznaková a i česky dává smysl.

A kde Češi nTLD registrují? Nejoblíbenější je jednička v počtu akreditací Gransy, s.r.o. (Subreg). Ostatní na českém trhu akreditaci nemají, takže musí registrovat přes akreditovaného registrátora. Jejich statistiky tak nelze zjistit, protože se započtou Tucows, Ascio atd.

Závěr

Samozřejmě do přehledu nejsou započítány domény s ochranou WHOIS. Skutečný majitel se u nich zjistit nedá. U 19,68 % nTLD jsou takto chráněny osobní údaje vlastníka domény.

A co vy, máte nějakou nTLD? Jste spokojeni anebo litujete že jste nevsadili na .cz?


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 100 Kč
Zobrazit formulář pro nákup