Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
EP Benátky nad Jizerou

Konečná meta to být nesmí, věřím, že to není naše maximum, řekl Prokop po šesté příčce na Dakaru

Zapsal nejlepší český výsledek v kategorii automobilů na Dakaru a chce víc. Martin Prokop po šestém místě v letošním ročníku věří, že nové české maximum v kategorii automobilů dokáže ještě vylepšit. Zkušený pilot, který řadu let úspěšně startoval ve světovém šampionátu v klasické rallye, by se rád na slavné vytrvalostní soutěži prosadil ještě výrazněji.

Martin Prokop na Dakaru
zdroj: ČTK/PR/MP Sports

"Konečná meta to být nesmí. Cíle máme vysoké a je vidět, že když na sobě makáme, tak se posunujeme dopředu," uvedl Prokop. Šestatřicetiletý pilot startoval na Dakaru počtvrté a vždy si polepšil. Loni skončil sedmý, čímž vyrovnal až do letoška rekordní český výkon Miroslava Zapletala z roku 2009.

"Je tady ale spousta faktorů, které to ovlivňují. Myslím si, že se ještě můžeme posunout, že můžeme bojovat více vepředu. Netroufnu si říct bojovat o první příčky hned od začátku, ale určitě to není naše konečné slovo. Myslím si, že jsme někde uprostřed toho všeho," podotkl Prokop.

Vytrvalostním rallye se začal věnovat v roce 2015. Nejprve na Dakaru závodil pod hlavičkou továrního týmu Toyoty, poté si ale stejně jako v klasické rallye začal vše organizovat sám ve vlastním týmu a závodil s fordem. Letos se představil se zcela novým vozem a ze začátku bojoval s menšími technickými problémy. Výrazněji jej přibrzdila prasklá poloosa ve 4. etapě.

"Na to, jak jsem v půlce kňučel, že výsledek je ztracený, tak jsme za to nakonec vzali a vyrovnaným výkonem jsme se dohrabali až takhle vysoko," pousmál se Prokop, který v závěru rallye bojoval i se zdravotními problémy. Tři etapy před cílem si totiž po skoku a tvrdém dopadu auta poranil obě ruce. "Rychlost byla samozřejmě s tím zraněním ztracená. Nebyl jsem schopný za to tahat, ale vsadil jsem na vyrovnanost a to se vyplatilo," řekl jihlavský rodák.

S ohledem na svůj stav byl nakonec i rád, že byl Dakar letos oproti minulosti kratší. Pořadatelé pro závodníky připravili trať "jen" s 10 etapami. "Jsem rád, že to máme za sebou, protože poslední den už mě ta ruka opravdu bolela a nebyl bych ze sebe schopný vyždímat víc. Už by to bylo jen další utrpení, kdyby to bylo například stejně dlouhé jako loni. Jsem rád, že se to utlo a rallye skončila," dodal Prokop, jehož tradičně navigoval Jan Tománek.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články